در صورت تعرق باید ماسک را عوض کرد؟

به گزارش جعبه مهر، باوجود اینکه ماسک نخی نمی تواند رطوبت را از خود دور کند، اما این نوع ماسک از ماسک هایی با پارچه های مصنوعی مانند پلی استر بهتر است و راحت تر می توان نفس کشید.

در صورت تعرق باید ماسک را عوض کرد؟

داده های هواشناسی نشان می دهد که دمای هوا در بیشتر مناطق غربی اروپا مخصوصا در فرانسه، اسپانیا و جنوب بریتانیا در روز آدینه 31 ژوئیه بین 10 تا 15 درجه از حد معمول بالاتر می رود. این درحالی است که رعایت پروتکل های مربوط به بیماری کووید-19 مانند اجباری بودن استفاده از ماسک در بعضی مکان ها، گرما را طاقت فرساتر نموده است.

طبق پیش بینی های انجام شده دمای هوا در بعضی نقاط فرانسه تا 42 درجه سانتی گراد بالا می رود این در حالی است که دمای شهر پاریس 39 درجه پیش بینی شده است. از سوی دیگر پیش بینی می گردد دمای هوای لندن نیز به 34 درصد سانتی گراد برسد که ثبت این دو دما در شهر های پاریس و لندن رکورد تازه ای در امسال است.

شهر مادرید پایتخت اسپانیا نیز به دمای 39 درجه سانتی گراد می رسد که بیشترین دما در سال 2020 خواهد بود.

در بوسنی و هرزگوین نیز دمای 40 درجه سانتی گراد در روز آدینه پیش بینی شده است با این حال سفکیا بیتیچ، راهنمای گردشگری در این کشور می گوید: گفته اند دما 40 درجه می گردد، اما مطمئنا بیشتر از این مقدار است چراکه دانشمندان درجه حرارت کمتری را اعلام می نمایند. آن ها دمای در سایه را اندازه گیری می نمایند در حالیکه دما در آفتاب شدیدتر است.

در شهر رم، پایتخت ایتالیا نیز شرایط دما به مانند سایر بخش های اروپای غربی است و در روز آدینه به 39 درجه سانتی گراد می رسد با این حال مقام های ایتالیایی به سالمندان و بچه ها توصیه نموده اند که از خانه خارج نشوند.

اما سازمان هواشناسی سوئیس به مردم توصیه نموده است که آب زیاد بنوشند، غذا های خنک مصرف نمایند و از انجام ورزش های سنگین خودداری نمایند.

گرما تا روز شنبه ادامه پیدا می نماید، اما علیرغم اینکه دمای هوای مادرید همچنان 39 درجه باقی خواهد ماند، اما لندن و پاریس خنک تر می شوند. دمای پاریس برای روز شنبه یک اوت، 30 درجه سانتی گراد و برای لندن 24 درجه سانتی گراد پیش بینی شده است.

در بعضی از کشور های اروپایی مانند اسپانیا و فرانسه استفاده از ماسک در بعضی مکان ها اجباری است و اگر کسی از این قوانین سرپیچی کند با جریمه های تقریبا سنگینی روبرو می گردد، اما طبق گفته بعضی متخصصان استفاده ماسک در هوای بسیار گرم ممکن است منجر به گرمازدگی گردد.

همواره در زمان اوج دریافت گرما توصیه می گردد که از لباس های رنگ روشن استفاده گردد، این مورد درباره استفاده از ماسک نیز صادق است.

دکتر آن ریموان، متخصص بیماری های عفونی به یکی از رسانه های فرانسوی گفت: رنگ های تیره سریعتر گرمای خورشید را جذب می نمایند و گرم می شوند. وی توصیه کرد از ماسک هایی با رنگ روشن استفاده گردد.

اما درباره ماسک های پارچه ای نیز نوع پارچه مهم است به طوریکه استفاده از ماسک با پارچه نخی مناسب تر برای تنفس ارزیابی شده است. نیکول جاشیم، دانشجوی پزشکی در فیلادلفیا می گوید که باوجود اینکه ماسک نخی نمی تواند رطوبت را از خود دور کند، اما این نوع ماسک از ماسک هایی با پارچه های مصنوعی مانند پلی استر بهتر است و راحت تر می توان نفس کشید.

تنفس به وسیله بینی، گرما و رطوبت کمتری را زمانیکه ماسک زده اید ایجاد می نماید. اما موضوع دیگر درباره راه تنفس است. موسسه تحقیقاتی رابرت سووه در حوزه بهداشت و ایمنی شغلی مستقر در کبک کانادا توصیه می نماید: تنفس به وسیله بینی، گرما و رطوبت کمتری را زمانیکه ماسک زده اید ایجاد می نماید.

این موسسه همچنین توصیه می نماید که ماسک به درستی روی صورت زده گردد: انتخاب ماسک متناسب با شکل و اندازه صورت می تواند ناراحتی ها را کم کند..

اما بعضی برای اینکه راحت تر نفس بکشند، تنها دهان خود را با ماسک می پوشانند. بسیاری از متخصصان می گویند که این نوع استفاده از ماسک برای مقابله با انتقال ویروس تاثیری ندارد. نکته دیگری که متخصصان متذکر می شوند این است که وقتی ماسک با عرق یا آب خیس می گردد دیگر تاثیری ندارد بنابراین باید آن را عوض کرد.

منبع: یورو نیوز

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: فرادید
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 6960

به "در صورت تعرق باید ماسک را عوض کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در صورت تعرق باید ماسک را عوض کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید