خبر خوش برای گیمرها: یوبی سافت گران نمی شود!

به گزارش جعبه مهر، خبرهای اخیر حاکی از آن است شرکت بازی سازی یوبیسافت برای بازی های نسل آینده خود که در پاییز امسال معرفی می شوند، افزایش قیمتی در نظر نگرفته است. این خبر را Yves Guillemot ، مدیر عامل یوبیسافت، در روز چهارشنبه و در حین یک جلسه با سهام داران، تحلیلگران و مطبوعات گفت.

خبر خوش برای گیمرها: یوبی سافت گران نمی شود!

پس با رجوع به گفته های مدیرعامل یوبیسافت، می توان گفت بازی هایی که یوبیسافت برای کنسول های نسل نهمی Xbox Series X و PlayStation 5 تولید می کند، فعلاً با همان قیمت 59.99 دلاری عرضه می شوند.

این حرکت با گفته های شرکت سازنده بازی محبوب NBA 2K21 یعنی 2K Games کاملاً در تضاد است. شرکت بازی سازی 2K Games اخیراً اعلام نمود نسل بعدی بازی بسکتبال که برای کنسول های نسل نهمی منتشر می شود، 69.99 دلار قیمت دارد، در حالی که نسخه سازگار با Xbox One، PlayStation 4، Windows PC، Nintendo Switch و Google Stadia از همان بازی افزایش قیمت نداشته و همان 59.99 دلار می باشد.

2K Games همچنین مدعی شد بازیکنان کنسول های Xbox Series X و PlayStation 5 نمی توانند به صورت رایگان بازی سازگار با کنسول های نسل قبل خود را به نسل جدید ارتقا دهند و اگر بخواهند نسل بعدی بازی NBA را برای هر دو کنسول Xbox One و Xbox Series X خود اجرا کنند، باید 99.99 دلار خرج کنند.

با توجه به اینکه بیشتر ناشران بازی های بین نسلی (cross generation) کنسول ها، بازی های نسل بعدی خود را برای افرادی که نسل قبلی آن ها را خریداری کرده، به صورت رایگان ارتقا می دهند، این یک حرکت عجیب از سمت این ناشر بوده و موجب خشم بسیاری از طرفداران شده است.

بیشتر بازی های نسل فعلی، از زمان معرفی کنسول Xbox 360 تا کنون، یعنی حدود 15 سال است که قیمت 59.99 دلاری خود را حفظ کرده اند و حتی زمانی که کنسول های PlayStation 4 و Xbox One در سال 2013 معرفی شدند هم قیمت بازی ها تغییری نکرد.

با اعلام افزایش 10 دلار بازی ها توسط شرکت 2K Games، صنعت بازی سازی و گیمرها را به شبهه افزایش قیمت کلی بازی ها واداشت، اما خبر اخیر یوبیسافت، نشان داد که حتی بین ناشران بازی هم در مورد قیمت نسل بعدی بازی ها اتفاق نظری وجود ندارد. البته یوبیسافت نیز افزایش قیمت در آینده را به صورت قاطع رد نکرد و فقط مدعی شد بازی هایی که در کریسمس منتشر می شوند شامل افزایش قیمت نخواهند شد.

با توجه به روش بیان مدیرعامل یوبیسافت هنگام اعلام این خبر، این احتمال کاملاً وجود دارد که قیمت بازی های نسل بعدی یوبیسافت برای بعد از پاییز امسال افزایش یابد. یوبیسافت قرار است عناوین محبوب Watch Dogs: Legion و Assassins Creed Valhalla را در پاییز برای نسل فعلی و نسل بعدی کنسول ها منتشر کند، پس می توان این دو بازی را با همان قیمت قبلی خریداری کرد و نگران افزایش قیمت آنها نبود.

البته نمی توان این حرکت یوبیسافت را با طوفانی از اتهامات و ادعاهایی که هم اکنون علیه این شرکت اعلام شده، کاملاً بی ربط دانست. کمپانی یوبیسافت اخیراً با اتهامات بسیاری از قبیل آزار و خشونت علیه بانوان در محل کار دست و پنجه نرم می کند و به همین علت در جلسه گفته شده مدیرعامل یوبیسافت علاوه بر قیمت گذاری بازی ها، مطرح نمود کمپانی یوبیسافت متعهد به تغییر و تحول است و برای بهبود و قوی شدن فرهنگ محل کار خود تلاش می کند.

منبع : شهر سخت افزار

bestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا

منبع: آی تابناک
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6820

به "خبر خوش برای گیمرها: یوبی سافت گران نمی شود!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبر خوش برای گیمرها: یوبی سافت گران نمی شود!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید