راهنمای خرید دکوراسیون منزل

به گزارش جعبه مهر، حرف نوروز که می گردد فکرمان به سمت خانه تکانی، سفره هفت سین، لحظه تحویل سال، دورهمی با اقوام و دوستان، مسافرت و برای بسیاری از بچه ها لباس نو و عیدی می رود. در هر سنی که باشیم رسیدن نوروز برایمان جذاب است و با نو شدن فصل حالمان هم تغییر می نماید. برای همین از چند وقت مانده به شروع سال نو، افراد دست به کار می شوند تا دستی به سر و روی خانه شان بکشند و نو شدن را به خانه شان هم بیاورند. بعضی هم دنبال خرید وسایل دکوری شیک و زیبا هستند تا دکور خانه شان را کمی تغییر دهند. تا شروع سال نو چیزی باقی نمانده است. در این راهنمای خرید دکوراسیون منزل می خواهم چیزهایی را به شما معرفی کنم که بتوانید بهار را هم به خانه خود بیاورید.

راهنمای خرید دکوراسیون منزل

مجسمه

برای تغییر دکور روی مجسمه ها حساب ویژه ای باز کنید. با هزینه ای کم می گردد تعدادی مجسمه تهیه کرد و در قسمت های مختلف خانه قرار داد. اما قرار نیست آنقدر مجسمه بگذاریم که خانه به موزه شبیه گردد! مجسمه ها تنوع بسیار زیادی دارند؛ شاید اول که اسم مجسمه می آید، فکرمان به سمت مجسمه انسان برود، اما اگر عاشق حیوانات هستید چرا یک مجسمه اش رو نداشته باشید؟ اگر می خواهید برای چیزی هزینه کنید که همواره مد باشد، مجسمه های فرشته رو پیشنهاد می کنیم؛ مجسمه فرشته های کوچک و معصوم. اگر هم که قصدتان این است که سبکی هنری ایجاد کنید یا دکوراسیون خانه تان خاص تر و مدرن تر گردد، مجسمه های عجیب وغریب با طراحی های خاص برای شما مناسب اند. حواستان باشد که برای مجسمه های فلزی باید هزینه بیشتری کنید. اگر علاقه زیادی به شخصیت های ایرانی دارید، مجسمه های نماد کوروش و شخصیت های ایران باستان گزینه های خوبی هستند. اگر بچه دارید، کمی بیشتر روی اندازه و جنس مجسمه تان دقت کنید تا نه مجسمه زود جان به جان آفرین تسلیم کند و نه کودک شما حین بازی آسیب ببیند.

گل و گلدان

وجود گل و گیاه مثل اعضای خانواده به خانه طراوت می دهد. پخش شدن انرژی مثبت و بوی عطر گل ها و گیاهان وقتی وارد خونه می شویم، حالمان را خیلی خوب می نماید. اما اگر وقت رسیدگی به گل ها را ندارید، خودتان را از زیبایی و رنگ هایش محروم نکنید و گل مصنوعی بخرید؛ هیچ اشکالی هم ندارد. اما برای اینکه گل های مصنوعی ظریف تر و ظاهری بهتر داشته باشند، باید کمی بیشتر هزینه کنید.

شمع

دنبال راهی ارزان و کم دردسر برای تغییر نور می گشت؟ استفاده از شمع در این مورد می تواند به شما یاری کند تا با هزینه ای کم دکور خانه تان را کمی شاعرانه و رمانتیک کنید. اگر شمع معطر تهیه کنید عطر آن هم در فضا پخش می گردد. برای نوع چیدمان هم احتیاج نیست خیلی سخت بگیرید. می توانید روی میز و به صورت متمرکز بچینید یا در قسمت های مختلف خانه پخش کنید. اگر دکورتان پر از وسایل رنگی است، پیشنهاد می کنیم چند شمع با رنگ های مختلف تهیه کنید. اگر هم ظاهر پر زرق وبرق می خواهید، شمع هایی را تهیه کنید که اکلیلی اند؛ وقتی شمع روشن گردد، قسمت های اکلیلی خودنمایی خواهند کرد. اگر هم جاشمعی در منزل ندارید، غصه نخورید و در انتخابتان بیشتر دنبال شمع های پهن بگشت که بدون جاشمعی روی میز می ایستند. ضمن اینکه می گردد در سفره هفت سین هم قرارشان داد. حتی اگر نگران ریختن اشک شمع هستید، شمع های بدون شعله هم می توانند انتخاب خوبی باشند. این شمع ها با LED داخلی روشن می شوند و می توانید میزان نورشان را هم معین کنید.

تابلو

وقتش رسیده که دستی هم به دیوارهای خانه بکشیم. اگر قصد رنگ کردن یا تعویض کاغذدیواری اتاق ها را ندارید، می گردد با یک یا چند تابلوی زیبا دیوارها را هم کمی تغییر داد. چیدمان منزل شما سبک سنتی است یا مدرن؟ هرکدام که باشد لازم نیست خیلی هزینه کنید؛ تابلوهای ارزان قیمت هم می توانند خودشان را نشان دهند. به شرط اینکه از رنگ های مناسب بهره ببرید. مثلا اگر نقاشی یا عکس داخل تابلو خیلی زیباست یا خاص، بهتر است تابلوی شما قاب ساده ای داشته باشد تا توجه به خود تابلو جلب گردد. تابلوهای چندتکه هم برای فضاهایی مناسب اند که دیوارهایش کمی خلوت اند. استفاده از تابلوهایی که سایز بزرگ دارند هم می توانند در همان نگاه اول توجه دیگران را به خود جلب نمایند.

قاب عکس

برای خاطراتمان ارزش قائل شویم؛ حالا که داریم خانه و در و دیوارش را نو می کنیم، کمی هم جا برای خاطرات خوبمان کنار بگذاریم. اینکه نشانی از لحظات خوش جلوی چشممان باشد، حالمان را هم خوب خواهد نمود. به جای اینکه عکس ها را در گوشی های تلفن همراه ذخیره کنیم، تعدادی عکس چاپ شده را در قاب های زیبا در قسمت های مختلف خانه بگذارید. قاب دور قاب عکس ها معمولا رنگ هایی هستند که می توانید با سایر وسایل ست کنید. قاب عکس هایی هم هستند که چند قاب در کنار هم است که می توانید به دیوار آویزان کنید.

تغییر دکوراسیون کمی سلیقه و ریسک احتیاج دارد. اول لیست چیزهایی که قبل از این در ذهن داشتید را تهیه کنید و این موارد را هم کنارشان بگذارید. بعد از برآورد هزینه و برنامه ریزی، تغییرات را آغاز کنید. از سایر اعضای خانواده هم یاری بگیرید تا هم کارها زودتر تمام گردد و هم از این دورهم بودن لذت ببرید. برای اینکه بدانید از چه چیزهایی بهره ببرید، از طبیعت ایده بگیرید؛ نگاهی به طبیعت بیندازید و ببینید که رنگ ها چطور در کنار هم قرار گرفته اند. زمان زیادی تا رسیدن سال نو باقی نمانده است. اگر تغییراتی که می خواهید ایجاد کنید بیشتر از اضافه کردن ساعت و مجسمه و.. است، از همین حالا دست به کار شوید. اگر کارها زودتر هم انتها یافتند ایرادی ندارد؛ کمی زودتر به استقبال بهار رفته اید و از چیدمان جدید لذت بیشتری می برید.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1303

به "راهنمای خرید دکوراسیون منزل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهنمای خرید دکوراسیون منزل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید