شخصیت خود را از روی ماه تولدتان بشناسید!

به گزارش جعبه مهر، دانشمندان در حال مطالعه شواهد و مدارک کوچک، اما متقاعدکننده ای هستند که نشان دهند ممکن است علت و معلولی در خصوص ماه تولد و شخصیت وجود داشته باشد.

شخصیت خود را از روی ماه تولدتان بشناسید!

به گزارش، موارد بی شماری وجود دارد که روی رشد کودک در رحم اثر می گذارد. تغذیه مادر نقش مهمی ایفا می نماید، زیرا نوزادانی که در هنگام قحطی متولد می شوند نسبت به نوزادانی که در زمان رونق متولد می شوند، ضعیف تر هستند. حتی رژیم های غذایی که از نظر پروتئین یا ویتامین C یا ویتامین D غنی نیست، می توانند بر رشد مغز یا قلب یا استخوان تأثیر بگذارند. ویروس های فصلی - خصوصاً آنفولانزا- می توانند بر سلامت مادر و رشد جنین نیز تأثیر بگذارند. حاملگی در طول زمستان، با داشتن روز های کوتاه و شب های طولانی، می تواند باعث اختلال عاطفی فصلی در مادران گردد، که سطح سروتونین پایین در مغز مادر به طور بالقوه منجر به کمبود های مشابه در کودک می گردد.

نوزادان در زمستان و تابستان متفاوت هستند

حتی پس از تولد، نوزادان همچنان در جهان اطراف خود شکل می گیرند. یک مطالعه در سال 2010 در موش ها نشان داد که موش هایی که در نور تابستان به دنیا آمدند مطابق با شرایط زمستانی مسئله ای ندارند. مطالعه بعدی مغز موش ها نشان داد که ژن تنظیم نماینده ریتم شبانه روزی در موش های متولد زمستان کمتر فعال است.

محققان بسیاری سعی نموده اند یافته هایشان را در خصوص انسان ها هم گسترش دهند. محققان مزاج در دانشویان و بزرگسالان آنالیز نموده اند و الگو های گسترده فصلی را استخراج نموده اند که در ادامه در خصوص آن می خوانیم.

نوزادان متولد شده در بهار نمره بالایی در خوش بینی عمومی می گیرند. همه موارد را به عنوان مقدمه ای برای پیشرفت می بینند و از شکست ها برای پیشرفت و رونق استفاده می نمایند. اما طبق مطالعاتی که از 58000 نفر در ایالات متحده نموده اند، افراد متولد در بهار امکان افسردگی بالینی بیشتری دارند.

متولدین تابستان اختلال افسردگی فصلی را تجربه نمی نمایند. متولدین تابستان خلق بالا و پایین را به فاصله اندکی تجربه می نمایند. اما نمی توان گفت این حالت، یک هشدار برای ابتلا به اختلال دو قطبی است. دوچرخه سواری به این افراد یاری زیادی می نماید.

افرادی که در پاییز متولد می شوند نه تنها افسردگی پایینی دارند بلکه افسردگی آنان هم پایین است و احتمال پایینی برای ابتلا به اختلال دو قطبی وجود دارد.

طبق مطالعه سال 2015، خلاقیت و حل مسأله و تخیل در متولدین زمستان بیشتر است. اما متأسفانه برای متولدین زمستان دست وپنجه نرم کردن با چالش های زیادی تأیید شده است. افراد متولد زمستان ابتلای بیشتری در زمینه اختلال دو قطبی، افسردگی فصلی و افسردگی دارند. نوزادان زمستانی نسبت به نوزادان پاییزی در موارد مختلف روانی تحریک پذیرتر هستند.

این موارد بدان معنا نیست که والدین باید در ماه خاصی بچه هایشان را ب جهان بیاورند؛ و همچنین به این معنی نیست که این مسائل قطعی هستند و از راه دور کاملا درست عمل مینمایند. به هر حال این مسأله بسیار مهم است که بدانیم شخصیت ما در فصول بعدی زندگی بیشتر شکل می گیرد و می توان اثر فصلی که در ان متولد شدیم را کم رنگ تر و محوتر کرد.

منبع: ایرنا

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 3 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3835

به "شخصیت خود را از روی ماه تولدتان بشناسید!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شخصیت خود را از روی ماه تولدتان بشناسید!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید