شرایط سفر به چین در دوره کرونا

به گزارش جعبه مهر، سفر به چین در دوره کرونا با شرایط جدید امکان پذیر می باشد. کشور چین، مبدا کرونا با اعلام قوانین جدید پذیرای مسافران و گردشگران است. هر چند که سفر به این کشور همچنان با محدودیت ها همراه است اما در حال حاضر مسافران می توانند با دریافت ویزای توریستی برای رزرو تور چین اقدام نمایند. در ادامه به جزییات و شرایط سفر به این مقصد می پردازیم….

شرایط سفر به چین در دوره کرونا

با ما همراه باشید و با تور ارزان چین از شگفت انگیزترین کشور دنیا دیدن کنید بر روی دیوار چین سلفی بگیرید، از قصر ممنوعه دیدن کنید و در خیابان شانگهای پیشرفته ترین آسیا قدم بزنید.

از پکیج های گردشگری ست که همیشه مورد توجه گردشگران ایرانی قرار داشته و دارد. هرچند که ویروس کرونا سفر به این کشور را به حالت تعلیق درآورده بود اما در حال حاضر بعضی از محدودیت ها برداشته و مسافران ایرانی می توانند با شرایط جدید به این کشور سفر نمایند. قوانین جدید، شرایط دریافت ویزا و اقامت در چین را برای مسافران تحت تاثیر قرار داده است.

شرایط دریافت ویزای چین در دوره کرونا

ویزای چین در انواع ویزای توریستی، ویزای تجاری، ویزای غیر تجاری، ویزای کاری، ویزای تحصیلی و … تعریف شده است. پیش از شیوع ویروس کرونا مسافران با توجه به احتیاج و شرایط خود می توانستند برای دریافت هر یک از انواع ویزای چین اقدام نمایند. در حال حاضر اما چین فقط در صورت داشتن ویزای تجاری به مسافران اجاره ورود می دهد. اینکه چه کسانی با کدام شرایط می توانند برای دریافت ویزای تجاری اقدام نمایند، در ادامه شرح خواهیم داد.

دریافت ویزای تجاری چین محدودیت نداشته و تمام افراد با ارائه مدارک لازم می توانند برای ویزا و در نهایت رزرو تور چین اقدام نمایند.

از شرایط لازم برای دریافت ویزای توریستی چین داشتن دعوت نامه از طرف یکی از شرکت های چینی است. چنانچه متقاضیان قادر به ارائه دعوت نامه نباشند، آژانس های هواپیمایی دعوت نامه را به وسیله کارگزاران چینی دریافت نموده و در اختیار متقاضیان قرار می دهند. با توجه به سختگیری های اخیر دولت چین جهت جلوگیری از شیوع ویروس کرونا:

  • صدور دعوت نامه حدود 40 روز زمان می برد.
  • بعد از صدور دعوت نامه فرایند ارائه مدارک تا تعیین شدن نتیجه نهایی ویزا 2 هفته به زمان احتیاج دارد.
  • قیمت ویزای تجاری چین با دعوت نامه برای هر نفر 990 دلار است و در صورت رد شدن ویزا مبلغ 100 از هزینه کسر و مابقی مبلغ به مسافر بازگردادنده می گردد.

مدارک ویزای چین

برای دریافت هر یک از انواع ویزای چین باید شرایط و مدارک مخصوص به خود را ارائه داد. اما در مجموع و برای دریافت ویزای تجاری ارائه مدارک زیر الزامیست.

  • پاسپورت معتبر
  • فرم تکمیل شده درخواست ویزای چین (بر اساس نوع ویزا)
  • عکس رنگی 4*3 که در 6 ماه اخیر گرفته شده باشد
  • ارائه ویزاهای پیشین (اگر قبلا به چین سفر نموده اید) و در غیر این صورت ارائه انگیزه نامه
  • دعوت نامه
  • نامه اشتغال به کار
  • تاییدیه رزرو هتل یا هاستل
  • رزرو بلیط
  • عدم سوء سابقه

نکته مهم اینکه در حال حاضر فرایند ویزای چین انگشت نگاری و مصاحبه نداشته و احتیاجی به حضور مسافر در سفارت نیست. (مدارک توسط آژانس هواپیمایی کارگزار به سفارت چین ارائه داده می گردد)

شرایط قرنطینه مسافران تور چین در دوره کرونا

با توجه به این که شیوع ویروس کرونا شرایط سفر را تغییر داده، مسافران تور چین قبل از سفر به این کشور باید شرایط آنالیز نموده و قوانین ورود به چین را رعایت نمایند.

طبق قوانین اعلام شده انجام تست PCR حداقل 72 ساعت قبل از پرواز برای تمام افراد الزامی ست. مسافران باید نتیجه منفی تست را در فرودگاه همراه داشته و قبل از پرواز ارائه دهند.

همچنین تمام مسافران در بدو ورود به خاک چین (حتی در صورت منفی بودن تست کرونا) به مدت 2 هفته و با هزینه شخصی در هتلی که دولت چین تعیین نموده است قرنطینه می شوند. پس از اتمام دوره قرنطینه مسافران می توانند آزادانه در کشور چین رفت و آمد داشته باشند.

در دوره کرونا کدام ایرلاین ها از تهران به چین پرواز دارند؟

در بهمن 98 و با شیوع ویروس کرونا تور چین و صدور ویزاها به مقصد این کشور به حالت تعلیق درآمد. اما از تیر ماه 99 پروازهای تهران به چین با شرط ارائه تست منفی PRC و رعایت پروتکل های بهداشتی مجددا برقرار شد.

در حال حاضر هواپیمایی ماهان تنها ایرلاینی ست که پروازهای خود را از تهران به گوانجو چین انجام می دهد. بدین ترتیب مسافران ایرانی می توانند با دریافت ویزای تجاری، تور چین را رزرو نموده و به این کشور سفر نمایند. پروازهای ماهان هر دوشنبه از مبدا تهران به گوانجو انجام می شوند.

لازم به یادآوری ست که کابین هواپیما قبل و بعد از هر پرواز به طور کامل ضدعفونی شده، پکیج ماسک و ژل شستشوی دست توسط ایرلاین در اختیار مسافران قرار گرفته و تمامی مسافران و خدمه هواپیما باید در طول پرواز از ماسک استفاده نمایند.

نکات مهم سفر به چین در دوره کرونا

  • در دوره کرونا مسافران تور چین می توانند برای دریافت ویزای تجاری اقدام نمایند.
  • ارائه دعوت نامه برای دریافت ویزای تجاری الزامیست.
  • آژانس های هواپیمایی دعوت نامه را در اختیار گردشگران قرار می دهند.
  • صدور دعوت نامه چین حدود 40 روز کاری زمان می برد.
  • بعد از صدور دعوت نامه، فرایند صدور ویزای چین 2 هفته کاری طول می کشد.
  • با توجه به طولانی بودن فرایند ویزای تجاری چین، بهتر است حداقل 3 ماه قبل از سفر برای دریافت ویزا اقدام کنید.
  • در صورت رد شدن ویزا، 100 دلار از هزینه ویزا کسر شده و مابقی مبلغ به مسافر استرداد می گردد.
  • مسافران پس از ورود به چین به مدت 2 هفته با هزینه شخصی قرنطینه می شوند.
  • ارائه تست منفی PCR، در فرودگاه و قبل از پرواز الزامی ست.

بیشتر بخوانید …

7 غذای معروف و لذیذ چینی

بایدها و نبایدهای سفر به چین

عجیب ترین مکان هایی که در چین، باید از آن بازدید کنید

بازدید از پکن، شهری با تمدن 5 هزارساله

7 غذای معروف و لذیذ چینی

بایدها و نبایدهای سفر به چین

از بلاد چین، چه ره آوردی به خانه ببریم؟

عجیب ترین مکان هایی که در چین، باید از آن بازدید کنید

افتخارات آژانس هواپیمایی خبرنگاران

چه ایرلاین هایی از تهران به کانادا پرواز دارند؟

با 10 غذای محبوب در ژاپن آشنا شوید

حمل کدام وسایل در پرواز ممنوع است؟

10 هتل لوکس ایران که باید در آنها اقامت کرد

منبع: ستاره ونک
انتشار: 23 اردیبهشت 1400 بروزرسانی: 23 اردیبهشت 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9845

به "شرایط سفر به چین در دوره کرونا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شرایط سفر به چین در دوره کرونا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید