دغدغه های مالی، نفت را پایین برد

به گزارش جعبه مهر، قیمت نفت تحت تاثیر نگرانی ها پیرامون رشد مالی کندتر که نشانه های بهبود روابط تجاری پکن و واشنگتن را تحت الشعاع قرار داد، در معاملات روز سه شنبه بازار جهانی با کاهش روبرو شد.

دغدغه های مالی، نفت را پایین برد

به گزارش خبرنگاران، بهای معاملات آینده نفت برنت شش سنت کاهش پیدا کرد و به 61 دلار و 51 سنت در هر بشکه رسید. شاخص قیمت نفت برنت روز دوشنبه با 0.7 درصد کاهش بسته شده بود.

بهای معاملات آینده وست تگزاس اینترمدیت آمریکا 12 سنت کاهش پیدا کرد و به 55 دلار و 69 سنت در هر بشکه رسید. قیمت پایه نفت آمریکا در معاملات روز گذشته 1.5 درصد کاهش داشت.

مایکل مک کارتی، استراتژیست ارشد شرکت سی ام سی مارکتس اظهار کرد: آمار هفته گذشته ذخایر نفت آمریکا همچنان در معاملات روز دوشنبه تاثیر داشت و در نهایت شب گذشته این تاثیر ضعیف شد و امروز تقاضای زیادی مشاهده نمی گردد.

تحلیلگران در نظرسنجی رویترز پیش بینی نموده اند ذخایر نفت آمریکا در هفته گذشته حدود 700 هزار بشکه افزایش پیدا نموده است با این حال سطح ذخایر نفت این کشور هفته پیش از آن کاهش غیرمنتظره ای داشت که نخستین کاهش در شش هفته اخیر بود.

معامله گران با اشاره به آمار شرکت اطلاعاتی جن اسکیپ اظهار کردند ذخایر نفت آمریکا در کاشینگ اوکلاهاما که هاب تحویل معاملات وست تگزاس اینترمدیت است، در هفته منتهی به 25 اکتبر به میزان حدود 1.5 میلیون بشکه رشد نموده است.

گزارش موسسه امریکن پترولیوم درباره ذخایر آمریکا روز سه شنبه و آمار رسمی اداره اطلاعات انرژی آمریکا روز چهارشنبه منتشر می گردد.

قیمتهای نفت هفته گذشته تحت تاثیر افت ذخایر نفت آمریکا و نشانه های کاهش تنش های تجاری میان آمریکا و چین رشد چشمگیری پیدا نموده بودند اما نگرانی ها نسبت به کندی رشد مالی در معاملات روز دوشنبه امیدها نسبت به بهبود تقاضا برای نفت در صورت پیشرفت مذاکرات تجاری را از بین برد.

دفتر نماینده تجاری آمریکا اظهار داشت سرگرم آنالیز تمدید تعلیق افزایش برنامه ریزی شده تعرفه ها روی 34 میلیارد دلار کالای چینی است که در 28 دسامبر سال جاری منقضی می گردد.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز گذشته اظهار کرد انتظار دارد بخش مهمی از توافق تجاری با چین را امضا کند اما درباره زمان آن توضیحی نداد.

سران دو اقتصاد بزرگ دنیا در کوشش برای توافق روی متن فاز اول توافق تجاری هستند که 11 اکتبر از سوی ترامپ اعلام شد. رییس جمهور آمریکا گفته است امیدوار است توافقی را با شی جین پینگ، رییس جمهور چین در نشست ماه آینده در شیلی امضا کند.

بر اساس گزارش رویترز، جنگ تجاری به رشد مالی در سراسر دنیا لطمه زده و ماه هاست قیمت های نفت را در بازه محدودی نگه داشته است.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 26 آذر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3768

به "دغدغه های مالی، نفت را پایین برد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دغدغه های مالی، نفت را پایین برد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید