دستگاه سنجش غلظت محلول های مختلف ساخته شد

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از معاونت علمی و فناوری، وهاب سلگی مدیرعامل یک شرکت دانش بنیان گفت: رفرکتومتر برای میزان گیری و نمایش غلـظت محلول های شفاف و غیر شفاف در آزمایشگاه های تحقیقاتی و واحدهای کنترل کیفی کارخانجات صنعتی طراحی شده است.

دستگاه سنجش غلظت محلول های مختلف ساخته شد

وی افزود: سهولت استفاده، دقت و قابلیت اطمینان بالا در مقدار گیری، دستگاه رفرکتومتر ایران ساخت را به یک انتخاب مناسب برای صنایع، شرکت های دانش بنیان تولیدی و مراکز تحقیقاتی تبدیل نموده است.

به گفته مدیر این شرکت دانش بنیان، این تجهیز آزمایشگاهی، با مقدار گیری ضریب شکست نور و انجام محاسبات پیچیده و چند مرحله کالیبراسیون، غلظت نمونه مورد نظر را در واحد بریکس و ضریب شکست مقدار گیری می نماید.

وی گفت: تمامی مدل های رفرکتومتر برای گستره وسیعی از کارنمودها از جمله صنایع غذایی، صنایع دارویی، صنایع شیمیایی، صنایع پتروشیمی، صنایع نوشیدنی و بهداشتی مناسب است.

سلگی ادامه داد: رفرکتومتر آزمایشگاهی وسیله ای برای مقدار گیری دقیق غلظت و ضریب شکست محلول ها در واحد بریکس که در صنایع مختلف تولیدی و تبدیلی و بعلاوه در آزمایشگاه ها و مراکز تحقیقاتی کاربردهای فراوانی دارد. مقدار گیری غلظت بعضی از اسیدها و مواد معدنی غیرآلی، آمونیاک، الکل، روغن های صنعتی، محصولات و حلال های آلی، محلول های نمکی، بعضی از چسب ها و رنگ ها به واسطه رفرکتومتر ممکن می گردد.

وی افزود: در صنایع موتور و وسایل نقلیه مقدار گیری غلظت ضدیخ، روان کننده ها و روغن ها از رفرکتومتر استفاده می گردد. کنترل غلظت بعضی از محلول های پسماند از جمله مواردی است که رفرکتومتر در آن کاربرد دارد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 بهمن 1400 بروزرسانی: 9 بهمن 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11033

به "دستگاه سنجش غلظت محلول های مختلف ساخته شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دستگاه سنجش غلظت محلول های مختلف ساخته شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید