باقرزاده: پیمان فخری دخالتی در اسلحه اپه و فلوره ندارد

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران، به دنبال اختلاف نظرهای مطرح شده در شمشیربازی پیرامون شرایط نابرابر در دو اسلحه اپه و فلوره نسبت به اسلحه سابر امروز چهارشنبه فضل الله باقرزاده رئیس فدراسیون نشستی در محل این فدراسیون برگزار کرد تا پیرامون این موضوعات و ابهامات مربوط به آن توضیح دهد.

باقرزاده: پیمان فخری دخالتی در اسلحه اپه و فلوره ندارد

اشاره به یک تماس مشکوک از هلند

باقرزاده در شروع نشست خبری گفت: زمانی که سال 82 در دور اول مدیریتم، سرپرست فدراسیون شدم، قرار بود برای مسابقات قهرمانی آسیا اعزام شویم، همان زمان از هلند تماسی با من گرفته شد که متعجب شدم.

ماجرای خارج کردن شمشیربازان از کشور

وی ادامه داد: در این تماس به من گفتند که چرا به ما برای اعزام اطلاع ندادید، من هم در پاسخ گفتم اعزام ما برای مسابقات آسیایی است به هلند چه ارتباطی دارد؟ در نهایت متوجه شدم که عده ای شمشیربازان را از کشور خارج می کردند.

اقتدار شمشیربازی از بازی های آسیایی 2006 شروع شد

باقرزاده با تاکید بر اینکه آن زمان شمشیربازی هیچ جایگاهی در آسیا و دنیا نداشت، گفت: بعد از بازی های آسیایی 2006 دوحه اقتداری در این رشته ایجاد شد، البته تقریباً همزمان بود با اینکه من به دلایلی از این رشته و مدیریت آن دور شدم.

طرح یک مثال

رئیس فدراسیون شمشیربازی با طرح یک مثال مبنی بر اینکه پدر و مادری چند فرزند دارند و یکی از آنها در رشته پزشکی قبول می شود، گفت: واقعاً نباید از این فرزند حمایت کرد تا پزشک قابلی شود؟ حمایت ما در مورد اسلحه سابر هم همین است. وقتی فرایند پیروزی در این اسلحه طی می شود نباید حمایت کنیم؟

بعد از بازگشت به فدراسیون استارت کار را زدیم

وی به پیشینه شمشیربازی و راستا رشد اسلحه سابر اشاره کرد و اضافه نمود: چین را که از قدرت های سابر دنیا بوده در خود کشور چین شکست دادیم. بعد از آن من از فدراسیون رفتم، در دور بعد که به فدراسیون برگشتم یک ماه قبل از بازی های گوانجو بود که هر سه اسلحه اعزام شدند و به دلیل عدم برنامه ریزی ها شکست خوردند. استارت کار ما در همان جا زده شد. برای اپه و فلوره مربی خارجی داشتیم ولی برای سابر مربی داخلی داشتیم. ما بر این اساس استعدادها را شناسایی و مورد حمایت قرار دادیم.

از هر سه اسلحه حمایت کردیم اما متوجه رشد سابر بودیم

وی ادامه داد: وقتی در دنیای سابریست ها به جمع 64 نفر رفتند و اپه و فلوره همان زمان نتوانستند این عملکرد را داشته باشند متوجه رشد سابر شدیم. ما از هر سه رشته حمایت کردیم.

با دلیل مانع اعزام اسلحه اپه به روسیه شدیم

باقرزاده به گفتگوی علی یعقوبیان سرمربی مستعفی اسلحه اپه با خبرنگاران اشاره کرد و انتقادی که از عدم اعزام تیمش به مسابقات روسیه مطرح کرده بود. وی در این زمینه با ارائه اسنادی گفت: عدم اعزام تیم اپه به دلیل مسائلی است که این مربی هم در جریانش واقع شده است. ما مسئله ای برای اعزام نداشتیم اما واقعاً اعزام به صلاح نبود.

مهیا شدن شرایط برای حضور کنندگان اپه و فلوره در کلاس بین المللی

رئیس فدراسیون شمشیربازی در ادامه به برگزاری کلاس بین المللی در رشته اسلحه فلوره اشاره کرد و ادامه داد: ما در یک کلاس بین المللی داریم که در دنیا بی نظیر است. سه ماه مربیان خود را در آن کلاس شرکت دادیم و در سرانجام 500 یورو معادل بلیت هواپیما به آنها داده می شود. من هم 300 یورو پول تو جیبی دادم. علی یعقوبیان، عبدالله سراجیان، سیامک فیض و مهدی فرجی از اسلحه اپه در این دوره حاضر شدند.

سنگینی کلاس ها به سمت اپه بوده است

وی در همین زمینه اضافه نمود: دوره های کوتاه مدت 11 تا 18 روزه ای نیز برگزار گشت که فرهاد رضایی، صادق آرامش و باغبانپور از اپه در آن شرکت کردند. پیمان فخری، طاهرخانی و حمید شیر از سابر هم در این دوره شرکت کردند. شما خودتان ببینید سنگینی بیشتر به سمت سابر بوده یا اپه؟

چند سال است یک تیغه هم برای اسلحه سابر نمی خریم

وی تاکید کرد: نسبت به اسلحه سابر و توجه به این اسلحه انتقاد می شود در حالی که من به عنوان رئیس چند سال است که برای این اسلحه حتی یک تیغه هم نخریده ام. اسلحه سابر به واسطه پیروزیت هایش چند سال است که اسپانسر ویژه دارد و همه نیازها را تامین می کند.

تمام بودجه دریافتی از کمیته برای اپه و فلوره هزینه شد

باقرزاده با تاکید بر اینکه تمام بودجه دریافتی فدراسیون شمشیربازی برای اپه و فلوره هزینه شده است، توضیح داد: کل بودجه کمیته ملی المپیک در سال 99، 900 میلیون بوده است که کل آن هزینه قهرمانی دنیا مصر و زون آسیا شد. پس بودجه ای که از کمیته ملی المپیک گرفتم خرج اپه و فلوره شد.

بعد از باخت حداقل یک اشک بریزید!

وی گفت: اینگونه نیست که من برای اپه و فلوره هزینه نکنم. هزینه شده اما نتیجه گرفته نشده است. رضایی یک استعداد است و در انتخابی تیم ملی درخشید و به مصر اعزام شد. زمانی که خواست به ازبکستان برود به او گفتم فقط از بازی لذت ببر. من از آنها توقع سهمیه ندارم ولی حداقل بعد از باخت مانند ماهرخ یک اشک بریزید!

از یعقوبیان حمایت کردیم اما...

رئیس فدراسیون شمشیربازی با بیان اینکه در زمینه درسی کمک حال همه قهرمانان بودم اما به خاطر روز معلم یک تماس هم با من گرفته نشد و به جای آن اینگونه صحبت ها را مطرح می کنند، گفت: همین چند وقت پیش 6 شمشیرباز اسلحه اپه، یعقوبیان را تحریم کردند اما فدراسیون از این مربی حمایت کرد اما وی اینگونه مسائل را مطرح می کند.

موافقت با استعفای سرمربی اپه

وی گفت: آقای یعقوبیان به صورت شفاهی اعلام استعفا کرده و من هم همین گونه استعفای وی را می پذیرم و به زودی سرمربی جدید اپه را معرفی می کنم اما به خاطر مسائل مالی در توانم نیست که مربی خارجی جذب کنم.

اعزام سابر به مجارستان با کمک کمیته بود

رئیس فدراسیون شمشیربازی تاکید کرد: تیم ملی اسلحه سابر اگر به مجارستان اعزام شد با کمک کمیته ملی المپیک بود، این کمیته هزینه بلیت را متقبل شد و حتی به لحاظ ارزی هم به ما کمک کرد.

ادهمی به خاطر برخی مسائل از تیم ملی دور بود

باقرزاده همچنین در مورد علیرضا ادهمی و گفتگویی که با خبرنگاران داشت هم مسائلی عنوان کرد و گفت: این ورزشکار به خاطر مسائلی که خودش هم می داند مدتی از تیم ملی دور بود.

هر حمایتی لازم باشد از سابر خواهیم داشت

وی تاکید کرد: اسلحه سابر ایران پیروز است، در بازی های آسیایی مدال گرفت، قهرمان مسابقات دنیای سنگال شد، حالا هم شانس مسلم مدال آوری در المپیک توکیو است. به چه دلیل نباید از این تیم حمایت کرد؟ من بهترین مربیان این اسلحه را کنار ملی پوشان اسلحه سابر گذاشته ام و هر حمایتی لازم باشد، انجام می دهم. صحبت هایی هم که بعضا در مورد پیمان فخری مطرح کرده اند، درست نیست. او هیچ دخالتی در اسلحه اپه و فلوره ندارد.

برگزاری بهترین اردو برای اپه

رئیس فدراسیون شمشیربازی گفت: اردوی تیم ملی اسلحه اپه که در مشهد برگزار گشت با بهترین شرایط بود. تمام هزینه ها را متقبل شدیم. ضمن اینکه اردونشینان در هتل با صبحانه، ناهار و شام مستقر شدند. این شرایط تا به امروز برای اردوی داخلی اسلحه سایر مهیا نشده است.

استعفایی به من اعلام نشد

باقرزاده در مورد اینکه چرا با وجود این مسائل چنین صحبت هایی مطرح شده است؟ گفت: یعقوبیان زحمت کشیده اما به هر حال نتیجه نگرفت و به همین دلیل استعفا داد، اما این موضوع اصلاً با من طرح نشد.

پاسخ به ادعای قرض دریافت شمشیر

رئیس فدراسیون شمشیربازی در مورد موضوع مطرح شده توسط یکی از شمشیربازان اسلحه فلوره مبنی بر اینکه در رقابت ها شمشیر نداریم و سرمربی ما که به زبان روسی مسلط است برای ما شمشیر قرض می کند گفت: دو شمشیر قبل از مسابقات به آنها دادیم به علاوه یک وست نرمال ولی به هر حال ممکن است شمشیر آنها خراب شود و باید یک راهی در آن لحظه پیدا کنند.

پیمان فخری به پیشنهاد حقوق 10 هزار دلاری پاسخ رد داد

باقرزاده با تشکر از کادر فنی اسلحه سابر و به ویژه پیمان فخری گفت: حقوقی که من امروز من به او می دهم 500 تا 550 دلار است، در ژاپن جلوی خود من به او پیشنهاد حقوق 10 هزار دلاری برای یک سال شد اما نپذیرفت.

پیمان فخری دو برابر محمد بنا حقوق می گیرد

رئیس فدراسیون شمشیربازی در مورد اینکه یعقوبیان این طور عنوان کرده که حقوق پیمان فخری چهار برابر محمد بنا است، گفت: اگر حقوق بنا 6 میلیون تومان باشد این علی یعقوبیان است که در حد بنا حقوق می گیرد ولی اگر بنا 7 میلیون تومان بگیرد فخری دو برابر بنا حقوق دارد.

حمایت مالی ویژه از اپه و فلوره

وی ادامه داد: من برای حمایت از اپه و فلوره از تیر ماه 99 ماهی 500 هزار تومان حقوق ریختم و در آخرین پرداختی یک میلیون و 800 هزار تومان پاداش دادم. در آمد مربی ما در شهرستان 200 تا 300 هزار تومان است که من آنها را هم تحت پوشش قرار دادم و ماهیانه 500 هزار تومان حقوق دادم.

چرا پیروزیتی در اپه و فلوره نداریم؟

رئیس فدراسیون شمشیربازی همچنین در مورد دلیل عدم پیروزیت اسلحه فلوره و اپه گفت: استعداد خیلی مهم است. علیرضا ادهمی در مسابقات انتخابی تیم ملی به یک جوان باخت، نمی گویم استعداد نیست اما یعقوبیان که رئیس هیات مشهد است چرا تا حالا استعدادی از مشهد معرفی نکرده است؟

برخورد جدی با حاشیه سازان

باقرزاده تاکید کرد: از این پس هر کسی به منظور تشویش اذهان عمومی مصاحبه ای کند با برای گفته های خود سندی نداشته باشد قطعاً با او برخورد جدی خواهد شد، اگر تشویش اذهان عمومی صورت بگیرد حتماً به مراجع قضایی شکایت می کنیم. سندی هم برای گفته های خود نداشته باشند باید توضیح دهند. کسانی که طی روزهای گذشته حرف زدند هم باید به فدراسیون بیایند و برای گفته های خود توضیح بخواهند. آنها را احضار خواهیم کرد.

حاشیه سازان اسلحه سابر هم بازخواست می شوند

رئیس فدراسیون شمشیربازی در مورد اینکه ایا در این زمینه ورزشکاران اسلحه سابر هم بازخواست می شوند؟ توضیح داد: صد درصد این کار انجام می شود، محمد رهبری، محمد فتوحی، فردا باهر ارسباران و محمد امینی باید بیایند و توضیح دهند که چرا به موضوع ورود کرده اند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10093

به "باقرزاده: پیمان فخری دخالتی در اسلحه اپه و فلوره ندارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "باقرزاده: پیمان فخری دخالتی در اسلحه اپه و فلوره ندارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید