ماجرای گم شدن فسیل 20میلیون ساله و پیدا شدن دوباره آن!

به گزارش جعبه مهر، کشف فسیل 20 میلیون ساله | Discover 20 Million Years Fossil

به تازگی در صدر خبرهای باستان شناسی دنیا، تیتری قرار گرفته است که بسیار جالب توجه می باشد. این تیتر بیانگر این است که به تازگی کشف فسیل 20 میلیون ساله در نایروبی که در یک موزه قرار گرفته بوده است، روی داده است! در واقع این فسیل قبل ها کشف شده بوده است اما، در قسمت انبار این موزه گویا قرار گرفته بوده است و کسی از آن خبری نداشته است. در ادامه با ما در خبرنگاران همراه باشید تا به اتفاق یکدیگر، خبر کشف فسیل 20 میلیون ساله را مورد آنالیز و بحث قرار دهیم.

ماجرای گم شدن فسیل 20میلیون ساله و پیدا شدن دوباره آن!

همه چیز درباره کشف فسیل 20 میلیون ساله

در مشروح خبر کشف فسیل 20 میلیون ساله آمده است که در آنالیز ها معین شده است، این فسیل متعلق به یک حیوان درنده بسیار بزرگ بوده است و در انبار موزه ای در کشور نایروبی کشف شده است. گونه تازه ای از یک پستاندار باستانی که خیلی بزرگ هم هست به صورت کاملا تصادفی در موزه ای در کشور نایروبی کشف شده است و آن هم زمانی بوده است که محققان مشغول آنالیز استخوان های انبار شده در آنجا بودند. این حیوان در حالی کشف شده است که متیو بورتس که یک محقق فرانسوی است، در این موزه در حال آنالیز مجموعه ای خاص بوده است. در واقع، متیو بورتس در سال 2013 میلادی مشغول تحقیق در موزه ملی نایروبی بود که خواهان آنالیز محتویات مجموعه ای تحت عنوان کفتارها شد.

آقای بورتس در همکاری با نانسی استیونز یکی دیگر از دستیارانش آنالیز این فسیل را در سال 2017 میلادی شروع کرد اما پیدا شدن این فسیل به تازگی رسانه ای شده است. با کشف این فسیل 20 میلیون ساله یک درنده بسیار بزرگ در موزه نایروبی که البته همانطور که گفتیم به تازگی رسانه ای شده است، کارشناسان بسیاری را به سمت این موزه روانه ساخته است.

معینات جانور کشف شده 20 میلیون ساله

محققان پس از کشف فسیل 20 میلیون ساله آن هم برای بار دوم، استخوان ها و باقی مانده های این حیوان را مورد آنالیز و آزمایش های فوق پیشرفته ای قرار دادند. پس از آزمایش های فراوان آنان معین شد که، این گونه را سیمباکوبوا کوتوکافریکا می نامند. این واژه در زبان سواحلی به معنی شیر بزرگ آفریقایی است، حدود 20 میلیون سال پیش در شرق آفریقا می زیسته است.

این موجودات که از لحاظ جثه و اندام هم بسیار درشت بوده اند، از خانواده کفتار دندانان هستند که البته نیز منقرض شده اند. اما از نگاه دانشمندان کشف این فسیل اهمیت های دیگری دارد. در واقع آنان به این شکل به ماجرا نگاه می نمایند که کشف این فسیل می تواند به درک سرنوشت این گونه از جانوران یاری شایانی کند.

به گزارش نشریه نشنال جئوگرافیک کفتار دندانان که به خاطر شباهت دندان هایشان به کفتارهای امروزی نام گذاری شده اند اما ربطی به آنها ندارند. با کشف فسیل 20 میلیون ساله کارشناسان به این نتیجه رسیده اند که این نوع از حیوانات برای بیش از 20 میلیون سال قبل تر به عنوان درندگان برتر زمین می زیسته اند.

متیو بورتس که بالاتر از او سخن گفتیم، در این زمینه به خبرگزاری فرانسه گفت: سیمباکوبوا با توجه به دندان های بسیار بزرگ و عظیمش عظیمش در واقع نوعی ابر درنده با جثه ای بسیار بزرگ تر از شیرهای امروزی محسوب می شده است. دانشمندان درباره فسیل های این حیوان کهنسال می گویند که سیمباکوبوا احتمالا از خرس های قطبی هم بسیار بزرگ تر بوده است.

متیو بورتس در سال 2013 میلادی مشغول تحقیق در موزه ملی نایروبی بود که خواهان آنالیز محتویات مجموعه ای تحت عنوان کفتارها شد. آرواره ها، دندان ها و سایر استخوان های فسیل شده این موجود بعد از یک حفاری در غرب نایروبی در دهه 1970 میلادی در انباری موزه، قرار گرفته شده بوده است. در حال حاضر نیز، نتیجه یافته های آن ها در نشریه دیرینه شناسی مهره داران منتشر شده است.

شرح! بالاتر در این خبر کشف عجیب برای شما ذکر کردیم که واژه سیمباکوبوا کوتوکافریکا در زبان سواحلی به معنای شیر بزگ است و به همین سبب لازم می دانیم تا اندکی درباره زبان سواحلی برای شما شرح دهیم. زبان سواحلی (Swahili) عضوی از خانواده زبان های بانتو است و در شرق و تا حدودی مرکز آفریقا به کار می رود. سواحلی زبان اول حدود 5 میلیون نفر و زبان دوم حدود 50 میلیون نفر در حال حاضر است. علاوه بر عربی، واژه های زبان های فارسی، آلمانی، هندی و انگلیسی نیز به دلیل ارتباطات با دیگر خانواده های زبانی، وارد این زبان شده است.

ادبیات به زبان سواحلی، در قالب اشعار حماسی شکل گرفته است. شبان روبرت، بزرگ ترین نویسنده مسلمان و معاصر در زبان سواحلی است که داستان های تربیتی را تا به حال نوشته است. او شروعگر مقاله نویسی به این زبان است. در دوره معاصر رمان ها و داستان های پلیسی نیز به زبان سواحلی نوشته شده است.

برای اطلاع از مشروح خبر کشف فسیل 20 میلیون ساله در نایروبی به سایت نشنال جئوگرافیک مراجعه فرمایید.

nationalgeographic.com

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: الی گشت
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1577

به "ماجرای گم شدن فسیل 20میلیون ساله و پیدا شدن دوباره آن!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماجرای گم شدن فسیل 20میلیون ساله و پیدا شدن دوباره آن!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید