دورکاری مادران شاغل مجوز گرفت

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، مجوز استفاده از دورکاری مادران شاغل باردار یا دارای فرزند زیر 6 سال و یا معلولان با پیگیری های معاون رییس جمهوری در امور زنان از سوی سازمان اداری و استخدامی کشور صادر شد.

دورکاری مادران شاغل مجوز گرفت

با عبور کشور از پیک پنجم کرونا و لغو بخشنامه نحوه فعالیت دستگاه های اجرایی و ادارات در شرایط سه گانه هشدار ناشی از همه گیری بیماری کرونا و با توجه به عدم بازگشایی مهدهای کودک در سراسر کشور، معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری با درخواست ها و تماس های مکرر مادران شاغل دارای فرزند زیر 6 سال روبرو شد که برای حضور در محل کار با مشکل روبرو شدند.

لذا با پیگیری های مکرر انسیه خزعلی معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده و طرح موضوع در سه جلسه پیاپی هیات دولت، ابلاغ رییس سازمان اداری استخدامی مبنی بر مجوز استفاده از دورکاری در 12 آبان ماه صادر شد.

در این نامه تصریح شده است که در ارتباط با اولویت دورکاری کارکنان زنان شاغل دارای فرزند خردسال،آیین نامه دورکاری مربوط به تیر 1389 با این مضمون که در صورت وجود چند کارمند واجد شرایط متقاضی دورکاری، مادران باردار یا دارای فرزند کمتر از شش سال و معلولین از اولویت برخوردار خواهند بود مبنای عمل قرار گیرد.

منبع: ایرنا

مهم ترین اخبار حوزه اجتماعی و سیاسی را در صفحه جامعه خبرنگاران بخوانید.

منبع: تجارت نیوز
انتشار: 22 آذر 1400 بروزرسانی: 22 آذر 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10980

به "دورکاری مادران شاغل مجوز گرفت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دورکاری مادران شاغل مجوز گرفت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید