خبرنگاران تعداد مبتلایان به کرونا در کردستان از مرز 100 نفر گذشت

به گزارش جعبه مهر، سنندج - خبرنگاران - رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با بیان اینکه در 24 ساعت گذشته 9 نفر به تعداد مبتلایان به ویروس کرونا در استان اضافه شد، گفت: اکنون بر اساس آخرین نتایج آزمایشگاهی ابتلای 102نفر از افراد بستری به بیماری کرونا قطعی است.

خبرنگاران تعداد مبتلایان به کرونا در کردستان از مرز 100 نفر گذشت

دکتر فرزین رضاعی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران گفت: آمار مبتلای قطعی به بیماری کرونا به تفکیک شهرستان ها شامل سقز با 40 نفر ، بانه 23 نفر ، سنندج 15نفر ، کامیاران چهار ، قروه 9، مریوان 2، دیواندره سه ، بیجار سه، دهگلان 2 و سروآباد یک نفر است.

وی اضافه کرد:317 نمونه از افراد مشکوک به کرونا گرفته شده که از این تعداد، 102 نمونه مثبت و 182 نمونه منفی است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کردستان با اشاره به جان باختن 10 بیمار بر اثر ابتلا به بیماری کرونا از ابتدا تا امروز، یادآور شد: از این تعداد هفت بیمار در سقز،یک بیمار در مریوان، یک بیمار در قروه و یک بیمار در بانه فوت کردند ضمن اینکه چند نفر دیگر هم در این مدت جانباخته اند که جواب آزمایش آنها منفی بوده است.

ویروس کرونا از اوایل دی ماه در ووهان واقع در استان هوبی چین پدیدار شد و تا به امروز علاوه بر کشورهای جنوب شرق آسیا، خاورمیانه، اروپا، قاره های آفریقا، اروپا و اقیانوسیه را هم تحت تاثیر قرار داده است.

ایران نیز از ویروس کرونا در امان نماند و نخستین مورد بیماری 30 بهمن ماه در قم شناسایی شد.

کرونا، ویروسی است که گستردگی شیوع آن بسیار وسیع است و از جمله راه های انتقال آن عطسه و سرفه و دست دادن و روبوسی است؛ پزشکان توصیه می کنند علاوه بر پرهیز از دست دادن و روبوسی و عدم حضور در مراکز عمومی، به هنگام عطسه حتما جلوی بینی خود را با دستمال بگیرند و و یا برای مهار آن از آرنج خود استفاده کنند.

از ظهر دیروز تا امروز و بر اساس نتایج آزمایشگاهی، هزار و 289 مورد بیمار جدید مبتلا به کرونا در کشور شناسایی شد و کل مبتلایان به این بیماری در کشور به 11 هزار و 364نفر افزایش یافت که

تا کنونسه هزار و 529 نفر از بیماران بهبود یافته و ترخیص. شده اند.

در طول 24 ساعت گذشته، 85 نفر از مبتلایان جدید به کرونا جان خود را از دست دادند و مجموع جان باختگان این بیماری در کشور به 514 مورد رسید.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5199

به "خبرنگاران تعداد مبتلایان به کرونا در کردستان از مرز 100 نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تعداد مبتلایان به کرونا در کردستان از مرز 100 نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید