دو کودک آمریکایی از شرکت گوگل شکایت کردند

به گزارش جعبه مهر، دو کودک اهل ایالت ایلینوی آمریکا از گوگل به دلیل جمع آوری اطلاعات بیومتریک میلیون ها دانش آموز شکایت نموده اند. این دو کودک که از آن ها به عنوان H.K و J.C نام برده می گردد، تصمیم گرفتند که یاری پدرشان رسما از گوگل شکایت نمایند.

دو کودک آمریکایی از شرکت گوگل شکایت کردند

طبق گزارش CNET، آن ها روز پنج شنبه 2 آوریل در دادگاه سن خوزه کالیفرنیا، دادخواست مربوط به این شکایت را ارائه داده اند. باید خاطرنشان کنیم که گوگل برای مناطق مختلف آمریکا، کروم بوک هایی را به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار می دهند و آن ها می توانند بدون پرداخت پول، از اپلیکیشن های G Suits مانند جیمیل، تقویم و گوگل Docs بهره ببرند. حالا این دو کودک این ادعا را مطرح نموده اند که گوگل از این خدمات برای ایجاد الگوهای بیومتریک چهره و الگوهای مربوط به صدای آن ها بدون رضایت والدین آن ها استفاده می نماید.

در شکایت موردنظر، به نقض قانون حافظت از حریم خصوصی اطلاعات بیومتریک ایالت ایلینوی (BIPA) و قانون حافظت از حریم خصوصی آنلاین بچه ها دولت فدرال (COPPA) اشاره شده است. در قانون BIPA، مقرراتی برای تشخیص چهره، انگشت نگاری و دیگر فناوری های بیومتریک وضع شده و در قانون COPPA هم آمده که سایت ها برای دریافت اطلاعات شخصی بچه ها 13 ساله یا جوان تر باید رضایت والدین آن ها را به دست بیاورد.

این بچه ها در شکایت خود از گوگل غرامت 1000 دلاری به ازای نقض قانون BIPA برای هرکدام از این تخلف های ناآگاهانه درخواست نموده و برای تخلف هایی که از روی قصد از طرف گوگل اجرا شده، به ازای هر نفر 5000 دلار غرامت درخواست نموده اند. گوگل هنوز به این خبر واکنشی نشان نداده است.

منبع: Android Authority

شرکت دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور لحظه آخری، تور ارزان، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5598

به "دو کودک آمریکایی از شرکت گوگل شکایت کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دو کودک آمریکایی از شرکت گوگل شکایت کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید