ریزه کاری های سفر به ایتالیا

به گزارش جعبه مهر، نکاتی برای داشتن سفری بهتر به ایتالیا

تقریبا همه مردم جهان، ایتالیا را به واسطه آثار باستانی مشهور روم، تاکستان های توسکانی و آبراهه های رومانتیک ونیز می شناسند. این جاذبه ها طی قرن های متمادی شناخته شده و شهرت داشتند و می توان به آن ها غذاهای بسیار عالی و مناظر زیبای طبیعی را به عنوان اصلی ترین عوامل جذب کننده گردشگر در این کشور دانست. ایتالیا کشور گردشگرپذیری است، با این حال اگر قصد سفر به ایتالیا را دارید خوب است که با نکاتی درباره جزئیات گشت و گذار در این کشور زیبا آشنا باشید. با خبرنگاران همراه باشید و با راهکارهایی در سفر به ایتالیا آشنا شوید:

ریزه کاری های سفر به ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

موزه ها و راهکارهایی برای صف های طولانی

شهرهای تاریخی ایتالیا دارای تعداد زیادی بناهای تاریخی با شاخصه های هنری مهم است و در بسیاری از مواقع دیدن آن ها تنها با راه رفتن در خیابان ها امکان پذیر است اما برای بعضی از مهم ترین این آثار مانند کولوسیوم (Colosseum) و موزه واتیکان در روم یا گالری دگلی یوفیزی (Galleria degli Uffizi) و گالری دل آکادمیا (dellAccademia) در فلورانس احتمالا باید در صف بیاستید. هیچ روش موثر و تاییدشده ای برای گریز از این صف های طولانی وجود ندارد و حتی اگر شما از قبل هم بلیط تهیه نموده باشید، برای بخش آنالیز امنیتی باید در صف های نسبتا طولانی منتظر بمانید. اما می توان با استفاده از خرید بلیط آنلاین، مراجعه در صبح زود و پیش از ازدحام جمعیت، یا آخر وقت که صف از بین رفته است، مدت زمان توقف در صف های این اماکن را کاهش داد. در خصوص موزه واتیکان هم به خاطر داشته باشید که این موزه در روزهای سه شنبه و پنجشنبه، خلوت تر است. ساعات کار موزه ها در ایتالیا متغیر است اما معمولا اکثر موزه ها روز دوشنبه را تعطیل هستند. از سوی دیگر بازدید از تمامی موزه های دولتی در نخستین یکشنبه هر ماه، رایگان است.

پول نقد یا کارت اعتباری؟

کارت های اعتباری در بیشتر هتل ها، رستوران ها، مغازه ها و تالارها پذیرفته می شوند. اما ایتالیا هنوز به طور کامل غرق در کارت اعتباری نشده و شما ممکن است در بعضی مناطق مثل بعضی موزه ها، فروشگاه ها، پیتزافروشی ها و….احتیاج به پول نقد داشته باشید.

دستگاه های عابر بانک یا به ایتالیایی bancomat در همه جای شهر وجود داشته و انواع کارت ها از جمله Visa, MasterCard, Cirrus و Maestro را می پذیرند.

انعام دادن

کلا مردم ایتالیا خیلی اهل انعام دادن نیستند و حق سرویس معمولا به صورت حساب افزوده می گردد. اگر در صورت حساب شما حق سرویس اضافه نشده است، یک یا دو یورو در پیتزا فروشی ها و رستوران های ساده و 10 درصد از مبلغ صورت حساب در رستوران های سطح بالا، مبلغ استاندارد پرداخت انعام محسوب می گردد. در رستوران های ایتالیا برای نان باید مبلغی جدا پرداخت کنید و حتی اگر نان سفارش نداده باشید هم این مبلغ به صورت حساب شما افزوده خواهد شد. در کافه ها معمولا انعام دادن رسم نیست اما اگر دوست دارید به هنگام ترک کافه، چند سکه به عنوان انعام روی میز باقی بگذارید.

زبان ایتالیایی خود را تقویت کنید

در این کشور شما با زبان انگلیسی می توانید امور خود را بگذرانید اما دانستن چند واژه ایتالیایی به شما یاری خواهد نمود. این موضوع به ویژه برای بعضی رستوران ها که منویی به زبان انگلیسی نداشته و گارسون باید برای شما شرح دهد، مفید خواهد بود. بعضی از کاربردی ترین عبارات ایتالیایی عبارتند از:

سلام: Buongiorno

خداحافظ: Arrivederci

لطفا: Per favore

سپاسگزار: Grazie

منبع: الی گشت
انتشار: 9 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3186

به "ریزه کاری های سفر به ایتالیا" امتیاز دهید

1 کاربر به "ریزه کاری های سفر به ایتالیا" امتیاز داده است | 5 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ریزه کاری های سفر به ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید