خبرنگاران نظارت های جدی بر مراکز شبانه روزی بهزیستی زنجان انجام می گردد

به گزارش جعبه مهر، زنجان - خبرنگاران - با توجه به شیوع بیماری کرونا، تشدید نظارت های بهداشتی بر مراکز شبانه روزی تحت پوشش طبق دستورالعمل و بخشنامه های واصله از سازمان بهزیستی کشور در این استان نیز پیگیری و با اجرای جدی موارد آنها، بازدیدها به صورت مستمر انجام می گردد.

خبرنگاران نظارت های جدی بر مراکز شبانه روزی بهزیستی زنجان انجام می گردد

مدیرکل بهزیستی استان زنجان روز سه شنبه در این خصوص به خبرنگار خبرنگاران گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا در کشور نظارت ها بر مراکز شبانه روزی بهزیستی نیز با جدیت ادامه دارد و بر حسن اجرای موارد بهداشتی و رعایت مسائل مربوط به آن کوشش می گردد.

محمد محمدی قیداری اضافه نمود: بر این مبنا، به منظور پیشگیری از شیوع بیماری کرونا و جلوگیری از مراجعه حضوری صاحبان امتیاز مراکز و موسسه های تحت پوشش این اداه کل، مهلت تمدید مجوز

که از اسفند امسال تا خرداد سال آینده اعلام شده بود یک ماه (تا تیر ماه) نیز تمدید می گردد.

وی افزود: مراکز و موسساتی که فرآیند نظارتی مفتوح دارند شامل این بخشنامه نمی شوند و حتی یارانه مراکز روزانه در صورت تعطیلی مطابق یارانه بهمن ماه پرداخت خواهد شد.

این مسؤول ادامه داد: یکی از اقدامات موثر این اداره کل تقویت و تخصیص خط مشاوره تلفنی 1480 به مسئله کرونا بود که همه روزه به صورت رایگان برای مردم سراسر کشور مشاوره انجام می دهد.

به گفته وی، پس از تشکیل کمیته پیشگیری در ستاد بهزیستی استان، در شهرستان های تابعه نیز متناظر آن این کمیته ها تشکیل شده است.

محمدی اضافه نمود: آموزش و اطلاع رسانی به جامعه هدف جهت عدم حضور در اجتماعات محلی و مراسم ها به منظور پیشگیری از همه گیری بیماری کرونا، به طور مداوم انجام و جداسازی وسایل بازی در مراکز شبانه روزی شیرخوارگاه نیز پیگیری می گردد.

وی اعلام نمود: ارسال بخشنامه به روسای مراکز مبنی بر حضور پزشک و پرستار به لحاظ رعایت اصول ایمنی در مراکز، انجام اقدامات حمایتی در کنار مطلع سازی بهداشتی و روانی برای گروه های حساس و پُر ریسک تحت پوشش، ارسال مطالب و بسته های آموزشی واصله از دانشگاه علوم پزشکی استان به تمامی واحدها و مراکز تحت نظارت بهزیستی از دیگر اقدامات اجرا شده در راستای پیشگیری از بیماری کرونا است.

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: ایرنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5134

به "خبرنگاران نظارت های جدی بر مراکز شبانه روزی بهزیستی زنجان انجام می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران نظارت های جدی بر مراکز شبانه روزی بهزیستی زنجان انجام می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید