خبرنگاران تولید عمده دستگاه ضدعفونی اشعه UVC در سمنان چشم انتظار تسهیلات

به گزارش جعبه مهر، سمنان- خبرنگاران- مدیر شرکت دانش بنیان نوین صنعت نپنی گفت: شیوع کرونا انگیزه ای برای بومی سازی دستگاه تولید اشعه UVC در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان شد و برای تولید عمده آن از معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری درخواست تسهیلات شده است.

خبرنگاران تولید عمده دستگاه ضدعفونی اشعه UVC در سمنان چشم انتظار تسهیلات

مسعود بوَند روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگاران ابراز داشت: در زمان شیوع کرونا و با توجه به نیاز کشور، با همکاری علی اصغر عجمی مدیر شرکت لیزر پرتو سازان، دستگاه تولید اشعه UVC در پارک علم و فناوری دانشگاه سمنان بومی سازی شد.

وی اضافه نمود: این دستگاه با استفاده از تابش اشعه فرابنفش در محدوده UVC، باعث کشته یا غیرفعال شدن ویروس یا باکتری ها می شود و در ضدعفونی کردن سطوح کاربرد دارد.

بوند شرح داد: این دستگاه دارای توان جرم کُشی بالا است و پارامترهای آن از قبیل ولتاژ، جریان و دما به گونه ای طراحی و ساخته شده است که باعث استریل شدن سطوح و نابودی ویروس کووید 19 می شود.

مدیر شرکت دانش بنیان نوین صنعت نپنی با تاکید بر نبود هیچ گونه عوارض جانبی در بهره گیری دستگاه تولید اشعه UVC، ابراز داشت: استفاده از این دستگاه برای انسان ها آسیبی در پی ندارد.

وی در خصوص تولید عمده این دستگاه گفت: درخواستی مبنی بر دریافت تسهیلات تولید عمده به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری ارسال شده که درصورت دریافت این تسهیلات، این محصول به تولید عمده می رسد.

بوَند دارای مدرک تحصیلی کارشناسی ارشد مهندسی مکانیک، گرایش تبدیل انرژی از دانشگاه سمنان است.

منبع: ایرنا
انتشار: 3 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6226

به "خبرنگاران تولید عمده دستگاه ضدعفونی اشعه UVC در سمنان چشم انتظار تسهیلات" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران تولید عمده دستگاه ضدعفونی اشعه UVC در سمنان چشم انتظار تسهیلات"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید