رهبران فردا و خصوصیت هایشان

به گزارش جعبه مهر، برای شما هم بسیار اتفاق افتاده که به فردی برخورده اید که فروشنده یا حسابدار فوق العاده ای است اما برای اینکه هدایت گروهی را به وی بسپارید باید او از مهارت های مدیریتی مناسب نیز برخوردار باشد تا بتواند دراین کار هم به موفقیت برسد. در ادامه با خبرنگاران همراه باشید

رهبران فردا و خصوصیت هایشان

برای این کار باید به این نکته توجه داشت که در حال ارزیابی مهارت های شخصی هستید که در نظر دارید او را برای مدیریت و راهنمایی گروهی از اعضای سازمان برگزینید بنابراین بهتر است درحین این ارزیابی به چه نکات کلیدی و خصوصیات فردی دقت کنید؟ در طول ساعات کاری که با کارکنان در تعامل هستید به نکات زیر دقت داشته باشید:

واسطه- وقتی کارکنانی در اطراف خود دارید که هیچ گاه تسلیم شکست نمی شوند و همواره در پی راه حل هایی هستند و عذر و بهانه ای نمی آورند، بدانید که یکی از بهترین نامزدهای رهبری در اختیارتان است. به باور رابرت وقتی اعضای سازمان چنین ویژگی هایی دارند، مطمئنا شانس اتخاذ رویکرد دفاعی کمتر است و برنامه ریزی برای حمله در صدر تصمیمات قرار می گیرد. هر رهبری باید خوش بین باشد و در مواجهه با سختی ها از خود پشتکار نشان دهد.

محرک- تام راس، نویسنده کتاب پرفروش رهبری StrengthsFinder 2.0 در پی افرادی است که می تواند به واسطه یک هدف یا رویدادی خاص انگیزه ای مناسب در آنان ایجاد کند. با بررسی عملکرد بسکمک از رهبران در طول سال ها، او معتقد است برخی از رهبران این توانایی را خیلی زود پیش از آنکه مسوولیت های مدیریتی را به عهده بگیرند، به خوبی از خود نشان می دهند. بسکمک از افراد بیشتر بر توسعه مهارت های خود تمرکز دارند تا تکیه برتوانایی دیگران.

مشاور- به گفته رابرت ونورک، مدیرعامل پیشین 5 شرکت و نویسنده کتاب تاج سه گانه رهبری، افرادی که سایرین همواره در پی بهره مندی از نظرات و توصیه های آنان هستند شایسته توجه بیشتری هستند. معمولا افرادی در سازمان ها حضور دارند که باهوش ترند و علاوه بر این مهارت های ارتباطی بسیار خوبی دارند. آنان هیچ فرصتی را برای کمک و راهنمایی دیگران از دست نداده و همین منجر به پذیرش شان در مقام یک رهبر می شود.

شنونده- همه ما از اهمیت این ویژگی به خوبی آگاهیم. نامزدهای پست رهبری در سازمان، باید زمان خود را صرف شنیدن کرده و توانایی به خاطر سپردن و فکر کردن به شنیده های دیگران را داشته باشند. این ویژگی به مهارت شناسایی استعدادهای دیگران ختم می شود که یکی از مهم ترین ویژگی های رهبری است. هرچه فرد زمان بیشتری را به رویدادهای اطراف خود اختصاص داده و از اطلاعات به دست آمده به نفع سازمان بهره گیرد، بهترین نامزد رهبری برای سازمان شما است.

کارآموز- به باور رابرت ونروک، کاندیدای رهبری سازمان باید توانایی یادگیری داشته باشد. این افراد اصطلاحا همه چیزدان نیستند اما به صورت هدفدار درباره هرچه نمی دانند تحقیق کرده و از توصیه های سایرین بهره مند می شوند تا به فرآیندها سرعت بدهند. آنان از انتقادها و بازخوردهای سازنده استقبال خواهند کرد

متخصص- راس از افرادی که به اصطلاح همه کاره و هیچ کاره هستند چندان دل خوشی ندارد. رهبران به خوبی می دانند بر چه چیزهایی تمرکز داشته یا افراد را در پرورش مهارت هایشان به چه طریقی راهنمایی سازند. به یاد داشته تلاش برای وانمود کردن اینکه از همه چیز سر در می آورید به این معنی است که شما حتی درک مناسبی از توانایی های خود ندارید.

اولویت دهنده- بهترین افراد برای رهبری گروهی هستند که زمان خود را صرف مسائلی می کنند که در دراز مدت از اهمیت برخوردار هستند و همواره در پی ریشه حواس پرتی ها و عواملی هستند که انرژی آنان را بی فایده به خود اختصاص خواهند داد. افرادی که اولویت دهی به امور را در صدر کار خود قرار می دهند از تجربه های نو نترسیده و درک بسیار مناسبی از فعالیت ها و اموری دارند که در فرآیند رشد و توسعه از اهمیت قابل توجهی برخوردارند.

منبع: الی گشت
انتشار: 22 خرداد 1401 بروزرسانی: 22 خرداد 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11155

به "رهبران فردا و خصوصیت هایشان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "رهبران فردا و خصوصیت هایشان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید