لاشه 970 پرنده از تالاب میقان جمع آوری شد

به گزارش جعبه مهر، مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی گفت: در پی بروز بیماری آنفولانزای فوق حاد پرندگان در تالاب میقان تا کنون 970 لاشه جمع آوری و بصورت اصولی دفن شده است.

لاشه 970 پرنده از تالاب میقان جمع آوری شد

به گزارش روابط عمومی حفاظت محیط زیست استان مرکزی، رضا میرزایی گفت : پایش مستمر تالاب میقان با جدیت کامل در حال اجرا است و تا به امروز تعداد 970 لاشه جمع آوری و د فن اصولی لاشه ها به همراه آهک پاشی صورت گرفته است.

وی بیان نمود: تیم های پایش محیط زیست به صورت مستمر تمام منابع آبی و سایر منطقه ها تحت مدیریت استان را در مورد این بیماری رصد میکنند و خوشبختانه تا به امروز به جز منطقه تالاب میقان، موردی از آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در استان مرکزی مشاهده نشده است.

میرزایی با بیان اینکه 206 گونه پرنده در تالاب میقان اراک شناسایی شده است اضافه نمود : بیشترین تلفات پرندگان در تالاب میقان اراک مربوط به غازهای خاکستری است و چندین گونه اردک و تنجه هم در میان پرندگان تلف شده مشاهده می گردد.

مدیرکل حفاظت محیط زیست استان مرکزی ادامه داد: تردد به محوطه تالاب میقان اراک با شیوع این بیماری ممنوع شده و تدابیر لازم هم در این خصوص اندیشیده شده است.

مدیر کل حفاظت محیط زیست استان با تاکید براینکه کنترل بیماری آنفوآنزای فوق حاد پرندگان در تالاب با مشارکت و هماهنگی دستگاههای متولی در حال اجرا است ،از مردم خواست در صورت مشاهده لاشه پرندگان به هیچ اسم به آن ها دست نزنند و مراتب را برای پیگیری لازم به محیط زیست و دامپزشکی اطلاع دهند.

منبع: خبرگزاری آریا
انتشار: 1 شهریور 1400 بروزرسانی: 1 شهریور 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10860

به "لاشه 970 پرنده از تالاب میقان جمع آوری شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لاشه 970 پرنده از تالاب میقان جمع آوری شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید