زمان سرانجام کارآرماتودلیل انتخاب وکیلی برای تیم والیبال نوجوانان

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، با اعلام سایت فدراسیون رسمی والیبال، محمد وکیلی راهنمایی تیم نوجوانان در سال 1401 را برعهده گرفت. این خبر در حالی منتشر شد که مسعود آرمات در حال حاضر راهنمایی تیم نوجوانان را در مسابقات جهانی 1400 برعهده دارد.

زمان سرانجام کارآرماتودلیل انتخاب وکیلی برای تیم والیبال نوجوانان

محمدرضا داورزنی درباره اهداف فدراسیون والیبال برای انتخاب دو سرمربی مجزا در سال های 1400 و 1401 گفت: با توجه به شیوع ویروس کرونا، مسابقات آسیایی برگزار نشد و عملاً در سال 1400 هیچ رویداد آسیایی اتفاق نیفتاد. از طرف دیگر نیز کانون ها و باشگاه های والیبال تعطیل بودند به همین دلیل فرصت سوزی در یک نسل رخ داد. برای اینکه حقی ضایع نگردد و نگرانی بابت پشتوانه سازی تیم نوجوانان اتفاق نیفتد، قرار شد تیمی مجزا از تیم حال حاضر نوجوانان تشکیل گردد.

رئیس فدراسیون والیبال گفت: استراتژی فدراسیون این است تا فرصت از دست رفته در سال 1399 را جبران کند. تیم نوجوانانی که سال آینده میزبان مسابقات قهرمانی دنیا است، در امسال هیچ مسابقه آسیایی را انجام نداده است. روال کار این است تا تیم ابتدا در مسابقات آسیایی شرکت کند و سپس به رویداد دنیای برود.

وی ادامه داد: از آنجایی که هیچ رویداد آسیایی رخ نداد، ما باید تیم اعزامی به مسابقات قهرمانی دنیا را از دلِ مسابقات قهرمانی کشور، باشگاه های نوجوانان و مسابقات دانش آموزی انتخاب کنیم. آرمات باید تیم را انتخاب و برای مسابقات 1400 آماده کند.

داورزنی تأکید کرد: هدف فدراسیون این است به خاطر فاصله پیش آمده از امروز تا تیر- مرداد 1401 تیمی آماده گردد تا برای مسابقات قهرمانی آسیا مهیا گردد. هدف گذاری ما بلندمدت است و در واقع باید بازیکنانی برای المپیک 2024 پاریس آماده کنیم. یکی از سیاست های کلان فدراسیون، پوست اندازی تیم ملی از المپیک تا المپیک است و ما باید از امروز استارت کار را بزنیم.

رئیس فدراسیون والیبال اضافه کرد: به همین دلیل مأموریتی به وکیلی داده ایم تا کارش را شروع کند و استعدادهای والیبال را از اقصی نقاط کشور شناسایی کند. کار آرمات نیز پس از مسابقات دنیای 1400 تمام است. فدراسیون از هر دو تیم برای حضور در مسابقات دنیای و آسیایی حمایت می نماید.

وی در پاسخ به این سوال که کار آرمات چیست، گفت: آرمات بازیکنانی را از رده نوجوانان و دانش آموزی برای حضور در مسابقات قهرمانی دنیا انتخاب می نماید و وکیلی مأموریت دارد تا از اقصی نقاط کشور استعدادهای مختلف از نظر فیزیک، قد و سن مناسب را شناسایی کند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 22 بهمن 1399 بروزرسانی: 22 بهمن 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8863

به "زمان سرانجام کارآرماتودلیل انتخاب وکیلی برای تیم والیبال نوجوانان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "زمان سرانجام کارآرماتودلیل انتخاب وکیلی برای تیم والیبال نوجوانان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید