رضا مهدی پور: با بهترین مربی دنیا هم در بازی های آسیایی به مدال نمی رسیدیم، شورای فنی می تواند باعث تحول بوکس ایران گردد

به گزارش جعبه مهر، رضا مهدی پور، عضو شورای فنی فدراسیون بوکس گفت: برای موفقیت به زیر ساخت های لازم نیاز داریم و قطعا با بهترین مربی دنیا نیز ما در بازی های آسیایی به مدال نمی رسیدیم.

رضا مهدی پور: با بهترین مربی دنیا هم در بازی های آسیایی به مدال نمی رسیدیم، شورای فنی می تواند باعث تحول بوکس ایران گردد

رضا مهدی پور در گفت و گو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، در خصوص تشکیل شورای فنی و حضور خود در این شورا گفت: این انتخاب قطعا با نظر رئیس فدراسیون بوکس انجام شده است. ما شاهد حضور افرادی جوان و تحصیل نموده در شورای فنی هستیم و قطعا این افراد می توانند باعث تحول بوکس ایران شوند. ثوری با انتخاب اعضای شورای فنی با سلایق مختلف نشان داد که از هوش بسیار بالایی برخوردار است.

وی در خصوص عملکرد تیم ملی بوکس در بازی های آسیایی بیان کرد: ابتدا باید عنوان کنم، اینکه گفته گردد عدم نتیجه گیری تیم ملی بوکس در تاریخ بازی های آسیایی بی سابقه بوده است، حرف کاملا غلطی است. ما هیچگاه در تاریخ بوکس نیز با سه بوکسور در بازی های آسیایی حضور نداشتیم. در این دوره نیز با توجه به سیاست های برگزار کنندگان مسابقات ما شاهد حذف اوزان سنگین بودیم که باعث شد ما نتوانیم از حضور احسان روزبهانی و سالارغلامی در این مسابقات استفاده کنیم.

عضو شورای فنی فدراسیون بوکس تاکید نمود: دلایل عدم کسب مدال توسط بوکس در بازی های آسیایی به خاطر سومدیریت نبوده است و دلیل آن تصمیم گیری شورای سیاست گذاری AIBA برای حذف اوزانی بود که ما توانایی کسب مدال در آنها را داشتیم. اکبر احدی به عنوان سرمربی عملکرد خوبی در تیم ملی داشته است و برنامه ریزی ثوری نیز برای تیم ملی درست بود و ما شاهد اتفاقات خوب در بازی های آسیایی بودیم.

رضا مهدی پور اعلام کرد: بچه های ما با وجودی که در بازی های آسیایی به مدال نرسیدند، اما بد مسابقات خود را واگذار نکردند. در گذشته در سبک وزن ما شاهد شکست های یک طرفه بوکسورهای کشورمان بودیم اما در این دوره هیچ کدام از بازیکنان ما یک طرفه مسابقات را واگذار نکردیم. قطعا در صورت حضور اوزان سنگین و استفاده ما از بوکسورهایی مانند روزبهانی و غلامی، توسط این دو بوکسور به مدال دست پیدا می کردیم. در گذشته نیز ما در اوزان سنگین در بازی های آسیایی به مدال رسیدیم.

عضو شورای فنی فدراسیون بوکس توضیح داد: از طرفی نباید فراموش کنیم که همچنان مدت زیادی از حضور ثوری در فدراسیون بوکس نگذشته است و باید به او فرصت بدهیم. همه باید بدانیم تمام مدیران موفق برنامه های بلند مدت داشتند و در 6 ماه نتوانستند کارهای بزرگی انجام بدهند.

رضا مهدی پور در خصوص اینکه حضور مربی خارجی می تواند به بوکس ایران یاری کند، گفت: حضور مربی خارجی یا ایرانی در راس تیم ملی را باید در شورای فنی به بحث و تبادل نظر گذاشت. اینکه ما فکر کنیم با حضور مربی خارجی ما توانایی کسب مدال در آسیا، دنیا و المپیک را داشته باشیم غلط است و باید به زیر ساخت های خود نیز توجه کنیم. قطعا اگر اکبر احدی سرمربی تیم ملی بوکس ازبکستان در بازی های آسیایی بود، توانایی کسب 5 مدال طلا با این تیم را داشت. دلیل آن نیز زیر ساخت های درست بوکس این کشور است. همانطور که اگر ما بهترین مربی دنیا را نیز داشتیم در بازی های آسیایی به مدال دست پیدا نمی کردیم.

بانیما: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 313

به "رضا مهدی پور: با بهترین مربی دنیا هم در بازی های آسیایی به مدال نمی رسیدیم، شورای فنی می تواند باعث تحول بوکس ایران گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رضا مهدی پور: با بهترین مربی دنیا هم در بازی های آسیایی به مدال نمی رسیدیم، شورای فنی می تواند باعث تحول بوکس ایران گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید