خبرنگاران روسیه از پیشنهاد چین برای بازگشت آمریکا به برجام استقبال کرد

به گزارش جعبه مهر، مسکو- خبرنگاران - سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه روسیه گفت که مسکو از پیشنهاد چین مبنی بر برگزاری ملاقات چندجانبه برای بازگشت آمریکا به برجام استقبال می نماید.

خبرنگاران روسیه از پیشنهاد چین برای بازگشت آمریکا به برجام استقبال کرد

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه ارزان از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش خبرنگاران، سرگئی ریابکوف معاون وزیر امور خارجه و مذاکره نماینده ارشد هسته ای روسیه روز دوشنبه به رسانه های این کشور گفت: مسکو با واشنگتن و پکن درباره پیشنهاد چین برای برگزاری ملاقات چندجانبه برای بازگشت آمریکا به توافق هسته ای با ایران گفت و گو نموده است.

وی با بیان اینکه در خصوص این پیشنهاد با شرکای چینی و آمریکایی گفت و گو می کنیم، گفت: ما مخالف شرکت در این ملاقات چندجانبه نیستیم هرچند که برای ثمربخش بودن ملاقات باید حداقل به تفاهمی دست یافت که ملاقات به چه نتایجی خواهد رسید.

معاون وزیر خارجه روسیه گفت: پیشنهاد چین برای برگزاری ملاقاتی در خصوص بازگشت آمریکا به برجام را درصورت تمایل همه طرف ها می توان به سرعت سازماندهی کرد.

ریابکوف گفت: اگر همه طرفها تمایل و آمادگی خود را برای شرکت در این ملاقات اعلام نمایند چنین تماسی می تواند سودمند باشد و بسرعت می توان شرایط برگزاری آن را فراهم کرد.

دعوت ایران به خویشتن داری در خصوص برجام

ریابکوف همچنین ایران را به مسئولیت و خویشتنداری دعوت کرد و گفت: اگر همه شرکت نمایندگان در این فرایند تمایل و آمادگی مناسب را نشان دهند، چنین تماسی مطابق با پیشنهاد شرکای چینی ما مفید باشد و می تواند به سرعت سازماندهی شود.

وی گفت: روسیه از ایالات متحده می خواهد اراده سیاسی نشان دهد و به ایران سیگنالی ارسال کند که آمادگی بازگشت به برنامه جامع اقدام مشترک را دارد برای این امر، مهم است که تمام تصمیمات تحریمی که بر اصل سیاست فشار حداکثری بر ایران در طول دولت ترامپ راسخ بود لغو شوند.

جو بایدن رئیس جمهوری آمریکا در جریان مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود که به برجام بازمی شود اما هم اکنون این کشور برای بازگشت به برجام شرایطی را برای ایران نموده است.

ایالات متحده از 18 اردیبهشت 1397 تا به امروز قطعنامه 2231 و توافق هسته ای را نقض نموده و برخلاف مصوبات و تعهدات خود، همچنان تحریم های غیرقانونی و یکجانبه را علیه مردم ایران حفظ نموده است.

مقامات ایران بارها تاکید نموده اند هیچ گاه میز مذاکره را ترک ننموده اند و طرفی که از اتاق خارج شده، آمریکا است.

آنها همچنین خاطرنشان نموده اند تمام اقدامات مربوط به کاهش تعهدات ایران را بر اساس ماده 36 برجام به دلیل بی عملی طرف اروپایی در جبران خسارات وارده ناشی از یکجانبه گرایی آمریکا صورت گرفته و برگشت پذیر است.

رهبر معظم انقلاب اسلامی هم تصریح کردند که اگر می خواهند ایران به تعهدات برجامی برشود، آمریکا بایستی تحریم ها را کلا در عمل لغو کند و ما بعد راستی آزمایی کنیم و ببینیم که درست تحریم ها لغو شده، آن وقت به تعهدات برجامی برمی گردیم. این سیاست قطعی جمهوری اسلامی است و مورد اتفاق مسئولان کشور هم هست.

منبع: ایرنا
انتشار: 20 اسفند 1399 بروزرسانی: 20 اسفند 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9176

به "خبرنگاران روسیه از پیشنهاد چین برای بازگشت آمریکا به برجام استقبال کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران روسیه از پیشنهاد چین برای بازگشت آمریکا به برجام استقبال کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید