شوک به فوتبال ایران، همه میزبانی های فوتبالی ایران لغو شد! خبرنگاران

به گزارش جعبه مهر، دقایقی پیش خبری شوک آور به فوتبالی درباره معین تکلیف میزبانی های ایران در رقابتهای آسیایی رسید.

شوک به فوتبال ایران، همه میزبانی های فوتبالی ایران لغو شد! خبرنگاران

به گزارش گروه ورزشی خبرنگاران، این خبر شوک آور نشان می دهد که نامه اخیر ای اف سی، فقط درباره میزبانی ایران در بازیهای گروه C در مرحله دوم انتخابی جام جهانی در قاره آسیا نبوده و نامه وارده مربوط به همه میزبانی های باشگاههای ایرانی حاضر در لیگ قهرمانان آسیا، تیم های ملی رده سنی آقایان و بانوان و تیم های فوتسال و فوتبال ساحلی مردان و فوتسال بانوان هم هست.چند روز قبل در خبری به این نکته اشاره کردیم که کنفدراسیون فوتبال آسیا در واکنش به درخواست فدراسیون فوتبال برای میزبانی بازیهای مرحله انتخابی جام جهانی به این نکته اشاره کرده که ایران باید یکسری موانع را رفع کند و بعد از آن به دنبال میزبانی این بازیها باشد. در نامه جدید ای اف سی، فقط به میزبانی تیم ملی فوتبال ایران اشاره نشده است بلکه همه میزبانی ها منظور این نامه است و به این ترتیب همه میزبانی های ایران در فوتبال به خطر افتاده و شاید به همین دلیل بود که شهاب الدین عزیزی خادم به دیدار جواد ظریف رفت تا برای حل این مسائل، چاره ای پیدا کند اما تجربه نشان داده است که نمی توان به لابی وزارت امورخارجه در فیفا و ای اف سی امیدوار بود.

ای اف سی به چه مواردی اشاره کرده است؟

ای اف سی در نامه اخیرش، اشاره کرده که علاوه بر کرونا، چند چالش مهم دیگر وجود دارد که ایران باید آنها را حل نماید اما حل این چالشها تا زمان برگزاری رقابتها غیرممکن به نظر می رسد. تحریم های ناجوانمردانه یکی از چالش های جدی است که به این دلیل ای اف سی گفته ایران نمی تواند در هیچ کدام از رده های سنی رقابتهای ملی فوتبال، فوتسال وفوتبال ساحلی و همچنین رقابتهای باشگاهی میزبانی کند. تحریم های ناجوانمردانه باعث عدم انتقال پول و عدم فعالیت و هماهنگی فدراسیون فوتبال وباشگاهها با شرکای تجاری ای اف سی و حتی فیفا شده و همین ماجرا نمی تواند به تیم های ملی و باشگاهی، میزبانی بدهد. این ماجراها حتی به حق پخش تلویزیونی هم کشیده است و باید دید در نامه ای اف سی درباره این موارد به چه نکاتی اشاره شده که میزبانی ها را در خطر از دست دادن قرار داده است. کرونا و نداشتن زیرساختهای مناسب تمرین و بازی هم از بهانه های ای اف سی بوده که البته در این زمینه هم فدراسیون فوتبال وسازمان لیگ در یک سال گذشته رقابتهای فوتبال را در رده های مختلف سنی و لیگ برتر و جام حذفی برگزار کرده اند و باید دید ایران به چه دلیل از نظر ای اف سی، نمی تواند میزبان باشد. اگر این خبر به صورت رسمی تایید شود، تیم های پرسپولیس، تراکتور، استقلال و فولاد خوزستان هم در مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا نمی توانند میزبان رقبایشان باشند. اتفاقی عجیب که نمی تواند چندان به نفع تیم های ایرانی باشد. باید دید فدراسیون فوتبال ایران چه پاسخی به این نامه داده و آیا به نامه پاسخ داده یا هنوز پاسخ نداده است.

کدام کشور میزبان بازیهای تیم ملی می شود؟

هر چند فدراسیون فوتبال ادعا کرده در حال رایزنی است اما وقتی رییس ای اف سی هم شیخ سلمان آل خلیفه بحرینی است، آن وقت شانس میزبانی بحرین بالاتر از ایران و حتی عراق خواهد بود. ایران و بحرین و عراق برای میزبانی رقابتهای گروه سوم تقاضا داده اند. به هر ترتیب بحرینی ها هم از لابی برای دریافت میزبانی استفاده خواهند کرد. در هر صورت می شود این را گفت هر چند هنوز میزبانی گروه سوم مشخص نشده اما چیزی که مشخص است تیم ملی فوتبال ایران در حالیکه سه بازی از چهاربازی اش را باید میزبان تیم های هنک کنگ، بحرین و عراق می بود، حالا باید به یک کشور دیگر برود. این کشور یا بحرین است، یا عراق یا قطر. هر چند ترجیح ای اف سی، این است که رقابتهای هر گروه را در یکی کشورهایی که ذینفع است برگزار کند تا اینکه بخواهد به کشور بی طرفی مثل امارات یا قطر ببرد. هر چند امارات و قطر در همان زمان درگیر رقابتهای مقدماتی جام جهانی 2022 هستند و بعید است بخواهند میزبانی گروهی که ایران و بحرین و عراق در آن حضور دارند را قبول کنند. جالب اینجاست که عراق هم تقاضای میزبانی داده و سفت و سخت می خواهد میزبان این رقابتها شود، در حالیکه بازی رفت ایران و عراق را ای اف سی و فیفا به دلیل نبود امنیت در عراق (چه بغداد و چه اقلیم کردستان عراق) به امان اردن برد. بازی که با شکست تلخ دو بر یک ایران به عراق به سرانجام رسید. در نهایت اگر قطر، میزبانی از رقابتهای گروه سوم را بر عهده نگیرد، شانس بحرین به مراتب بیشتر از عراق است

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9382

به "شوک به فوتبال ایران، همه میزبانی های فوتبالی ایران لغو شد! خبرنگاران" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "شوک به فوتبال ایران، همه میزبانی های فوتبالی ایران لغو شد! خبرنگاران"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید