خبرنگاران تا سرانجام هفته ماسک و لوازم بهداشتی تولیدی هرمزگان وارد بازار می گردد

به گزارش جعبه مهر، بندرعباس- خبرنگاران- استاندار هرمزگان گفت: با توجه به راه اندازی دو واحد فراوری ماسک و لوازم بهداشتی و پیشگیری از بیماری های واگیر برای بیمارستان ها و مصرف شهروندان در هرمزگان، تا خاتمه هفته جاری اولین محصولات فراوریی این دو واحد، وارد بازار استان می گردد.

خبرنگاران تا سرانجام هفته ماسک و لوازم بهداشتی تولیدی هرمزگان وارد بازار می گردد

فریدون همتی شامگاه دوشنبه در نشست با اعضای هیات مدیره نظام پرستاری هرمزگان اظهارداشت: از کوشش های شبانه روزی نیروهای بهداشت و درمان به ویژه پزشکان و پرستاران در راستای رسیدگی به بیماران و مقابله با بیماری کرونا تشکر و قدردانی می کنیم.

وی اضافه نمود: با جدیت پیگیر برطرف مسایل و مسائل جامعه پرستاران هرمزگان به عنوان یک اولویت مهم هستیم و امیداوریم بتوانیم این مسائل را هر چه سریعتر حل کنیم.

استاندار هرمزگان توضیح داد: با استقرار تیم های کنترل کرونا ویروس در ورودی های هوایی، دریایی و زمینی استان، کوشش می کنیم از انتقال این بیماری، پیشگیری گردد.

همتی اعلام نمود: تمهیدهای لازم با به کارگیری تمامی امکانات برای پیشگیری و مقابله با بیماری کرونا در هرمزگان اتخاذ شده و با کوشش پزشکان، پرستاران و کادرهای درمانی، خدمات رسانی در حال اجرا است.

ویروس کرونا جزو خانواده بزرگی از ویروس ها است و از ویروس سرماخوردگی معمولی تا عامل بیماری سارس را شامل می گردد و در معمولی ترین حالت، باعث سرماخوردگی می گردد اما در مواردی باعث سندروم حاد تنفسی یا همان سارس می گردد که نشانه های ابتلا به آن تب، سرفه و تنگی نفس است.

این ویروس که شیوع آن از اواخر دسامبر سال گذشته میلادی (دی ماه) در چین آغاز شد، علاوه بر 30 استان و منطقه چین، به شماری دیگر از کشورها از جمله آمریکا، استرالیا، تایلند، مالزی، کره جنوبی، ژاپن، کانادا، سوئد، اسپانیا، فرانسه و امارات متحده عربی نیز سرایت نموده است.

دوره نهفتگی نسبت طولانی این بیماری تنفسی مرگ بار از چند روز تا دو هفته متغیر است و همین امر موجب می گردد مبتلایان تا پیش از بروز علایمی چون تب و تنگی نفس به مراکز درمانی مراجعه نکنند.

در حال حاضر شمار مبتلایان به کرونا در استان هرمزگان به 11 نفر رسیده است که طبق اعلام دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان حال چهار مورد از این افراد بهبود یافته و از بیمارستان ترخیص شده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 31 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5008

به "خبرنگاران تا سرانجام هفته ماسک و لوازم بهداشتی تولیدی هرمزگان وارد بازار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تا سرانجام هفته ماسک و لوازم بهداشتی تولیدی هرمزگان وارد بازار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید