روده ها احساس تشنگی را فریاد می زنند

به گزارش جعبه مهر، دانشمندان به تازگی دریافتند که روده ها پس از مصرف آب، سیگنال هایی را به مغز ارسال نموده و احساس تشنگی را خنثی می نمایند.

روده ها احساس تشنگی را فریاد می زنند

به گزارش خبرنگار گروه علمی و دانشگاهی خبرنگاران، احساس تشنگی یک عملکرد طبیعی بدن است که شما را وادار به نوشیدن آب می نماید؛ اما چرا این احساس پس از نوشیدن آب به سرعت از بین می رود؟ آیا آب با سرعت زیادی جذب بدن می گردد؟ اکنون محققان در حال آنالیز و یافتن رابطه میان مغز و بدن برای کنترل این فرایند هستند.

براساس گزارش نیواطلس، این تحقیق جدید تصویر کامل تری از فرایند پیچیده مصرف آب را به نمایش می گذارد. زمانی که عصب های موجود در دهان و گلو وجود مایع را تشخیص می دهند، بلافاصله سیگنال هایی را به بخشی از مغز به نام ناحیه ساب فورنیکال ارسال می نمایند؛ این ناحیه از مغز، مسئول تنظیم سیگنال های تشنگی است و باعث می گردد بدن انسان و حیوانات به طور کامل هیدراته گردد. زمانی که نورون ها در ناحیه ساب فورنیکال این سیگنال ها را دریافت نمایند، نورون های موجود در دهان و گلو خاموش می شوند.

طبق این گزارش، از بین رفتن احساس تشنگی در یک فرایند دو مرحله ای رخ می دهد که محققان به تازگی پیروز به کشف مرحله دوم شدند. در این مرحله، هنگامی که مایعات به معده و روده می رسند، سیگنال هایی از روده به مغز ارسال می گردد.

همچنین، اعصاب موجود در روده میزان آب را احساس می نمایند و اگر این میزان برای هیدراته شدن بدن کافی نباشد احساس تشنگی همچنان باقی می ماند.

وینت آگوستین نویسنده ارشد این مطالعه گفت: سیگنال های بلعیدن نیز برای جلوگیری از مصرف بیشتر مایعاتی که بدن را هیدراته نمی نمایند مهم است. اگر شما محلولی از آب و نمک را بنوشید، سیگنال های گلو از ادامه نوشیدن شما جلوگیری و سیگنال هایی را در رابطه با احتیاج به آب به مغز ارسال می نمایند.

لازم به ذکر است؛ محققان معتقدند که تشخیص این دو مرحله می تواند منجر به درمان های جدیدی برای اختلالات خوردن گردد.

namasho.com: نماشو، طراحی سایت، سئو، چاپ و طراحی گرافیکی را به ما بسپارید.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1869

به "روده ها احساس تشنگی را فریاد می زنند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روده ها احساس تشنگی را فریاد می زنند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید