دیدنی های ماسوله ، روستای پلکانی

به گزارش جعبه مهر، روستای ماسوله گیلان یکی از مناطق تاریخی و معروف ترین شهر پلکانی ایران است.

دیدنی های ماسوله ، روستای پلکانی

زندگی شهری برای هر کسی درجه ای از یک نواختی را به وجود می آورد که برای رهایی از آن می توان به مناطق و جاهایی با طبیعت خاص و مناظری بکر پناه برد. کافیست کوله بارتان را بردارید و چند روزی را میهمان جایی مثل ماسوله شوید. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید تا با دیدنی های ماسوله آشنا شوید.

طبیعت ماسوله

دیدنی های ماسوله فقط به معماری و آثار تاریخی آن ختم نمی شوند. در این جا آبشارها، جنگل ها، کوهستان های مرتفع، رودخانه ها و … را در یک مکان تجربه خواهید کرد.

بیشتر موارد بالا، در پارک جنگلی ماسوله دور هم جمع شده اند. آبشارهای ماسوله رودخان، لارچشمه، کوشم و تریشوم از جمله معروف ترین جاذبه های طبیعی روستای ماسوله هستند که می توانید به بازدیدشان بروید.

اگر اهل کوه نوردی باشید می توانید به قله های مرتفع این منطقه از جمله قله شاه معلم بروید و یا شبی را در ییلاق کوربار ماسوله به صبح برسانید. به طور کلی، با وجود رودخانه ها و چشمه های فروان در این ناحیه، طبیعت آن بسیار منحصر به فرد است. کافیست کمی همت کنید و از روستا فاصله بگیرید تا به تماشای شگفتی های طبیعت بکر گیلان بنشینید.

موزه های روستای ماسوله

سه موزه تاریخ طبیعی ماسوله، میراث فرهنگی و عون ابن علی از مهم ترین جاذبه های گردشگری روستای ماسوله هستند. در موزه تاریخ طبیعی با حیات وحش این منطقه از گیلان آشنا خواهید شد. درون این موزه حیوانات بومی این منطقه به صورت خشک شده در معرض نمایش قرار دارند.

موزه میراث فرهنگی، در یکی از خانه های تاریخی معروف ماسوله به نام خانه درزی برپا شده است. این خانه تاریخی از دوران پهلوی به یادگار مانده، ولی در آن آثاری از عهد قاجار به نمایش گذاشته شده است.

موزه عون ابن علی نیز در واقع جزئی از مقبره امام زاده عون ابن علی است. خود بنای این امام زاده هم از جمله آثار تاریخی ارزشمند ماسوله است که قدمتش را به قرن دوم یا سوم هجری نسبت داده اند. درون موزه مجاور این امام زاده هم آثاری از دوران تیموریان و صفویان به چشم می خورد.

بازار ماسوله، معروف ترین جاذبه این منطقه گیلانی

از بازار ماسوله گیلان اصولا به عنوان مرکز و قلب این منطقه یاد می شود. این بازار 4 سطح مجزا از هم دارد و مغازه های ماسوله دقیقا به خاطر وجود همین بازار به وجود آمده اند.

این بازار 2 طبقه ای است و مغازه هایش در سطوح بالا و پایین شکل گرفته است. در این بازار انواع سوغاتی های مختلف گیلان و ماسوله به فروش می رسد. می توانید انواع زیورآلات دست ساز، تزئینی جات، خوراکی ها، ترشیجات و حتی رستوران های محلی با غذاهای بسیار خوشمزه را در این بازار بیابید.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای جعبه مهر

منبع: پیام دلتا
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7846

به "دیدنی های ماسوله ، روستای پلکانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "دیدنی های ماسوله ، روستای پلکانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید