لیست خوراکی های رژیمی برای کاهش وزن ، صحیح رژیم بگیریم

به گزارش جعبه مهر، افزایش وزن یکی از جدی ترین مسائل انسانی در کشورهای توسعه یافته و همچنین جوامع پیشرفته کنونی بحساب می آید که بسیاری تنها راه مقابله با آن را ورزش کردن تلقی می کنند، اما خوب انجام همین فعالیت جسمانی نیز بدون در نظر دریافت مواردی همچون استفاده از غذاهای رژیمی و داشتن برنامه ای منظم برای مصرف آن ها می تواند نه تنها سبب کاهش وزن شما در طول مدت زمانی معین شود، بلکه باعث خسته شدن و از بین رفتن تمام زحماتی که با انجام ورزش های مختلف نیز متحمل آن شده اید، شود و در خطرناک ترین حالت ممکن سبب نابودی روحیه جنگی برای حذف چربی های اضافه بدن شود! به همین خاطر ما تصمیم داریم تا در مطلب رژیم صحیح برای کاهش وزن در خصوص لیست خوراکی های رژیمی برای کاهش وزن کمی صحبت کرده و به شما ثابت کنیم که ورزش کردن شبانه روزی بدون استفاده از مواد غذایی برای کاهش وزن هیچگاه سبب رسیدن شما به وزن ایده آلتان نخواهد شد.

لیست خوراکی های رژیمی برای کاهش وزن ، صحیح رژیم بگیریم

غذایی کاملا رژیمی به نام سیب زمینی پخته

دوستان و مخاطبان گرامی توجه داشته باشند، سیب زمینی در حالت سرخ شده شاید از مزه فوق العاده جادویی برخوردار باشد و ظاهر آن نیز به لحاظ بصری بسیار دلفریب و اشتهاآور احساس گردد، اما حقیقتا سرخ کردن یکی از بهترین مواد غذایی مغذی در دنیا تنها باعث از بین رفتن خواص مفید آن می گردد و حتی ممکن است مصرف آن در صورتیکه با روغن های مانده و یا تاریخ مصرف گذشته باشد نیز مسائلی را در گذر زمان برای ما ایجاد نماید. پس یادتان باشد با تمام خوشمزگی های سیب زمینی سرخ شده حتی المقدور از نوع پخته و آب پز شده استفاده کنید! مصرف نه کم و نه زیاد سیب زمینی باعث کاهش وزن می گردد و با توجه به مقدار پتاسیم نهفته شده در این ماده غذایی، تقریبا درصد زیادی از پتاسیم مورد نیاز بدن ما با مصرف این ماده رژیمی تامین می گردد. همچنین همانطور که مطلع هستید، سیب زمینی ها از مقادیر بسیار زیادی نشاسته نیز برخوردارند که سبب ایجاد سیری در بدن مصرف نمایندگان خود می شوند و به همین خاطر با اطمینان می توان گفت سیب زمینی پخته شده یکی از موارد لیست خوراکی های رژیمی برای کاهش وزن بوده که ارزش غذایی بالایی دارد.

استفاده از سبزیجات برگی سبز رنگ

مصرف روزانه و مرتب سبزیجات فارغ از تمام خواص منحصر به فرد آنان، سبب حفظ سلامتی و تندرستی برای افراد خواهد شد. امروزه، سبزیجات به دسته ها و گروه های مختلفی تقسیم می شوند که سبزیجات چلیپایی یا همان سبزیجات برگ سبز که از جمله آنان می توان به کلم بروکسل، کلم بروکلی و گل کلم اشاره کرد، برای کاهش وزن بیش از مصرف سایر سبزیجات توصیه می گردد. کلم ها همچون دیگر سبزی ها، سرشار از فیبر هستند و می توانند سبب اشباع حجم قابل توجهی از معده شوند. این 3 نوع کلم از خواص ضد سرطانی نیز برخوردار هستند که مصرف آن ها را چه برای افرادی که افزایش وزن دارند و یا از شرایط جسمانی کاملا مناسبی برخوردار هستند، لازم و ضروری می کند. همچنین این نکته را نیز نباید در خصوص سبزیجات چلیپایی یا کریستالی از قلم بیاندازیم که آنان دارای مقادیری از مواد پروتئینی در ساختار خود نیز هستند که البته میزان پروتئین موجود در آن ها در مقایسه با متریال های غذایی دامی و همچنین دیگر حبوبات ها بسیار ناچیز بوده و در قیاس با سایر سبزیجات بیشتر است. بد نیست بدانید از جمله بهترین سبزیجات برگی سبز رنگ که می توان از آنان در رژیم صحیح برای کاهش وزن استفاده کرد و در یک بازه زمانی با کاهش وزنی کاملا محسوس روبرو شد عبارتند از: کاهو، کلم پیچ، کولارد سبز، برگ چفندر، اسفناج، کلم بروکلی. این گروه از سبزیجات در کنار برخورداری از مقادیر زیاد فیبر، دارای میزان کمی از کالری و همچنین کربوهیدرات ها هستند که قطعا استفاده و مصرف چنین موادی در یک رژیم غذایی سالم می تواند سبب کاهش وزن و حفظ سلامتی افراد گردد. سبزیجات برگی سبز رنگ به دلیل حجیم بودن خود، سبب جلوگیری از تمایل شما برای میل سایر غذاها و خوراکی ها می شوند و در عوض، به دلیل وجود مواد معدنی، آنتی اکسیدان ها و همچنین ویتامین هایی که از آن بهره مند هستند، نیازهای بدن شما را تامین می نمایند. از قلم باز نماند که سبزیجات برگی بطور کلی از مقادیر بسیار زیادی کلسیم نیز برخوردار بوده و در چربی سوزی بدن و کاهش وزن فرد مصرف نماینده نقش مهمی ایفا می نمایند.

مصرف تخم مرغ در وعده صبحانه

متاسفانه طبق آمار بدست آمده مصرف تخم مرغ در اصلی ترین وعده روزانه ما یعنی صبحانه بسیار کم و محدود بوده و همین امر یک مشکل جدی برای تمام کسانی می تواند قلمداد گردد که در پی رژیم صحیح برای کاهش وزن هستند. حقیقتش را بخواهید تخم مرغ پخته شده دارای مقادیر بسیار زیادی از مواد پروتئینی در خود بوده که این مواد به محض وارد شدن به بدن، سبب القای سیری مناسب برای فرد مصرف نماینده می شوند و با تامین سطح انرژی مناسب، دسته کم تا 24 ساعت بعدی از اشتهای زیان آوری که تنها سبب لطمه زدن به سلامتی و اضافه وزن هر کدام از ما می گردد، جلوگیری می کند. همچنین بد نیست بدانید که چربی موجود در تخم مرغ از نوع چربی های مفید بشمار رفته که تنها سبب از بین رفتن و کاهش میزان کالری موجود در بدن می گردد. ایرانی های عزیز براساس لیست خوراکی های رژیمی برای کاهش وزن توجه داشته باشید که مصرف تخم مرغ نه سبب سکته قلبی می گردد و نه کلسترول موجود در خون را افزایش می دهد! در واقع بهتر است اینطور بگوییم که تخم مرغ یکی از دوست داشتنی ترین غذاهای رژیمی بوده که ما می توانیم آن را به سادگی آماده نماییم و از تمام شایعات منفی که پیرامون این ماده غذایی ارزشمند به گوشمان رسیده، چشم پوشی کنیم و تمام توجه خود را به گزارشات رسمی منتشر شده، جلب نماییم.

میوه، سالم ترین و بهترین نوع از غذاهای رژیمی

همیشه در خصوص مصرف میوه از کودکی تا بزرگسالی برایمان گفته اند و هنوز هم که هنوز است، در صورت رویت نشانه هایی از انواع مختلف مریضی ها، بزرگترها ما را به مصرف بیشتری از میوه ها توصیه می نمایند. اکنون مدتی است که محققان در حال تلاش برای اثبات رابطه مستقیم مصرف میوه با کاهش وزن هستند و دسته آخر پیروز به این مهم نیز شدند. اکنون تنها با کمی جستجو در دنیای اینترنت می توان با مقالات رسمی و گزارشات معتبر بسکمک روبرو شد که همگی دال بر خصوصیات شاخص کم کردن وزن با مصرف میوه ها هستند. به لحاظ کلی کسانی که از میوه ها بطور مستمر استفاده می نمایند، از شرایط جسمانی سالم تری به نسبت دیگر افرادی که کمتر از میوه ها استفاده می نمایند، برخوردار هستند. میوه سالم ترین غذای رژیمی برای تمام افرادی بحساب آورده می گردد که قصد کاهش وزن دارند. با اینکه اغلب میوه ها دارای قند هستند و قندها سبب افزایش وزن خواهند شد، اما باید بگوییم این مورد در خصوص میوه ها صدق نمی کند و با اینکه میوه ها بطور کلی از سطح قندی نسبتا قابل توجهی برخوردار هستند، اما انرژی کمی را برای فرد مصرف نماینده به ارمغان می آورند و به همین خاطر اصلا چاق نماینده نیستند! لازم به ذکر است در بین افراد جامعه ممکن است کسانی پیدا شوند که بدن آن ها نسبت به مصرف خام میوه ها واکنش نشان دهد و سبب بروز بیماری و یا سایر ناراحتی های جسمانی دیگر در آنان گردد، به غیر از این گروه از افراد که بایستی مصرف میوه را بصورت دیگری در دستور رژیم صحیح برای کاهش وزن قرار دهند، توصیه می کنیم سایر افراد جامعه حتما بصورت روزانه به مصرف انواع مختلف میوه بپردازند.

مصرف سینه مرغ و گوشت گوساله آب پز

اگر شما برای کاهش وزن خود از لیست خوراکی های رژیمی برای کاهش وزن پیروی می کنید، پس باید این را هم به خوبی در نظر داشته باشید که در هر هفته از برنامه غذایی خود بایستی حداقل 2 بار از غذاهای کاملا پروتئینی نظیر سینه مرغ و یا گوشت گوساله آب پز شده استفاده نمایید. معمولا اغلب این غذاها به دلیل حجم بسیار بالایی از مواد پروتئینی در ساختار درونی خود، سبب کاهش جذب کالری در بدن می شوند و همچون دیگر غذاهای رژیمی، با ایجاد یک حس سیری پایدار در فرد مصرف نماینده او را از خوردن سایر غذاها و تنقلات دیگری که تنها باعث افزایش وزن وی خواهد شد، منع می نمایند.

سوپ، بهترین نوع از مواد غذایی برای کاهش وزن

بدون هیچ حرف و حدیثی باید بگوییم استفاده از انواع و اقسام سوپ های رقیق و آبدار در برنامه رژیم صحیح برای کاهش وزن و همچنین رعایت مصرف آن ها می تواند سبب کاهش وزن بسیار چشمگیری در کسانی گردد که از اضافه وزن خود به شدت رنج می برند! سوپ ها به دلیل اینکه عموما از سبزیجات پخته و فیبردار تهیه می شوند و از میزان کالری بسیار ناچیزی نیز برخوردار هستند، می توانند به عنوان وعده های اصلی غذایی سرو شوند و در کنار مزایای خارق العاده خود برای دستگاه گوارش بدن، با اشغال حجم زیادی از معده باعث ایجاد حس سیری پایدار در افراد گردند و کالری کمی را نیز متوجه آنان نمایند.

استفاده از ماهی سالمون

توصیه می کنیم چنانچه تاکنون از خوردن غذاهای دریایی نظیر میل کردن انواع و اقسام ماهی ها دوری کرده اید، حتما از این پس برای حفظ سلامتی لااقل برای چند بار در طول هفته آن ها را میل کنید تا از اثراتشان شگفت زده شوید. استفاده از ماهی سالمون برای سلامتی بدن و کم کردن وزن هر کسی مفید بوده و به همین خاطر بایستی نام آن را در لیست خوراکی های رژیمی برای کاهش وزن قرار دهیم. سالمون از نوع ماهی چرب و کم کالری بوده که می تواند سبب ایجاد یک سیری ماندگار برای شخص مصرف نماینده باشد و وی را از خوردن سایر مواد غذایی جانبی که تنها سبب بالا رفتن وزن و بر هم خوردن تعادل رژیمی او گردد، معاف کند. چربی موجود در ماهی سالمون همچون چربی تخم مرغ مفید بوده و هیچ ضرری را متوجه شما مصرف نمایندگان عزیز نخواهد کرد. همچنین این ماهی از میزان پروتئین بسیار بالایی نیز برخوردار بوده و می توان آن را با توجه به مقدار مشخصی ید که برای درمان و بهبودی بیماری تیروئید بسیار مهم است، یک ماده مغذی و همچنین ایده آل در رژیم صحیح برای کاهش وزن تلقی کرد. صبر کنید، این ها تنها بخش کوچکی از اعجازهای این غذای رژیمی برای بدن ما انسان هاست که می توان فارغ از مصرف ماهی سالمون، بیشتر این فواید را در ماهی های چرب دیگری همچون شاه ماهی، قزل آلا، ساردین، ماهی خال خالی نیز سراغ گرفت. ناگفته نماند که ماهی سالمون دارای اسید چربی به نام امگا 3 بوده که به چربی سوزی و در نهایت متابولیسم بدن کمک شایانی می کند.

در رژیم خود از مصرف حبوبات غافل نشوید!

همانطور که در طول مطلب نیز به آن اشاره کردیم، حبوبات ها همچون مواد غذایی گوشتی دارای مقادیر زیادی پروتئین و همچون سبزی ها از فیبر بالایی برخوردار هستند. مصرف حبوبات بطور کلی سبب رساندن خواص متعددی به بدن فرد مصرف نماینده شده، ولی خوب در بین تمام حبوبات این لوبیای سیاه، لوبیای قرمز و همچنین عدس است که سبب کاهش وزن بیشتری برای افراد می شوند. استفاده از این مواد مغذی از لیست خوراکی های رژیمی برای کاهش وزن در عین خوشمزگی، سلامت درونی و بیرونی بدن را نیز تضمین می کند، البته به شرطی که درست طبخ و آماده شوند! واقعیت این است که بسکمک از ما ایرانیان به دلیل عدم توانایی در آماده کردن حبوبات و یا پختن آن ها معتقد هستیم هر بار که از خانواده حبوبات استفاده کردیم، دچار مسائل گوارشی در سطوح مختلف شده ایم که این یک باور کاملا اشتباه و غلط تلقی می گردد و بدیهی است چنانچه حبوبات را 2 روز قبل از مصرف در آب بخیسانیم و در طول این مدت نیز چند بار آب آن ها را عوض کنیم، هیچگاه دچار مسائل گوارشی نخواهیم شد.

استفاده از کنسرو ماهی تن

تمام کسانی که از رژیم صحیح برای کاهش وزن پیروی می نمایند، باید بدانند که کنسرو ماهی تن می تواند نقش مهمی در لیست غذایی آنان داشته باشد. ماهی تن در دنیا معروف بوده به ماهی لاغری که با استفاده و مصرف مناسب آن می توان وزن را کاهش داد. کنسرو ماهی تن از کالری بسیار کمی برخوردار بوده و به همین خاطر معمولا بیشتر ورزشکاران و بدنسازان حرفه ای که در زمینه های پرورش اندام بصورت کاملا تخصصی فعالیت می نمایند، مصرف این شکل از ماهی را در رژیم غذایی خود قرار می دهند تا هم بدن خود را از جذب کالری اضافه خلاص نمایند و هم مقادیر قابل توجهی از پروتئین را به بدن خود وارد نمایند.

آجیل و خشکبار

در خصوص مصرف آجیل و خشکبار که یکی از مواد غذایی برای کاهش وزن هستند، نیز همچون میوه ها و سایر خوراکی های مغذی دیگر تحقیقات و پژوهش های زیادی انجام شده که نتیجه تمامی آن ها حکایت از سلامت جسمانی بیشتر و بهتری برای همه کسانی دارد که در برنامه غذایی خود از آجیل و خشکبار بطور منظم و مناسب استفاده می نمایند. آجیل ها از مقادیر قابل توجهی فیبر، چربی های سالم و همچنین پروتئین ها برخوردار بوده و به همین خاطر می توان استفاده از آن ها را به چشم یک میان وعده رژیمی کاملا سالم و مفید نگاه کرد. لازم است بدانید تاکنون بارها و بارها مطالعات مختلفی در خصوص افزایش سوخت و ساز بدن با میل مقدار مناسبی از آجیل و خشکبارها انجام شده و در هر یک از این مطالعات نیز شرط افزایش سوخت و ساز بدن که در نهایت منجر به کاهش وزن و لاغری در فرد می گردد، فقط و فقط مصرف به اندازه این نوع از میان وعده های رژیمی است.

غلات، صبحانه ای کامل و رژیمی

غلات ها از جمله مواد غذایی برای کاهش وزن بوده که بایستی با توجه به وجود مقادیر قابل توجهی از فیبر و پروتئین و همچنین کلسیم که برای افزایش سوخت و ساز بدن بسیار مفید است، از آن ها به عنوان غذاهای رژیمی یاد کنیم. عموما استفاده از غلات صرفا در اولین وعده غذایی روز یعنی صبحانه صورت می گیرد و این دسته از مواد نیز شامل گندم، جو، برنج، کورن فلکس (برگه ذرت)، اوت میل (بلغور جو دو سر) بوده که معمولا بصورت پخته شده در شیر و همراه با تکه هایی از میوه سرو می شوند. در اینکه مصرف و استفاده از غلات سبب کاهش وزن و لاغر شدن افراد می گردد، هیچ شک و تردیدی نیست! منتهی بایستی حواستان را جمع کنید که از غلات تازه استفاده نمایید و از غلاتی که بصورت تصفیه شده در اختیار شما مصرف نمایندگان عزیز قرار می گیرند، دوری کنید زیرا استفاده از این نوع غلات بیشتر سبب افزایش وزن و چاقی در افراد می گردد.

چربی سوزی در رژیم غذایی با ماست های پر چرب

شاید برخلاف نامش، گمان کنید که خوردن ماست های پر چرب سبب افزایش وزن شما خواهند شد! در حالیکه به هیچ عنوان اینگونه نیست و ماست های چرب که یکی از مهمترین فرآورده های لبنیاتی در دنیا بحساب آورده می شوند که می توانند با حفظ سلامتی روده به کاهش اشتها و در نتیجه لاغری و پایین آمدن وزن کمک شایانی نمایند! در حقیقت ماست های پر چرب از باکتری هایی به اسم پروبیوتیک برخوردار هستند که این باکتری ها باعث حفظ پروتئینی به نام لپتین که توسط بافت چربی بدن تولید می گردد و وظیفه اصلی آن نیز کاهش اشتها در افراد است، می گردد. لازم به ذکر است یک روده سالم هیچگاه با دفع پروتئین لپتین سبب از بین بردن کاهنده اشتها نمی گردد و به همین خاطر است که ما مصرف ماست های پر چرب را به شما عزیزان پیشنهاد می کنیم.

دانه ای خوشمزه و موثر در لاغری به نام چیا (Chia)

دانه چیا که بسکمک آن را تخم چیا و یا چیا سید نیز خطاب می نمایند، دانه ای است همچون تخم ریحان و تخم شربتی که در عین خوشمزه بودن، از خواص و ویژگی های بسیار مفیدی نیز برخوردار بوده که ما بر حسب اقتضای این مطلب تنها می خواهیم در خصوص اثرات فوق العاده آن برای کاهش وزن صحبت نماییم. دانه چیا یک ماده خوراکی مغذی بوده که به هنگام بلعیده شدن و قرار دریافت در معده، سریعا مقداری آب را جذب خود می کند و با حجیم تر کردن خود سبب اشغال فضای بیشتر و نهایتا کاهش اشتها می گردد. این دانه سیر نماینده و سرشار از فیبر می تواند بصورت های مختلفی مصرف گردد و از آن هم در تهیه نوشیدنی های گوارا و هم در پخت بسکمک از غذاها استفاده کرد.

روغن نارگیل

امروزه بر همگان ثابت شده که تمام روغن های مورد مصرف ما انسان ها از خواص مضر و چربی های خطرناک برخوردار نیستند و تعدادی از آن ها می توانند سبب حفظ سلامتی و حتی لاغری و کاهش وزن در افراد نیز شوند. روغن نارگیل به دلیل وجود اسیدهای چرب در ساختار خود باعث افزایش میزان چربی سوزی و همچنین از بین رفتن توده های چربی در اقصی نقاط بدن می شوند و می توان با بهره گیری از آن در کمترین زمان ممکن با شکمی کاملا صاف روبرو شد. جالب است بدانید در حال حاضر با توجه به اثبات معجزات روغن نارگیل که یکی از مواد غذایی برای کاهش وزن بوده، بسکمک از مردم از این روغن کاملا رژیمی به جای روغن های پخت و پز استفاده می نمایند.

پنیر کوتاژ

برای داشتن وزن ایده آل بایستی از رژیم غذایی کاملا سالم و مثمره ثمری استفاده نمایید که ممولا بخشی از چنین رژیم هایی را فرآورده های لبنی تشکیل می دهند. در بین تمام لبنیات شاید تنها بتوان تعداد محدودی از آن ها را مشخص کرد که برای کاهش وزن و به دنبال آن لاغری در افراد مناسب هستند که بهترین آنان بدون هیچ شک و تردیدی، پنیز کوتاژ نامیده می گردد. این نوع پنیر به دلیل داشتن مقادیر بسیار زیادی از پروتئین ها سبب تامین این نوع ماده در بدن فرد مصرف نماینده می گردد و به دلیل داشتن مقدار کمی کربوهیدرات و همچنین کالری نیز که بالاخره لازمه هر بدنی بوده، سبب بهبود فعالیت های جسمانی می گردد. در خصوص پنیر کوتاژ ذکر این نکته نیز لازم و ضروری بوده که این پنیر در کنار برخورداری از مقادیر ناچیز کالری دارای حجم بسیار زیادی از مواد کلسیمی نیز بوده که سبب افزایش سطح متابولیسم در بدن خواهد شد.

سرکه سیب

چنانچه از دسته کسانی هستید که از چاقی خود به شدن آزرده خاطر هستید و یا از چاق شدن واهمه دارید، حتما در رژیم صحیح برای کاهش وزن از مصرف سرکه سیب غافل نشوید! سرکه سیب خواص و فواید زیادی را در خود نهفته و خوشبختانه امروزه با ایجاد یک فرهنگ سازی درست می توان در ایران شاهد مصرف روز افزون این نوع سرکه کاملا طبیعی و خوشمزه بود. سرکه سیب از قدرت عجیبی جهت لاغری و کاهش وزن برخوردار بوده و به همین خاطر معمولا مصرف نمایندگان این نوع سرکه از آن در اشکال مختلف مواد غذایی بهره گیری می نمایند، مثلا از آن برای تهیه انواع سس ها استفاده می نمایند و یا اینکه آن را بر روی سالادهای خود می ریزند. دوستان و علاقمندان مجد کم کردن وزن توجه داشته باشند که قطعا با قرار دادن سرکه سیب در رژیم غذایی و همچنین استفاده از آن در غذاهای روزمره، خواهید توانست ظرف مدتی چند هفته ای بخش زیادی از چربی ها خود را نابود کنید.

آووکادو

استفاده از مواد مغذی که هم در گروه سبزیجات می توان نام آن ها را قرار داد و هم در گروه میوه، قطعا بهترین گزینه برای تمام کسانی است که از رژیم های غذایی منحصر به فردی استفاده می نمایند و طاقت خوردن تعداد مشخصی از میوه و سبزی ها را در روز و مطابق با برنامه غذایی از پیش تدوین شده برای خود را ندارند. آووکادو یکی از مواد غذایی برای کاهش وزن بوده، با این تفاوت کوچک که برخلاف اعلب میوه های دارای مواد کربوهیدراتی، آووکادو بیشتر دارای چربی های مفید برای بدن است که این چربی های می توانند سبب کاهش وزن و همچنین لاغری برای افراد چاق و یا نسبتا چاق شوند. همچنین بد نیست در خصوص آووکادو این را هم بدانید که این ماده خوراکی دارای مقادیر شایانی از اولئیک اسید بوده که در حقیقت نوعی چربی اشباع نشده بحساب می آید و برای بدن بسیار مفید است.

ماده کمکی برای لاغری به اسم فلفل چیلی

قطعا همه کسانی که به دنبال لاغری و همچنین کاهش وزن خود هستند، با ماده ای به نام کپسایسین (Capsaicin) در بین مواد غذایی برای کاهش وزن روبرو شده اند و از خواص فوق العاده موثر این ماده در جهت کم نمودن وزن مطلع هستند. کپسایسین در حقیقت همان تند نماینده فلفل ها بوده که مطابق با پژوهش های بعمل آمده بر روی آن و خواصشان، محققان توانسته اند پرده از راز اسرارآمیز این ماده ارزشمند غذایی بردارند و آن را یک کمک دهنده جدی برای تمام کسانی قلمداد نمایند که به دنبال دوری از افزایش وزن، لاغری و همچنین تناسب اندام خود هستند. فلفل چیلی سرشار از ماده کپسایسین بوده و همین خاطر می توان با در نظر دریافت این نوع از خانواده فلفل ها در رژیم غذایی خود، هم سبب چربی سوزی بدنتان شوید و هم میزان اشتهای خود را در دراز مدت کاهش دهید. مخاطبان توجه داشه باشند که ماده کپسایسین به قدری در کاهش وزن و لاغری موثر است که حتی نوع شیمیایی آن در قالب مکمل های غذایی نیز به بازار عرضه شده و با قیمت های مختلفی نیز به فروش می رسد. منتهی به سبب اینکه همیشه مصرف مواد غذایی سالم و طبیعی به ما سفارش شده، حتی المقدور توصیه می کنیم از شکل های طبیعی این ماده استفاده نمایید.

گریپ فروت

گریپ فروت از جمله مواد غذایی برای کاهش وزن بحساب آورده می گردد! گریپ فروت به دلیل خواص از بین برندگی چربی های بدن از قدرت عجیب و غریبی برای کاهش وزن و همچنین کنترل دقیق بر روی آن برخوردار بوده و توصیه شده که چیزی حدودا 30 دقیقه قبل از سرو وعده های اصلی غذایی، نصف یک گریپ فروت را میل نمایید تا سبب افزایش سطح متابولیسم بدن شده و چربی های اضافه را ظرف مدت زمانی کوتاه بسوزاند.

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: همگردی
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2445

به "لیست خوراکی های رژیمی برای کاهش وزن ، صحیح رژیم بگیریم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیست خوراکی های رژیمی برای کاهش وزن ، صحیح رژیم بگیریم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید