طائرپور: دختران بسکتبال تبعیض های زیادی دارند، باید دیده شوند

به گزارش جعبه مهر، سرمربی تیم بسکتبال بانوان گروه بهمن می گوید نباید با حاشیه سازی مانع از پیشرفت بسکتبال بانوان شد بلکه در حالی که دختران تبعیض های زیادی دارند باید به آنها یاری کرد تا دیده شوند.

طائرپور: دختران بسکتبال تبعیض های زیادی دارند، باید دیده شوند

به گزارش خبرنگاران، مرحله پلی آف بسکتبال بانوان برگزار گردید و چهار تیم گروه بهمن، پالایش نفت آبادان، نامی نو اصفهان و بانوان شهر گرگان به مرحله نیمه نهایی صعود کردند. رقابت این تیم ها از 17 بهمن شروع می گردد. در این میان تیم گروه بهمن بدون هیچ باختی در جریان مسابقات گروهی و پلی آف مقابل نامی نو اصفهان به میدان می رود. نازی طائرپور، سرمربی گروه بهمن با اینکه از شرایط تیم خود راضی است اما حریف را دست کم نمی گیرد و می گوید با وجود تماشای فیلم های بازی نامی نو اما تا زمانی که ملاقات رفت برگزار نگردد، نمی توان پیش بینی کرد که چه نتیجه ای در انتها نیمه نهایی رقم می خورد. این مربی یکی از چالش های بسکتبال بانوان در مراحل قبل را اعتراض بعضی تیم ها به داوری می داند چرا که تیم های معترض مدعی هستند که داوران خطای بازیکنان ملی پوش را نادیده می گیرند. طائرپور ضمن رد این ادعا می گوید که نباید اینگونه مربیان و بازیکنان را تخریب کرد.

طائرپور در گفت وگو با خبرنگاران به مرحله پلی آف مسابقات اشاره نمود و گفت: مسابقات خوبی در مراحل قبل داشتیم؛ در مرحله پلی آف هم با پاز بازی کردیم که تیم خوب و جوانی است. در ادامه هم بازی سختی با نامی نو داریم.

او در خصوص مرحله گروهی لیگ گفت: گروه ما کمی آسان تر از گروه اول بود اما سفرهای زیادی داشتیم و خیلی خسته شدیم چون پنج سفر به بندرعباس، آبادان، شیراز، مشهد و سنندج انجام دادیم. این سفرها هزینه های بالایی برایمان داشت اما گروه اول فقط دو تیم شهرستانی داشتند و سفرهایشان کمتر بود. با این حال از آنجایی که بازیکنان باکیفیت در تیم های مختلف پخش شده بودند، بازی های جذاب تری دیدیم.

طائرپور در خصوص ارزیابی خود از مرحله نیمه نهایی اعلام کرد: با تیم های نامی نو و بانوان شهر گرگان بازی ننموده ایم به همین دلیل نمی توانم از پیش چیزی بگویم، باید ابتدا بازی اول را انجام دهیم. البته این تیم ها خوب هستند اما فقط فیلم بازی هایشان را دیده ام.

سفر پردردسر به مشهد

طائرپور در پاسخ به این سوال که مهمترین چالش لیگ در مرحله قبل چه بوده است؟ اعلام کرد: برای تیم ما بازی با آویژه صنعت پارسا مشهد خیلی سخت بود چون پروازمان به این شهر روز قبل از مسابقه کنسل شد و دیگر نمی توانستیم با وسیله دیگری برویم. روز بعدش با پرواز ساعت 5 و 20 دقیقه صبح راهی مشهد شدیم که خیلی تاخیر داشت و نتوانست در مشهد فرود بیاید به همین دلیل به ساری رفت. در تمام این مدت با فدراسیون در ارتباط بودیم و می گفتیم که خودمان را به مسابقه می رسانیم. خوشبختانه پرواز ساری به مشهد انجام شد و با یک ساعت تاخیر، مستقیم به سالن مسابقه رفتیم و با وجود خستگی بازی کردیم اما بعدها شنیدم که تیم مشهد مدعی شده ما دروغ گفته ایم که این خیلی من را ناراحت کرد چون معین بود و با سوال از شرکت هواپیمایی متوجه درستی حرف ما می شدند. آنها می خواستند اصلا بازی ننمایند و باخت فنی ما اعلام گردد در صورتی که دست ما نبود و هواپیما برای فرود اصلا دید نداشت. البته مربی مشهد بعدها از ما عذرخواهی کرد.

نباید داوران را تخریب کنیم

سرمربی تیم گروه بهمن یکی دیگر از چالش های لیگ را اعتراض به داوری دانست که با بهانه چشم پوشی از خطای ملی پوشانان صورت می گیرد و گفت: برای داور فرقی نمی نماید که کدام تیم برنده گردد. ممکن است اشتباهاتی در سوت زدن پیش بیاد اما مربیان و بازیکنان هم این اشتباهات را دارند و اینگونه نبوده که داور به نفع تیم یا بازیکنی سوت بزند.

او در ادامه اضافه نمود: اگر این بازیکنان ملی پوش در تیم های خودشان بودند باز هم این حرف ها را می زدند؟ نباید داوران و بازیکنان را تخریب کرد و ملی پوشان را به این صورت آزار داد. خانم سعیده علی(کاپیتان تیم گروه بهمن و تیم ملی) خیلی از این حرف ناراحت شد. از طرفی دیگر این احتمال هم وجود دارد که دلیل طرح چنین مسائلی تاثیرگذاری بر داوران باشد تا برای ملی پوشان خطا اعلام نمایند.

تنها برد و باخت مهم نیست

طائرپور در پاسخ به این سوال که آیا این اعتراضات تاثیری در تصمیم داوران ایجاد نموده است؟ اعلام کرد: ممکن است اثر بگذارد. سال گذشته پنج بازیکن من پنج اخطاره شدند و در حالی که دانشگاه آزاد(قهرمان فصل گذشته) را در بازی رفت مرحله نیمه نهایی با 20 اختلاف امتیاز برده بودیم اما روز بعد و در بازی برگشت چون پنج بازیکنم روی نیمکت بودند با یک شوت باختیم. مربی، بازیکن و داور هر کدام باید کار خود را انجام دهند.

او در این مورد اضافه نمود: جوانان باید با روحیه خوب بازی نمایند در حالی که این حرف ها اثرگذار است و آنها را عصبی می نماید. تیم های دیگر باید بیشتر تمرین نمایند؛ ما سه روز بدنسازی و سه روز تمرین انجام می دهیم و زحمت می کشیم و نباید پیروزی هایمان را پای داوری بگذارند چون فیلم بازی ها هم موجود است.

طائرپور با بیان اینه برای داور فرقی ندارد چه تیم برنده و چه تیمی بازنده است، ادامه داد: این داوران با حقوق های کم از شهری به شهر دیگر می فرایند و این مسائل روی آنها تاثیر می گذارد چون زحمت می کشند که لیگ خوبی داشته باشیم و نباید اینگونه آزرده شان کنیم. تنها برد و باخت مهم نیست بلکه این اهمیت دارد که دختران بازی نمایند و دیده شوند تا بسکتبال بانوان پیشرفت نمایند. آنها تبعیض های زیادی دارند و زحمت می کشند بنابراین باید زحمتشان دیده گردد.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 2 فروردین 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4664

به "طائرپور: دختران بسکتبال تبعیض های زیادی دارند، باید دیده شوند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طائرپور: دختران بسکتبال تبعیض های زیادی دارند، باید دیده شوند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید