شمار قربانیان کرونا در دنیا از مرز 2 میلیون نفر گذشت

به گزارش جعبه مهر، به گزارش خبرنگاران به نقل از روزنامه گاردین، داده های جدید دانشگاه جان هاپکینز با ثبت یک رکورد جدید از مرگ روزانه 11،900 نفر در دنیا بر اثر ابتلاء به بیماری کووید -19 خبر می دهد. به عبارت دیگر، در هر هشت ثانیه یک نفر بر اثر ابتلاء به این بیماری ویروسی جان خود را از دست می دهد.

شمار قربانیان کرونا در دنیا از مرز 2 میلیون نفر گذشت

در میان کشورهای دنیا، ایالات متحده، برزیل، هندوستان، مکزیک و انگلیس هم اکنون بالاترین نرخ مرگ و میر و ابتلاء به کرونا را در دنیا دارا هستند.

در واقع ایالات متحده با بیش از 386،000 قربانی- یک نفر از هر چهار قربانی کووید -19 در دنیا- بالاترین نرخ مرگ و میر را در دنیا به خود اختصاص داده است.

پس از آمریکا، برزیل با 207 هزار مورد، هندوستان با 152 هزار مورد، مکزیک با 138 هزار مورد و انگلیس با بیش از 86 هزار مورد مرگ و میر در صدر کشورهای دنیا قرار دارند.

این پنج کشور تقریباً 50 درصد از قربانیان کووید -19 در دنیا را به خود اختصاص می دهند؛ در حالی که تنها دارای 27 درصد از جمعیت دنیا هستند.

قاره اروپا نیز به عنوان آلوده ترین منطقه دنیا از لحاظ شیوع کرونا بیش از 615 هزار مورد مرگ بر اثر این بیماری ویروسی- حدود 31 درصد از مرگ های مرتبط به کووید -19 در دنیا- را ثبت نموده است.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8910

به "شمار قربانیان کرونا در دنیا از مرز 2 میلیون نفر گذشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شمار قربانیان کرونا در دنیا از مرز 2 میلیون نفر گذشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید