روستای سیبن، مقصدی بکر برای طبیعت گردان در گیلان

به گزارش جعبه مهر، آشنایی با روستای سیبن در گیلان

نواحی شمالی کشورمان همیشه جز جذاب ترین انتخاب ها برای سفر در بین گردشگران بوده است. در شمال کشور روستاها و محله هایی با طبیعت بسیار بکر و دیدنی وجود دارد که می توان روزها در این مناطق ماند و از آرامش بی حد و حصری که دارند نهایت استفاده را برد. با توجه به این که بیشتر این مناطق را جنگل ها و رودخانه های کوچک و عظیم تشکیل داده، برای سفرهای طبیعت گردی بسیار پیشنهاد می گردد. در این مطلب ایرانگردی از مجله گردشگری خبرنگاران می خواهیم درباره یکی از روستای بکر و دیدنی استان گیلان به نام سی بن صحبت کنیم. روستای سیبن در گیلان بنابر شرایط آب و هوایی معتدلی که دارد می تواند گزینه بسیار مناسبی برای تعطیلات مسافران باشد. در ادامه همراه با ما باشید تا بیشتر و کاملتر با روستای سیبن در گیلان آشنا شوید.

روستای سیبن، مقصدی بکر برای طبیعت گردان در گیلان

از وبسایت وزارت بهداشت درمان آموزش پزشکی دیدن نمایید.

همانطور که در بالا هم گفتیم نواحی شمالی کشور یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری برای مسافران می باشد و طبیعت زیبای روستاها و شهرهای این مناطق باعث شیفتگی افراد می گردد. روستای سی بن در گیلان هم از این قاعده مستثنا نیست و به دلیل شرایط آب و هوایی و بکر بودن خاصی که دارد مقصد مورد هدف بسیار طبیعت گردان شده است.

روستای سیبن در گیلان و در بخش خورگام که از توابع شهرستان رودبار واقع می باشد. این روستا در حدفاصل 8 کیلومتری رودبار و همچنین 40 کیلومتری شهر رستم آباد در بلندی ها ی1450 متری نسبت به سطح دریا نیز قرار گرفته است و از جنوب غربی خود به روستای چهیش منتهی می گردد و از جنوب به روستای گوفل و از شرق با روستای گلنگش و از سمت شمال هم به جنگل های راش و صخره های مرتفع کرمبن نیز ختم می گردد. همانطور که مشاهده می کنید این روستا را جنگل ها و مناطق طبیعی بسیار ارزنده احاطه نموده اند و به عبارتی می توان آن را بهشتی در استان گیلان مطرح کرد.

این روستای قدیمی کشورمان در تمام طول سال به دلیل پوشش های انبوهی که از درختان و گیاهان دور تا دور خود بدست می آورد بسیار تماشایی و جذاب به شمار می آید و در فصل های بهار و تابستان به دلیل مساعد بودن آب و هوای خود از شرایط ایده آلی بهره می برد، به همین دلیل هم است که جمعیت 480 نفری این روستا در این دو فصل به سه برابر حد خود می رسد.

ناگفته هم نماند که همینقدر که در فصل های بهار و تابستان روستای سیبن در گیلان ایده آل در فصل زمستان سرمای خشن و وحشتنانی این منطقه را فرا می گیرد که ماندن در آن بسیار سخت است و حتی خود بومیان این روستا هم اقدام به ترک آن می کنند.

در روستای سیبن در گیلان شما می توانید به راحتی هر چیزی که احتیاج دارید را برای خودتان تامین کنید؛ پیشنهاد می کنیم که سری به دشت های حوالی روستا بزنید و کمی گل گاوزبان، شقاقل (مهر سلیمان)، بابونه، گل چای و .. را ببینید و برای خود و دوستانتان کمی از آن ها بچینید.

فلسفه نامگذاری روستا سیبن

شاید برایتان این سوال پییش بیاید که سی بن! باید بگوییم که نام سیبن از ترکیب دو کلمه سی و بن تشکیل شده است که در زبان کردی کرمانجی اهالی این روستا سی به معنای سایه و بن به معنای پایین و زیر تعبیر می گردد که در کنار هم می گردد سایه پایین. البته با توجه به وجود جنگل راش در جنوب این روستا و سایر مراتع و پوشش های طبیعی بکری که سرتاسر این روستا را پوشش داده، انتخاب نمودن این اسم بر روی آن خیلی هم جای تعجب باقی نخواهد گذاشت.

بهترین زمان برای سفر به روستای سیبن

با توجه به شرایط جغرافیایی که روستای سیبن در گیلان دارا می باشد، این منطقه دارای آب و هوایی کوهستانی است و سرمای طاقت فرسایی را در فصل های پاییز و زمستان به خود می گیرد اما در دو فصل دیگر سال که بهار و تابستان باشد، شرایط آب و هوایی معتدل تر و گرمتری در این منطقه فراهم می اید که گردشگران می توانند برنامه مسافرتی خودشان را در این مدت زمان برنامه ریزی کنند.

جاذبه های دیدنی روستای سیبن در گیلان

در روستای سیبن در گیلان شما علاوه بر این که نظاره گر طبیعت بکر و چشم نواز این روستا هستید می توانید در این روستا به گشت و گذار در کوچه و پس کوچه های باغی آن بنمایید ومعماری این روستا تلفیقی از معماری مدرن و قدیمی است که دیوارهای سنگی و طاق های چوبی و شیروانی را در خانه های دو طبقه، در کنار ساختمان های آجری و آهنی نشانده است که همگی در کنار هم ترکیب بسیار جالب و دیدنی را پدید می آورند.

همچنان که در حال قدم زدن در این میان طبیعت بکر و دیدنی روستای سیبن در گیلان هستید یک حمام نسبتا قدیمی هم در مرکز این روستا واقع شده است که اکنون بخش های زیادی از آن زیر خروارها خاک فرو رفته است و با یک برنامه ریزی درست و سنجیده می توان مراحل بازسازی و بازسازی این حمام را در دستور کار سازمان میراث فرهنگی کشور قرار دهد و از یک بنای مخروبه یک جاذبه توریستی و گردشگری بسیار جذاب ساخت.

شغل اهالی روستای سیبن

اهالی روستای سیبن عمدتا به کشاورزی و دامپروری و همچنین فراوری صنایع دستی نظیر لباس های بافتنی و جوراب های پشمی مشغول هستند که ما پیشنهاد می کنیم حتما چند قلم از اجناس این روستایی ها را خریداری نمایید. زمانی که به این روستا بروید اگر مهمان اهالی روستای سیبن شوید، بر سر سفرهای آن ها حتما محصولات لبنی نظیر سرشیر تازه، کره محلی، دوغ و … را خواهید یافت که در صورتی که بخواهید می توانید از محصولات را هم از اهالی روستا خریداری نمایید.

پیشنهاد می کنیم که هرگز از قلم نیاندازید در دل طبیعت روستای سیبن در گیلان نیز از یک وعده غذای کبابی با گوشت تازه در کنار دوغ محلی این روستا میل کنید چرا که حال و هوای خوردن کباب در این روستا هیچگاه از ذهنتان خارج نخواهد شد.

دسترسی به روستای سیبن در گیلان

به منظور دسترسی به روستای سیبن در گیلان دو جهت برای شما وجود دارد، در یکی از این جهتها شما به بخش خورگام از شهرستان رودبار می رود و از آن جهت یکی از جهتها به ترتیب از رستم آباد، حشمت آباد، بره سر، گوفل نیز عبور کنید و خودتان را به این روستا برسانید.

جهت دیگری که برای شما وجود دارد این است که از رستم آباد، دفراز و طالکوه بروید و از این سمت خودتان را به روستای سیبن در گیلان برسانید.

گفتنی است که هر دوی این جهتها از مناظر طبیعت روستای سیبن رودبار اغنا شده اند.

منبع: الی گشت
انتشار: 23 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5797

به "روستای سیبن، مقصدی بکر برای طبیعت گردان در گیلان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "روستای سیبن، مقصدی بکر برای طبیعت گردان در گیلان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید