خلیلزاد پس از تور اروپایی وارد کابل شد

به گزارش جعبه مهر، نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان پس از سفر به بلژیک، فرانسه و روسیه در سفر به کابل با مقامات ارشد افغان دیدار کرد.

خلیلزاد پس از تور اروپایی وارد کابل شد

برای سفر به تور اروپا با بهترین کارشناسان مشورت کرده و بهترین برنامه سفر را انتخاب کنید.

به گزارش دفتر منطقه ای خبرنگاران، زلمی خلیلزاد نماینده ویژه آمریکا در امور صلح افغانستان که روز آدینه برای نشست چهارجانبه با نمایندگان روسیه، چین و پاکستان به مسکو سفر نموده بود جهت دیدار با مقامات افغان به کابل آمد.

مذاکره نماینده ارشد آمریکا پیش از مسکو نیز برای گفت وگو درباره روند صلح افغانستان به پاریس و بروکسل سفر نموده بود.

صدیق صدیقی سخنگوی ارگ ریاست جمهوری ضمن تایید دیدار خلیلزاد با اشرف غنی گفت که جزئیات گفت وگوها بعداً در یک نشست خبری اعلام خواهد شد.

این دیپلمات آمریکایی با عبدالله عبدالله رئیس اجرایی دولت افغانستان و شماری از دیگر شخصیت های سیاسی این کشور نیز دیدار کرد.

اگرچه جزئیات گفت وگوهای خلیلزاد با مقامات افغان هنوز منتشر نشده اما بنظر می رسد روند صلح افغانستان محور گفت وگوها بوده است.

در سفر خلیلزاد به بروکسل و دیدار وی با اعضای ناتو و فرستادگان و نمایندگان شماری از کشورهای اروپایی از جمله نمایندگان و فرستادگان اتحادیه اروپا، فرانسه، آلمان، ایتالیا، نروژ، انگلیس و سازمان ملل طرفین از دولت افغانستان و رهبران سیاسی این کشور خواسته بودند تا به طور فوری کشور را برای گفت وگوهای بین الافغانی با طالبان آماده نموده و هر چه زودتر نیز یک تیم مذاکره نماینده فراگیر و ملی را برای انجام گفت وگوها معرفی نمایند.

در نشست چهارجانبه مسکو نیز که روز آدینه هفته گذشته با حضور نمایندگان ارشد کشورهای روسیه، آمریکا، چین و پاکستان برگزار گردید شرکت نمایندگان بر شروع هرچه زودتر روند گفت وگوها برای رسیدن به یک توافق سیاسی بین آمریکا و طالبان تاکید کردند .

.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 29 آبان 1398 بروزرسانی: 12 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3438

به "خلیلزاد پس از تور اروپایی وارد کابل شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خلیلزاد پس از تور اروپایی وارد کابل شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید