از تکذیب ایدز در لردگان با سرنگ مشترک تا کاهش ساعت کاری معلولان

به گزارش جعبه مهر، تکذیب ابتلای تعدادی از اهالی یک روستا به HIV به علت سرنگ آلوده،کاهش 68 میلیاردی درآمد شهرداری با طرح ترافیک جدید، کاهش ساعت کاری معلولان شاغل و کارمندان دارای معلول در خانواده، واکنش وزیربهداشت به حادثه قطع انگشت دست نوزاد در یکی از بیمارستان ها، غیبت موجه دانش آموزان و معلمان زائر اربعین و تاثیر مثبت طرح ترافیک جدید بر کاهش آلودگی هوای پایتخت سرخط بعضی اخبار امروز اداره اجتماعی خبرنگاران است.

از تکذیب ایدز در لردگان با سرنگ مشترک تا کاهش ساعت کاری معلولان

به گزارش خبرنگاران، اداره اخبار اجتماعی امروز (10 مهر ماه) 55 خبر روی خروجی خود منتشر نموده که بعضی از مهمترین آن ها در ادامه آمده است. با کلیک روی تیتر اخبار متن کامل آن ها قابل مشاهده است.

کاهش 68 میلیاردی درآمد شهرداری با طرح ترافیک جدید

محسن پور سیدآقایی - معاون حمل و نقل ترافیک شهرداری تهران - در واکنش به بعضی شائبات مبنی بر درآمد میلیاردی شهرداری از محل عوارض طرح های ترافیکی گفت: بعضی درصدد القای کلیدواژه پولی کردن هستند.

وی در پاسخ به بعضی شائبات مطرح شده در خصوص سود اقتصادی شهرداری از اجرای طرح کاهش آلودگی هوا(زوج و فرد سابق) با بیان اینکه بارها گفتیم با اجرای طرح های جدید ترافیکی به دنبال کسب درآمد نیستیم، گفت: با اینکه بارها با اعلام آمار و ارقام دقیق ثابت نموده ایم که در آمد شهرداری با اجرای طرح های ترافیکی جدید نه تنها افزایش نداشته بلکه کاهش داشته است اما بعضی ها همچنان درصدد القای کلید واژه پولی شدن یا کسب درآمد شهرداری هستند.

رونمایی از دو اپلیکیشن نظارتی سرویس مدارس تا سرانجام مهر

مرتضی ضامنی - مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور - از رونمایی از دو اپلیکیشن حوزه سرویس دانش آموزی تا سرانجام مهر ماه اطلاع داد و گفت: بنا به تقاضای مدارس و آموزش و پرورش تکلیف داشتیم شرکت های مجازی که می توانند در حوزه سرویس مدارس ارائه خدمت دهند و ناوگان استاندارد را مهیا نمایند معرفی نموده و در اختیار آنها قرار دهیم.

تکذیب ابتلای تعدادی از اهالی یک روستا به HIV به علت سرنگ آلوده

دکتر گویا رییس مرکز مدیریت بیماری های واگیر وزارت بهداشت گفت: موضوع ابتلای جمع کثیری از اهالی یک روستا در چهارمحال و بختیاری به ویروس HIV کذب و به دور از حقیقت است و معدودی از اهالی این روستا مبتلا به این عفونت هستند که راه های ابتلای آنها کاملا مشخص است و راه انتقال مبتلایان نیز به اطلاع آنها رسیده است.

واکنش وزیر بهداشت به حادثه قطع انگشت دست نوزاد در یکی از بیمارستان ها

سعید نمکی - وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی - در واکنش به ماجرای قطع انگشت دست نوزادی در یکی از بیمارستان های غیردولتی شهریار اظهار کرد: برای پیگیری این ماجرا تیمی مشخص شده است و به محض ارائه گزارش، در صورت وقوع قصور با عامل مربوطه برخورد می کنیم.

پزشکان 5 درصدی و عمل های بی دلیل / دکترهای حاذق در بیمارستان های دولتی

باتلاق شیرین پزشکی و زندگی هایی در وقف مردم، آبروهای شیشه ای و چالش های طبابت آمریکایی، ماهیت طبابت و تعامل با بیمار و ... از جمله محورهای گفت وگوی تفصیلی خبرنگاران با دکتر محمد طالب پور - رییس بیمارستان سینا - است.

طالب پور این حرفه را باتلاقی شیرین می خواند که درآمد بالا، هدف شاغلان آن بویژه در بخش دولتی نیست و معتقد است که پزشکان افراد باهوش و توانمندی هستند و آبرویی شیشه ای دارند؛ چراکه در معرض قضاوت همگان هستند و بر همین اساس هم آبروی خود را برای پول، هزینه نمی نمایند. وی تاکید می نماید که بالای 95 درصد پزشکان این چنین هستند و در عین حال انکار هم نمی نماید که افرادی هستند که وجدان شان را زیر پا گذاشته و نفس عمل را خطا انجام می دهند.

کاهش ساعت کاری معلولان شاغل و کارمندان دارای معلول در خانواده

قانون 34 ماده ای حمایت از حقوق معلولان، قانونی جامع است که بعد از حدود 13 سال مورد بازنگری نهاده شد و در سال 96 به تصویب رسید. قانونی که درصورت اجرایی شدن می تواند بخش زیادی از مسائل معلولان را رفع و فرصت حضور آنها را در جامعه فراهم کند اما بعد از گذشت حدود 2 سال از زمان تصویب این قانون چه میزان از آن اجرا شده است؟

دعوای زن و شوهر نمک زندگی است؟

خشونت میان زوجین؛ پدیده ای غیرطبیعی است که عوامل روانی و محیطی متعددی در بروز آن نقش دارند. پدیده ای که حتی یک کلام خشونت آمیز، گاه می تواند اثری از هاله خشونت (یک جرقه برای آغاز یک آتش گسترده) را ایجاد و گاه حتی بنیان زندگی را ویران کند. با این تفاسیر حال سوالی که مطرح می گردد، آیا تفکر قدیمی دعوای زن و شوهر نمک زندگی است در علم روانشناسی صحت دارد؟

فریبرز درتاج - رییس انجمن روانشناسی تربیتی ایران - درباره علت بروز خشونت میان زوجین اظهار کرد: رفتار خشونت آمیز با تعداد زیادی از عوامل زیستی از جمله مشخص ­نماینده های ژنتیکی، عملکرد بد سیستم عصبی مرکزی، سیستم های درون ریز، صرع، انتقال دهنده های عصبی، انحرافات کروموزومی و عناصر ساختاری پیوند داده شده است.

غیبت دانش آموزان و معلمان شرکت نماینده در مراسم اربعین موجه است

علیرضا کاظمی - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش - گفت که طبق هماهنگی با وزیر آموزش و پرورش و تاکید خود ایشان در همکاری و همراهی سفر معنوی به کربلای معلی در ایام اربعین، قرار بر این شده است که مدیران غیبت دانش آموزان و فرهنگیانی که به راهپیمایی اربعین می روند رادر این یک هفته موجه تلقی نمایند.

کاظمی با بیان اینکه مراسم و راهپیمایی اربعین یک برنامه ملی و بین المللی مرتبط با جهان اسلام بوده و به عنوان بزرگترین اجتماع سیاسی، اجتماعی و عبادی جهان اسلام مطرح است اظهار کرد: نگاه ما به این امر یک نگاه تربیتی است و از جمله بزرگترین موقعیت های تربیتی برای دانش آموزان محسوب می گردد که ابعاد مختلف سیاسی، اجتماعی، دینی، ایمانی، معنوی، عرفانی و ولایی دارد.

مهلت ثبت نام در مراکز آموزش از راه دور تا سرانجام مهر

گودرز شاهمرادی - مدیر آموزش از راه دور وزارت آموزش و پرورش - گفت که تا سرانجام مهر ماه مهلت برای ثبت نام در مراکز آموزش از راه دور وجود دارد.

وی با بیان اینکه آموزش از راه دور یک ظرفیت تکمیلی برای آموزش در داخل و خارج از کشور است اظهار کرد: برنامه ریزان تعلیم و تربیت به این فکر افتادند که یک روش آموزشی با انعطاف ایجاد نمایند تا کسی از چتر آموزش خارج نگردد.

تاثیر مثبت طرح ترافیک جدید بر کاهش آلودگی هوای پایتخت

به گزارش خبرنگاران، چندی پیش سردار سید کمال هادیانفر - رییس پلیس هدایت و رانندگی ناجا - اظهار نموده بود که طرح ترافیک جدید (طرح کاهش) تاثیری بر کاهش آلودگی هوا و ترافیک نداشته است و به همین دلیل از شهرداری تهران در خواست کردیم که این طرح را متوقف کند این درحالیست که حسین شهیدزاده - مدیر عامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران - می گوید که اجرای این طرح سبب شده است که غلظت آلاینده گازی منوکسیدکربن در تهران کاهش پیدا کند.

قوانین حوزه ایمنی باید شفاف شوند

سید جلال ملکی - سخنگوی سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران - بر ضرورت شفاف شدن قوانین در حوزه ایمنی تاکید نمود.

ملکی درباره به روزرسانی امکانات سازمان آتش نشانی و خدمات ایمنی تهران اظهار کرد: پس از حادثه پلاسکو در همان سال به روزرسانی تجهیزات آتش نشانی توسط شورای شهر تصویب شد، پس از آن نیز ما در سال های اخیر 21 دستگاه نردبان به روز و با ارتفاع بلند را از کشورهای جهان خریداری کردیم که تعداد آن با احتساب نردبان های قبلی به 41 دستگاه می رسد.

افزایش 153 درصدی تعداد خودروهای کشور طی 12 سال

سردار سید کمال هادیانفر - رئیس پلیس هدایت و رانندگی نیروی انتظامی - از افزایش 153 درصدی شمار خودروهای کشور طی 12 سال گذشته اطلاع داد.

وی اضافه نمود: امروز تصادفات رانندگی به یکی از معضلات جدی در سطح جهان بدل شده است. به طوری که برابر آمارهای سازمان بهداشت جهانی در سالی که گذشت یک میلیون و 300 هزار نفر در سراسر جهان در تصادفات رانندگی جان خود را ا زدست داده اند و بیش از 55 میلیون نفر نیز مصدوم یا معلول شدند.

به گزارش خبرنگاران، پربازدیدترین اخبار اجتماعی طی 24 ساعت گذشته به توضیح زیر است:

کاهش 68میلیاردی درآمد شهرداری با طرح ترافیک جدید

چگونه سالمندیِ سالمی داشته باشیم؟

غیبت دانش آموزان و معلمان شرکت نماینده در مراسم اربعین موجه است

کاهش ساعت کاری معلولان شاغل و کارمندان دارای معلول در خانواده

پزشکان 5 درصدی و عمل های بی دلیل / دکترهای حاذق در بیمارستان های دولتی

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3285

به "از تکذیب ایدز در لردگان با سرنگ مشترک تا کاهش ساعت کاری معلولان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "از تکذیب ایدز در لردگان با سرنگ مشترک تا کاهش ساعت کاری معلولان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید