طرز تهیه انواع غذا با تخم مرغ؛ 10 غذای سریع و خوشمزه

به گزارش جعبه مهر، تخم مرغ به عنوان یک ماده غذایی پر کالری، هم به تنهایی مورد استفاده قرار می گیرد و هم در طبخ بسیاری از غذاها می توان از آن استفاده کرد. آیا می دانید این ماده غذایی بخاطر کلسترول بالا برای کاهش وزن بسیار مفید است؟ آیا می دانید تخم مرغ حاوی پروتئین بالا است و به رشد عضلات شما یاری خواهد نمود؟ بسیاری از افراد تصور می نمایند فقط دو الی سه نوع غذا وجود دارد که می توان با تخم مرغ تهیه کرد. در این مقاله قرار است شما را با طرز تهیه انواع غذا با تخم مرغ آشنا کنیم.

طرز تهیه انواع غذا با تخم مرغ؛ 10 غذای سریع و خوشمزه

انواع غذا با تخم مرغ

1. طرز تهیه غذای تخم مرغ تند

این نوع تخم مرغ بیشتر برای پیک نیک رفتن و یا حتی خوردن یک شام سبک، گزینه خوبی است. برای تهیه این تخم مرغ، ابتدا تخم مرغ ها را بپزید. سپس زردی آن را جدا کنید، خمیر نموده و با سس مایونز مخلوط کنید. برای مزه دار شدن این نوع تخم مرغ می توانید مقداری خامه ترش، نمک و فلفل به آن اضافه کنید. در صورت تمایل، اضافه کردن مقداری سبزیجات هم، آن را خوشمزه خواهد نمود.

2. نیمرو

همه ما با نیم رو آشنایی کامل داریم. من فکر می کنم برای مواقعی که واقعا خسته هستید و زمان زیادی برای آشپزی ندارید، نیمرو یک انتخاب عالی باشد. خیلی راحت یک تخم مرغ در تابه می شکنید و بر حسب سلیقه خود میزان شل و سفتی آن را خودتان تعیین می کنید. نیمرو را با با نان میل کنید. می توانید مقداری فلفل سیاه و حتی سبزیجات به نیمرو خود اضافه کنید.

3. املت؛ غذایی با تخم مرغ و گوجه

املت یکی از مشهورترین وعده های غذایی است. املت را می توانید در وعده غذایی صبح و حتی وعده غذایی شب مصرف کنید. خیلی از افراد نیمرو را به تنهایی دوست ندارند و ترجیح می دهند برای خوشمزه تر شدن تخم مرغ، با آن املت درست نمایند. می توانید در املت خود حتی گوشت و سبزیجات هم بهره ببرید. گوجه ها را خرد یا رنده نموده و بنا بر سلیقه خود سبزیجات همراه با دو یا چند عدد تخم مرغ در آن بشکنید و در خاتمه مقداری نمک و فلفل به آن اضافه کنید.

املت اسفناج هم از دیگر غذاهای ساده و لذیذ با تخم مرغ است.

4. طرز تهیه پیتزا تخم مرغ

شاید برایتان واژه پیتزا تخم مرغ عجیب باشد و بگویید مگر با تخم مرغ هم می توان پیتزا درست کرد؟

بله. فقط مرغ، گوشت، سوسیس و کالباس نیست که با آن ها می توان یک پیتزای خوشمزه تهیه کرد. پیتزا تخم مرغ برای بچه ها به دلیل خاصیت و پروتئین موجود در تخم مرغ مفید است.

مواد لازم برای تهیه پیتزا تخم مرغ

مواد اولیهمقدار
خمیر پیتزابه مقدار دلخواه
تخم مرغ2 عدد
سسبه میزان لازم
پنیر2 قاشق غذاخوری

خمیر پیتزا را آماده نموده و داخل تابه پهن کنید. سس پیتزا را روی خمیر بگذارید. در مرحله بعد پنیر همراه با مایع تخم مرغ را اضافه کنید و بگذارید به مدت 10 الی 12 دقیقه در فر بماند. حالا با یاری قاشق آن را پهن کنید و دوباره 5 دقیقه دیگر بگذارید بپزد.

در پیتزا تخم مرغ، می توانید فلفل دلمه ای، گوجه و قارچ بهره ببرید.

5. رولت املت

مواد مورد احتیاج برای تهیه رولت املت

مواد اولیهمقدار
تخم مرغ2 عدد
گوجه2 عدد
پیاز1 عدد متوسط
نارنج و گشنیزبه میزان دلخواه
نمکبه میزان لازم

تخم مرغ ها را در داخل یک کاسه بریزید و مقداری نمک به آن اضافه کنید. یک تابه جداگانه در نظر بگیرید و پوره گوجه و پیازها را در آن بریزید و به همراه مقداری روغن سرخ کنید. سپس تخم مرغ ها را به این مواد اضافه کنید و بگذارید 2 دقیقه بپزد. در نهایت آن ها را رول کنید و برش بزنید و با نارنج و سبزیجات تزیین کنید.

6. غذای پراتا با تخم مرغ

مواد لازم

مواد اولیهمقدار
تخم مرغ3 الی 4 عدد
فلفل سبز، گوجه فرنگی، اسفناج، پیاز و گشنیزبه مقدار دلخواه

برای تهیه پراتای تخم مرغ، در ابتدا تخم مرغ ها را در داخل کاسه بریزید و تمام مواد بالا را به آن اضافه کنید. این ترکیب را کنار بگذارید. بعد از اینکه مواد را با خمیر مخلوط کردید، آن را خوب ورز دهید.

حالا پراتای تخم مرغ شما آماده است… نوش جان!

7. غذای پوره با تخم مرغ

یکی دیگر از انواع غذا با تخم مرغ، پوره تخم مرغ است که بچه ها به آن علاقه زیادی دارند. روش تهیه پوره تخم مرغ خیلی آسان است. شما به راحتی بدون احتیاج به هزینه اضافی می توانید آن را تهیه کنید. تخم مرغ آب پز شده را رنده کنید. برای خوش طعم تر شدن پوره تخم مرغ مقداری نمک، فلفل، شیر و کمی سبزیجات به آن اضافه کنید. این غذا را می توان با نان تست میل نمود. خیلی از افراد برای خوش طعم شدن پیتزا، پوره تخم مرغ را به پنیر پیتزا اضافه می نمایند.

املت سوسیس و قارچ

8. املت سوسیس و قارچ

مواد لازم

مواد اولیهمقدار
تخم مرغ2 عدد
قارچ خرد شده4 الی 5 عدد
فلفل دلمه اینصف یک عدد
روغن زیتون1 قاشق غذاخوری
نمک و فلفل سیاهبه میزان لازم
سوسیس6 عدد
برگ جعفری خرد شده3 الی 4 عدد

قارچ ها و فلفل دلمه ای را حلقه حلقه کنید. روغن زیتون را در ظرفی مناسب بریزید و حرارت دهید. فلفل دلمه ای، قارچ و سوسیس خرده شده را به آن اضافه نموده و تفت دهید.

تخم مرغ، نمک و فلفل سیاه و شیر را در ظرف دیگر مخلوط کنید. این مخلوط را در یک تابه بریزید و روی حرارت ملایم بپزید. سبزیجات تفت داده شده را روی مقداری از املت بریزد. نیم دیگر را روی سبزیجات تا کنید. املت سوسیس و قارچ شما آماده است، سرو کنید.

بیشتر بخوانید: طرز تهیه سوسیس تخم مرغ

9. کرپ مرغ پنیری

مواد لازم

مواد اولیهمقدار
آرد1 لیوان
شیر1 لیوان
تخم مرغ2 عدد
سینه مرغ2 عدد
پنیر پیتزا1/2 لیوان

سینه های مرغ را بپزید و تکه تکه کنید. شیر، تخم مرغ و کمی نمک در داخل یک ظرف ریخته و مخلوط کنید. سپس آرد را اضافه کنید تا مایه کرپ شما یکدست گردد.

مقداری روغن در یک تابه ریخته و روی حرارت بگذارید و مایه کرپ را به تابه اضافه کنید. پنیر و فلفل سیاه را به مایه خود اضافه کنید و بعد از گذشت چند دقیقه که پنیر آب شد، این غذا را همراه با سالاد و سس دلخواه سرو کنید.

این نکته را مد نظر داشته باشید که می توانید برای تهیه این غذا از هر پنیری بهره ببرید، حتی قارچ هم طعم کرپ مرغ پنیری را خوشمزه می نماید.

10. نودل تخم مرغ

مواد لازم

مواد اولیهمقدار
نودل1/2 پیمانه
شکر1 قاشق غذاخوری
دارچین1/2 قاشق
تخم مرغ8 عدد
شیر1/2 پیمانه
نمک، فلفل، کشمش و کره آب شدهبه میزان دلخواه

طرز تهیه غذای نودل با تخم مرغ

  • نودل را در آب جوش ریخته تا بپزد، سپس آبکشی کنید. سعی کنید نودل را به قطعات کوچک تقسیم کنید.
  • در یک ظرف جداگانه، شکر و دارچین بریزید و برای مراحل بعد کنار بگذارید.
  • شیر، تخم مرغ و نمک را در یک ظرف عظیم ریخته و با چنگال هم بزنید تا یکدست گردد.
  • کره نرم شده را درون یک ظرف عظیم ریخته و روی حرارت بگذارید تا آب گردد. سپس نودل ها را که از قبل آماده کردید، درون این ظرف ریخته و به مدت یک دقیقه روی حرارت بگذارید.
  • حالا نوبت اضافه کردن تخم مرغ ها به داخل ظرف است. قبل ا اینکه این کار را انجام دهید، ابتدا تخم مرغ ها را به خوبی هم بزنید.
  • وقتی که از پخت مواد اطمینان حاصل پیدا کردید، پودر دارچین و شکر را روی مواد ریخته و به صورت گرم سرو کنید.

کلام آخر

در این مطلب 10 نوع غذای نسبتا سریع و خوشمزه با تخم مرغ آموزش داده شد. شما هم با انواع غذاهای لذیذ و خوشمزه با تخم مرغ آشنایی دارید؟ برای ما در بخش ارسال نظرات، تجربیات خودتان را در میان بگذارید.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: مجله انگیزه
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 7419

به "طرز تهیه انواع غذا با تخم مرغ؛ 10 غذای سریع و خوشمزه" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "طرز تهیه انواع غذا با تخم مرغ؛ 10 غذای سریع و خوشمزه"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید