لیفت صورت با نخ؛ نحوه عمل، نتایج و عوارض

به گزارش جعبه مهر، لیفت صورت با نخ یکی از روش های جدید درمانی زیبایی صورت و جوانسازی پوست است. این روش برای کسانی مناسب است که تمایلی به جراحی ندارند و نمی خواهند مراحلی مانند بیهوش شدن و بستری شدن در بیمارستان را طی کنند.

لیفت صورت با نخ؛ نحوه عمل، نتایج و عوارض

خبرنگاران | سرویس آرایش و زیبایی - با بالا رفتن سن و پیر شدن، رفته رفته چروک هایی روی پوست ایجاد می شوند که وجود این چین و چروک ها برخی افراد را به شدت اذیت می کند. اما امروزه راه حل های زیادی برای حل این مشکل وجود دارد و می توان با به کار بردن برخی ترفند ها و البته با روش های جدید پزشکی مثل لیفت صورت که برخی از آن ها بدون درد و خونریزی هم هستند پیری پوست را به تأخیر انداخت.

عمل لیفت صورت با نخ

لیفت صورت با نخ یکی از سریع ترین روش های لیفتینگ صورت است، به طوری که مدت زمان انجام آن کمتر از 2 ساعت است و همچنین فرد بیمار می تواند در کمتر از 48 ساعت به زندگی عادی خود برشود و تمامی فعالیت های روزمره خود را انجام دهد و بافت های صورت نیز تا کمتر از 2 هفته به طور کامل بهبودی خود را بدست آورده و دیگر اثری از جای زخم ها و… بر روی صورت باقی نماند.

عمل لیفت صورت با نخ یک عمل سرپایی و سریع است که همانطور که گفته شد از نیم ساعت تا نهایتا دو ساعت زمان نمی برد. این فرآیند معمولا با استفاده از بی حسی موضعی صورت می گیرد و درد آن بسیار مختصر احساس می شود.

نحوه انجام عمل

عمل لیفت صورت با نخ به این صورت است که با استفاده از یک سوزن (با استفاده از سوزنی که کاملاً استریل شده) و ایجاد برشی بسیار کوچک نخ ها به صورت (نقاط مورد درمان) تزریق می شوند. معمولا در هر طرف صورت یک الی سه نخ تعبیه می شود و کل زمان مورد نیاز برای لیفت صورت با نخ حداکثر 20 الی 30 دقیقه است. نخ ها به شکل داربستی زیر پوست به بالا کشیدن بافت شل شده کمک می کنند و همچنین مخروط های روی نخ ها به بازگرداندن پوست به جای اصلی کمک می کند. ضخامت و طول نخ ها بسته به نوع نقطه مورد درمان دارند.

انواع نخ برای لیفت صورت

  • نخ های صاف (مونو): این نوع نخ ها باید به یک ساختار ثابت مانند جمجمه وصل شوند. لذا اگر به تنهایی از این نخ ها استفاده شود تاثیر زیادی در لیفت نخواهند داشت بلکه تنها شلی پوست را درمان می کنند. از این روش برای نواحی گردن، اطراف چشم، دور دهان و پیشانی استفاده می شود.
  • نخ های خاردار (گره): این نوع نخ ها نیازی به بخیه شدن و اتصال به پوست ندارند. این نخ ها از یکدیگر محافظت می کنند و گره های کوچک روی نخ به پوست متصل می شوند. از این نوع نخ ها برای از بین بردن چروک ها برای لیفت فک و گونه استفاده می شود.

برند این نخ ها

نخ های متفاوتی در حال حاضر در بازار موجود است که در این میان نخ سیلوئت و نخ PDO دارای کیفیت و زمان ماندگاری بیشتری نسبت به نخ های دیگر هستند.

بیشتر بدانید: بهترین روش لیفتینگ صورت چیست؟

بهترین سن برای لیفت صورت با نخ

برای انجام لیفت صورت با نخ، زنان و مردان می توانند از 28 سال اقدام کرده، اما اگر پوست خوبی دارید برای به دست آوردن بهترین نتایج پیشنهاد می شود افراد بالای 40 سال سن از این روش جوانسازی صورت استفاده کنند. همچنین تا 70 سال می توانید ادامه دهید.

ملاحظات پس از درمان

در اغلب موارد این عمل هیچ نشانی از دستکاری محل باقی نمی گذارد و روش لیفت با نخ های کیفیت خوب معمولا عارضه زیادی ندارد.

نتیجه لیفت با نخ بلافاصله بعد از جایگذاری نخ در صورت قابل رویت هست البته این نتیجه مثبت روز به روز بیشتر می شود و تا سه ماه آینده به اوج اثر خود می رسد.

  • فرو رفتگی کوچک پوست و ورم بعد از جا گذاری نخ در محل ورود نخ لیفت داخل صورت در عرض چند روز بعد از لیفت صورت با نخ از بین می رود. درصورت التهاب می توانید از کیسه یخ یا حوله سرد استفاده کنید (20 دقیقه بر روی موضع).
  • سایر نامنظمی های پوست و مختصر کبودی ها نیز بعد از یک هفته کمتر شده و کم کم از بین می فرایند.
  • شست وشوی صورت هیچ اشکالی ندارد.
  • پس از گذشت 8-6 ماه به تدریج نخ ها جذب بدن می شوند. بافت پوست شما در لیفت با نخ سفت تر و محکم تر می شود.
  • بعد از درمان باید از هر نوع جراحی دندان و فعالیت های فیزیکی شدید و سنگین دوری کنید. همچنین توصیه شده که از تحرکات شدید صورت هم پرهیز کنید و یک تا دو هفته بعد از درمان طاقباز بخوابید.
  • ماساژ صورت هم تا یک ماه مجاز نیست.
  • از سیگار کشیدن اجتناب کنید، چون خون رسانی به بافت های درمانی را کاهش می دهد.
  • همچنین لازم است برای جلوگیری از آفتاب سوختگی تا یک سال پس از عمل، مراقبت انجام شود.

عوارض لیفتینگ صورت با نخ

  • واکنش آلرژیک به مواد بی حس کننده
  • وقوع عفونت
  • دندانه های صورت یا تشکیل زخم های قابل ملاحظه
  • عدم لیفت صورت و یا عدم تقارن در صورت
  • آسیب عصبی (بی حسی طولانی مدت)
  • مانند هر عمل زیبایی دیگری، لیفتینگ صورت با نخ نیز عوارضی به دنبال خواهد داشت که از فردی به فرد دیگر متفاوت است شاید یک فرد همه عوارض را داشته باشد و فرد دیگری هیچ یک از عوارض ذکر شده را نداشته باشد.

هزینه کلی لیفت نخی

نمی توان یک رقم برای هزینه این عمل در نظر گرفت. لیفت با نخ بستگی به عوامل مختلفی دارد. اول از همه دکتری است که برای درمان به او مرجعه می کنید. دوم نقاطی که در بدن و صورت انتخاب می کنید؛ و سپس تعداد جلساتی که برای عمل نیاز دارید و در آخر تعداد مراجعاتی که بعد از عمل به مطب پزشک دارید.

حرف آخر

زیبایی پوست تاثیر زیادی روی زیبایی چهره دارد بنابراین اگر به دنبال زیبایی ظاهری هستید باید راه حلی برای رهایی از چروک پوست صورت پیدا کرد. راه های زیادی برای مراقبت از پوست وجود دارد که از چروک پوست جلوگیری می کند که تنها یکی از آن ها لیفت صورت با نخ است، اما نباید انتظار نتایجی مانند جراحی لیفت صورت را داشته باشند. با توجه به هزینه ها و نحوه انجام هر کدام می توان گفت که جراحی به همان میزان که سخت تر است ماندگاری و تاثیر بهتری نیز دارد. نتیجه لیفت با نخ تا 1 الی2 سال دوام دارد.

منبع: setare.com
انتشار: 21 اسفند 1399 بروزرسانی: 21 اسفند 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9179

به "لیفت صورت با نخ؛ نحوه عمل، نتایج و عوارض" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "لیفت صورت با نخ؛ نحوه عمل، نتایج و عوارض"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید