قیمت تازه برنج اعلام شد

به گزارش جعبه مهر، معاون بازرگانی داخلی شرکت بازرگانی دولتی گفت: عرضه برنج های فعلی مربوط به ثبت سفارش ماه های قبل است، از این رو اثر کاهش قیمت جهانی برنج در ماه های آینده تعیین می گردد.

قیمت تازه برنج اعلام شد

به گزارش باشگاه خبرنگاران، حسن حنان در مورد کاهش قیمت جهانی برنج همزمان با ورود محصول تازه و افزایش عرضه در بازار، اظهار کرد: زمانی که قیمت بازار جهانی تغییر کند، به فوریت اثر آن را بر بازار داخل شاهد نیستیم چرا که عرضه برنج های کنونی مربوط به خرید 3 تا 4 ماه گذشته است.

او اضافه نمود: برای هر ثبت سفارش 3 تا 4 ماه زمان احتیاج است، لذا کاهش قیمت جهانی برنج تایلندی اثر خود را در 3 تا 4 ماه آینده بر بازار می گذارد.

حنان قیمت کنونی هر کیلو برنج تایلندی در بازار را 12 هزار و 500 تومان، هندی را 18 هزار و 500 و پاکستانی را 20 هزار و 500 تومان خاطرنشان کرد.

معاون بازرگانی داخلی بازرگانی دولتی با اشاره به اینکه مسئله ای در توزیع برنج تنظیم بازار نداریم، بیان نمود: 50 هزار تن برنج بارگذاری شده است که 10 هزار تن به وسیله تعاونی، 10 هزار تن استان ها و 30 هزار تن به وسیله فروشگاه های سطح کشور عرضه می گردد.

او ادامه داد: قیمت برنج ایرانی بر مبنای ذائقه مصرف نماینده معین می گردد، چرا که بخشی از آحاد جامعه برنج وارداتی مصرف نمی نمایند و در نتیجه ازدیاد تقاضا برای برنج ایرانی بی تاثیر در قیمت نیست. هر چند واردات برنج ترمز گرانی برنج ایرانی را کشید.

حنان با بیان اینکه سالیانه 3 تا 3 میلیون و 200 هزار تن برنج در کشور مورد استفاده قرار می گیرد، اضافه نمود: بنابر آمار وزارت جهاد 2 میلیون و 200 هزار تن برنج در داخل فراوری می گردد که با این وجود 800 هزار تن تا یک میلیون تن کسری احتیاج کشور باید وارد گردد.

این مقام مسئول در سرانجام توضیح داد: با توجه به افزایش قیمت برنج ایرانی و شرایط مالی مردم، بخشی از تقاضای برنج فراوری داخل به سمت برنج خارجی سوق پیدا می نماید، اما در کل سرانه تغییری نمی نماید و تنها نوع مصرف برنج تغییر می نماید که با این وجود افزایش قیمتی در بازار مورد انتظار نیست.

منبع: فرارو
انتشار: 2 بهمن 1400 بروزرسانی: 2 بهمن 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11026

به "قیمت تازه برنج اعلام شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "قیمت تازه برنج اعلام شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید