راهکارهای تقویت همکاری های استان همدان و غنا آنالیز شد

به گزارش جعبه مهر، رئیس اتاق همدان در نشستی با حضور دبیر کل، رئیس کمیسیون تجارت و رئیس کمیسیون کشاورزی اتاق همدان و معاون دانشگاه علوم پزشکی استان با اریک اسوبواتنگ، سفیر جمهوری غنا در تهران ملاقات و گفت وگو کرد.

راهکارهای تقویت همکاری های استان همدان و غنا آنالیز شد

علی اصغر زبردست، در این نشست با اشاره به انتخاب این اتاق به اسم اتاق تعیین غنا گفت: با توجه به روابط حسنه ایران و غنا ازلحاظ سیاسی و امنیت حاکم در کشور غنا باید تقویت همکاری در حوزه تجارت و بازرگانی به ویژه در بخش محصولات کشاورزی، سیمان در دستور کار قرار گیرد و از ظرفیت کشور غنا در حوزه های چوب، کاکائو و محصولات و میوه های گرمسیری استفاده گردد.

در ادامه، فراهانی، معاون دانشگاه علوم پزشکی استان همدان ضمن معرفی توانمندی های پزشکی استان در دو شاخه آموزش پزشکی در قالب فعالیت های دانشگاه علوم پزشکی استان و شاخه های تخصصی جراحی و دارویی، در مورد فرصت های موجود در حوزه گردشگری سلامت و ارائه خدمات درمانی در کشور غنا هم مطالبی را اسم کرد.

بعلاوه خسرو طالبی رحیق، رئیس کمیسیون تجارت اتاق همدان با طرح مسائل در مورد بالا بودن تعرفه های واردات و درخواست برطرف موانع، آمادگی توسعه صادرات در حوزه کشاورزی و بعلاوه صادرات صنعت اکتشاف در حوزه معادن را مطرح نمودند و بر لزوم کاهش تعرفه های واردات برای سرمایه گذرای و تجارت تأکید کرد.

طاهره ایزدی، دبیر کل اتاق همدان هم با اشاره به استانداردهای مهندسی ایران، توسعه فعالیت های عمرانی به وسیله فعالان بخش فنی مهندسی ایران را پیشنهاد کرد.

ایزدی اضافه کرد: غیراستاندارد بودن ساخت وسازهای اجرا شده در کشور غنا به وسیله مهندسین سایر کشورها، نبود شبکه های توزیع در سطح کشور غنا و به ویژه شبکه های توزیع دیجیتال از عمده مواردی است که زمینه های همکاری مشترک وجود خواهد داشت.

او توضیح داد: آمادگی لازم جهت انتقال تکنولوژی در حوزه فنی و مهندسی از استان همدان به ویژه آموزش تکنسین های تخصصی مهیاست و در حوزه شرکت های داروسازی هم آمادگی همکاری وجود دارد.

علی محمودی، ریاست کمیسیون کشاورزی اتاق همدان هم ضمن معرفی چهار قطب اصلی محصولات استان شامل سیر، سیب زمینی، کشمش و گردو و اشاره به صندلی برتر استان در کشور، برای صادرات در حوزه محصولات کشاورزی و بعلاوه واردات دانه های روغنی با توجه به احتیاج مبرم شرکت های تولیدکننده شکلات به محصول کاکائو و انتقال صنعت مرغداری و کشتارگاه اعلام آمادگی کرد.

در ادامه اریک اسوبواتنگ، سفیر غنا در تهران ضمن اشاره به اهمیت روابط مالی بین دو کشور از در اختیار قرار دادن اطلاعات دقیق و سوابق روابط استان با کشور غنا تقدیر نمودند و با توجه به توضیحات ارائه شده پیشنهاداتی را در هر بخش ارائه کرد.

او در رابطه با مسائل حوزه کشاورزی اظهار کرد: بسیار مشتاقیم در هر بخش یک کارخانه مجزا تأسیس گردد که فرآوری محصولات انجام گیرد و بی تردید انتقال تکنولوژی در بخش کشاورزی از ایران برای کشور غنا کم هزینه تر خواهد بود و مزیت رقابتی بیشتر دارد.

سفیر غنا در تهران تأکید کرد: با توجه به پتانسیل بالای کشور غنا برای کشت محصولات کشاورزی بر اساس توافقات صورت گرفته با وزارت کشاورزی زمین هایی در اختیار ایرانیان برای کشاورزی در غنا قرار داده شده است و در حال حاضر فعالیت هایی از سوی بخش خصوصی اجرا شده است که ناچیز است.

او اضافه کرد: ظرفیت های مناسب در حوزه های فنی مهندسی و راه سازی در غنا موجود است و قوانین کشور غنا بخش خصوصی را ترغیب به فعالیت می نماید.

او اعلام نمود: اتاق همدان بخش خصوصی را برای سرمایه گذاری در کشور غنا و شناسایی ظرفیت های همکاری مشترک ترغیب کند.

در انتها پیشنهاداتی جهت برگزاری جلسات مجازی و نشست های مجازی B2B بین فعالان مالی استان همدان و تجار کشور غنا جهت معرفی فرصت های سرمایه گذرای و صادرات و واردات و بعلاوه برگزاری نمایشگاه مجازی از سوی دو طرف مطرح شد.

منبع: اتاق بازرگانی ایران
انتشار: 7 مهر 1400 بروزرسانی: 7 مهر 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 10901

به "راهکارهای تقویت همکاری های استان همدان و غنا آنالیز شد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "راهکارهای تقویت همکاری های استان همدان و غنا آنالیز شد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید