نمایشگاه لاس وگاس امریکا به صورت مجازی برگزار گردید

به گزارش جعبه مهر، نمایشگاه CES که از سال 1967 تا به امروز هرسال توسط مجمعCTA برگزار می گردد سال جاری تجربه ای متفاوت برای کمپانی های فناوری دنیا رقم زد و برای نخستین بار این نمایشگاه به صورت مجازی برگزار گردید. در این رویداد مجازی که سال جاری زیر سایه کرونا برگزار گردید بخش زیادی از محصولات فناورانه به سلامت و مقابله با کووید 19 مربوط بود و بیشترین تعداد جایزه نوآوری 2021 CES نیز به این بخش تعلق گرفت. سال جاری همچنین فناوری 5G در کانون توجه قرار داشت.

نمایشگاه لاس وگاس امریکا به صورت مجازی برگزار گردید

اگر علاقمند به سفر با بهترین تور آمریکا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور آمریکا از نیویورک، واشنگتن، لس آنجلس، سان فرانسیسکو و لاس وگاس دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

حذف مرزهای فیزیکی

هرچند شور و هیجان هرسال را در پنجاه و یکمین دوره نمایشگاه CES لاس وگاس شاهد نبودیم و 150هزار شرکت نماینده آنلاین در این رویداد قابل مقایسه با تعداد بازدیدنمایندگان در سال های پیشین نیست اما به هرحال تجربه دیجیتال جالبی رقم خورد و برترین های حوزه فناوری آخرین دستاوردهای خود را به نمایش گذاشتند. البته این نمایشگاه دیجیتال تفاوت دیگری هم با تجربه های سالهای قبل داشت و بسیاری از بازدیدنمایندگان برای بار نخست در این رویداد شرکت کردند. این افراد که به دلیل هزینه یا بعد مسافت نمی توانستند در این نمایشگاه حضور داشته باشند معتقدند دنیای دیجیتال مرزهای فیزیکی را برای آنها از میان برداشته و سال جاری توانستند بدون هزینه ای گزاف در این رویداد مجازی حاضر شوند.

در نمایشگاه 2021 CES که از 11ژانویه (22 دی) شروع به کار نموده و امروز 14 ژانویه به کار خود سرانجام خواهد داد، بیش از هزار و 900 غرفه دار به صورت مجازی جدیدترین دستاوردهای خود را در طیف های مختلف به نمایش گذاشتند و همچنین بیش از 100 کنفرانس برگزار گردید که در قالب آن، پیشتازان صنعت فناوری دیدگاه شان برای آینده بهتر را با یکدیگر به اشتراک گذاشتند. همچنین بعضی استارتاپ ها نیز به دنبال یافتن سرمایه گذار بودند. هرچند پاندمی کرونا سبب شد تا نمایشگاه سال جاری به صورتی متفاوت برگزار گردد ولی همچنان ابتکار و نوآوری در این رویداد حرف نخست را می زند و تازه های تکنولوژی از خودروهای خودران گرفته تا سلامت دیجیتال،5G، شهرهای هوشمند، خانه های هوشمند و... ارائه شدند.

CES زیر سایه کرونا

سال جاری کرونا یکی از موضوع های اصلی عظیمترین نمایشگاه لوازم الکترونیک دنیا بود و شاهد نمایش تعداد زیادی از محصولات فناورانه مرتبط با کووید 19 بودیم. یکی از این محصولات، ماسک MaskFone است که با وجود میکروفون در داخل آن، کاربر به راحتی می تواند به تماس ها پاسخ دهد بدون اینکه مجبور باشد گوشی را در دست بگیرد و احتمالاً آلوده به ویروس گردد. AirPop Active هم ماسک فناورانه دیگری است که در این نمایشگاه ارائه شد. این ماسک به سنسور مجهز است و با ردیابی تنفس کاربر و ارسال اطلاعات به یک آی پد، درمی یابد چه زمانی باید ماسک تعویض گردد. کمپانی Amazfit هم یک دستگاه ضدعفونی نماینده ماسک شفاف در این رویداد مجازی ارائه داد که می تواند فیلترهای ماسک را با اشعه ماورای بنفش در عرض 10دقیقه ضدعفونی کند.

بخشی از CES سال جاری هم به دستگاه های فناورانه تصفیه هوا مربوط است که ازآن می توان به Luft Duo اشاره نمود؛ یک دستگاه تصفیه هوا در ابعادی بسیار کوچک که با استفاده از فیلترهای قابل تعویض HEPA و اشعه ماورای بنفش می تواند هوای اطراف کاربر را عاری از هر ویروس کند. گوشی هایی که با استفاده از نرم افزارهای اپل یا گوگل به کاربر هشدار می دهد که در معرض کووید 19 نهاده شده و همچنین روبات های ضدعفونی نماینده از دیگر جذابیت های رویداد سال جاری است.

Adibot روباتی است که توسط کمپانی Ubtech در این نمایشگاه مجازی رونمایی شد. این روبات به طور ویژه برای ضدعفونی مدارس و محل های کوچک کسب و کار با نور ماورای بنفش طراحی شده است. کمپانی GHSP نیز از یک سیستم نور ماورای بنفش رونمایی کرد که می تواند کروناویروس و سایر عوامل بیماری زا را در داخل خودروها از بین ببرد.

این لپ تاپ و تبلت های جذاب

از کمپانی های شرکت نماینده در این رویداد می توان به برندهای سامسونگ، ال جی، سونی،TCL, Nvidia, AMD و... اشاره نمود. ال جی با شعار زندگی ادامه دارد... خود را در خانه احساس کنید برای زندگی امن و راحت در میان پاندمی کرونا کوششی ویژه داشته و علاوه بر لوازم خانگی در بخش گوشی های هوشمند هم خوش درخشید. این برند یک تلفن هوشمند قابل لوله شدن ارائه داد که این نوآوری بسیار مورد بحث نهاده شد. البته علاوه بر ال جی، برند چینی TCL هم از گوشی رول شدنی 6.7 اینچی خود رونمایی کرد که تنها با یک ضربه انگشت می تواند به یک تبلت 7.8اینچی تبدیل گردد.تبلت های قابل تا شدن و همچنین لپ تاپ های بسیار باریک ویژه گیم هم از دیگر جذابیت های رویداد سال جاری بود. کمپانی اینتل در ساخت لپ تاپ های گیم خود از پردازشگرهای نسل یازدهم Tiger Lake-H35 استفاده نموده است. کمپانی Acer نیز در این نمایشگاه به بخش گیم اهمیت ویژه داده و با ارائه مانیتور گیمینگ Nitro XV28 به گیمرهای پلی استیشن5 یا ایکس باکس خدمت عظیمی کرد.

لنوو نیز از لپ تاپ های IdeaPad 5G, Yoga AIO 7, Legion 7 و همچنین باریک ترین ThinkPad موجود در دنیا رونمایی کرد؛ محصولاتی که کاربران می توانند از آنها برای گیم، ویدئوکنفرانس ها و... استفاده نمایند. کمپانی HP هم با لپ تاپ HP Elite Dragonfly G2 که بسیار سبک است و اینترنت 5G را پشتیبانی می نماید به یاری کارمندان دورکار آمده است.AMD هم از جدیدترین پردازشگرهای 8هسته ای تلفن همراه و تبلت با نام Ryzen 5000 Series رونمایی کرد که از امنیت سایبری بالایی برخوردارند.

سونی نیز از پهپاد Airpeak که ویژه عکاسی حرفه ای و فراوری ویدئو است رونمایی کرد. Airpeakکوچک ترین پهپادی است که به سیستم آلفا مجهز خواهد بود به همین دلیل می تواند در عکاسی و فیلمبرداری در سرعت بالا بسیار پیروز باشد. پای تاکسی های هوایی نیز به این رویداد فناورانه عظیم دنیا باز شد. کمپانی جنرال موتورز در نمایش مجازی محصولات خود از کوشش برای ساخت تاکسی های هوایی تک سرنشین اطلاع داد. عینک های هوشمند میکروال ای دی Vuzix هم یکی دیگر از جذابیت های نمایشگاه سال جاری به شمار می رود. این عینک هوشمند پروژکتوری بسیار کوچک به اندازه یک پاک کن مداد دارد که در دسته عینک جای گرفته است. این عینک به اینترنت4G اتصال دارد ولی هنوز اینترنت 5G را پشتیبانی نمی نماید.

بخش سلامت دارنده رتبه نخست جوایز نوآوری

سال جاری نیز این رویداد با جوایز نوآوری در بخش های مختلف همراه بود و نکته جالب اینجاست که بیشترین تعداد جایزه نوآوری به بخش سلامت تعلق گرفت درحالی که سال 2020 این افتخار برای خانه های هوشمند رقم خورد.سخت افزارهای کامپیوتر نیز در رده دوم و خانه های هوشمند هم در صندلی سوم نهاده شدند. جایزه برترین نوآوری در بخش پهپادها نیز به پهپاد Skydio X2 تعلق گرفت. این پهپاد به هوش مصنوعی مجهز است و با توجه به مدت طولانی پرواز، می تواند یکی از بهترین گزینه ها در موارد نظامی باشد. کشتی خودران از کمپانیIBM نیز در بخش حمل و نقل هوشمند جایزه نوآوری را به خود اختصاص داد. کاپیتان این کشتی هوش مصنوعی خواهد بود و قرار است در سال 2021 اقیانوس آتلانتیک را طی کند.

اگر بخواهیم به کمپانی ها نیز اشاره کنیم باید گفت سامسونگ بیشترین تعداد جایزه نوآوری را به خود اختصاص داد و پس از آن ال جی، ایسوس،HP،Dell و... جای گرفتند. سامسونگ با شعاربرای همه بهتر است محصولات هوشمندی ارائه داد تا زندگی بشر آسان تر گردد.

یکی از این لوازم خانگی که جایزه نوآوری را ازآن خود کرد یخچال چهار در سامسونگ با نام Bespoke Flex است که کاربر می تواند رنگ هر در را انتخاب کند. یخچال Family Hub نیز که جایزه نوآوری را کسب کرد مجهز به یک صفحه لمسی ال ای دی 21.5 اینچی است که پخت و پز را آسان می نماید و می توان از آن برای سرگرمی و همچنین ارسال پیغام استفاده کرد. جاروبرقی روباتیکJetBot 90 AI هم یکی دیگر از محصولات سامسونگ است که جایزه نوآوری سال جاری CES را به خود اختصاص داد این جاروبرقی مجهز به تعدادی سنسور سه بعدی و همچنین فناوری LiDAR است که یک دوربین در جلوی آن نصب شده تا خانه را راحت تر تمیز کند.

این جاروبرقی می تواند جهت را نیز با یاری هوش مصنوعی پیدا کند و اشیایی مانند حوله، کابل های برق، ظرف غذای حیوانات خانگی و... را کاملاً تشخیص می دهد.

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 27 دی 1399 بروزرسانی: 27 دی 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8579

به "نمایشگاه لاس وگاس امریکا به صورت مجازی برگزار گردید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نمایشگاه لاس وگاس امریکا به صورت مجازی برگزار گردید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید