ماجرای تغییر جهت هواپیمای ترکیش ایر به باکو چه بود؟
به گزارش جعبه مهر، رییس سازمان هواپیمایی کشوری اعلام نمود که خلبان هواپیمای ترکیش ایر براساس طرح پروازی خود و به صورت قانونی باکو را به عنوان فرودگاه کمکی انتخاب نموده است.
به گزارش خبرنگاران، بامداد امروز در پی بروز شایعاتی مبنی بر احتمال سقوط هواپیمای ترکیش ایر در حوالی فرودگاه امام خمینی (ره) و تکذیب این خبر از سوی مسئولان این فرودگاه، شایعات دیگری در فضای مجازی قوت گرفت که یکی از آن ها این بود که اگر دلیل فرود نیامدن هواپیمای ترکیه ای شرایط جوی نامساعد بود چرا خلبان این هواپیما فرودگاه باکو را به عنوان فرودگاه کمکی انتخاب نموده است و در یکی از فروگاه های اطراف تهران فرود نیامده است؟
تورج دهقان زنگنه -رییس سازمان هواپیمایی کشوری - در مصاحبه با ایسنا در این باره اظهار کرد: در هر پرواز داخلی و خارجی خلبان می تواند دو فرودگاه را به عنوان فرودگاه های کمکی اعلام کند تا در صورت بروز شرایط جوی یا دیگر مسائل فنی بتواند در آن مقاصد نیز فرود بیاید.
وی ادامه داد: در این پرواز استانبول - تهران نیز خلبان شرکت هواپیمایی ترکیش ایر پیش از آن در طرح پروازی خود اعلام نموده بود که فرودگاه اصفهان را به عنوان فرودگاه کمکی اول و فرودگاه باکو را به عنوان فرودگاه کمکی دوم انتخاب می نماید و پس از آنکه در تهران به دلیل بروز شرایط جوی نامناسب نتوانست فرود بیاید براساس اعلام اجرا شده قبلی قرار بود به اصفهان برود که گویا پس از آنالیز های اجرا شده به نظر می رسد آنجا نیز همین شرایط را دارد و نهایتا جهت خود را به سمت باکو تغییر می دهد.
رییس سازمان هواپیمایی کشوری تاکید نمود: شایعات منتشر شده در این زمینه تکذیب می گردد و خلبان هواپیمای مورد نظر کاملا قانونی و براساس طرح پروازی خود اقدام به حرکت به سمت باکو نموده است. این خلبان هواپیمای خود را در فرودگاه باکو نشانده و پس از دو ساعت انتظار به سمت فرودگاه امام خمینی (ره) بازگشته است.
منبع: جام جم آنلاینbestcanadatours.com: مجری سفرهای کانادا و آمریکا | مجری مستقیم کانادا و آمریکا، کارگزار سفر به کانادا و آمریکا