ماس امروز برای مذاکره درباره بحران سوریه، به آنکارا می رود

به گزارش جعبه مهر، وزیر امور خارجه آلمان روز شنبه برای مذاکره با همتای ترکیه ای خود پیرامون بحران سوریه، به آنکارا می رود.

ماس امروز برای مذاکره درباره بحران سوریه، به آنکارا می رود

بهترین تجربه سفر را با تور ترکیه در خاطراتتان ثبت کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، هایکو ماس وزیر امور خارجه آلمان قرار است تا روز شنبه (امروز) برای مذاکره با همتای ترکیه ای خود پیرامون حمله به سوریه، به آنکارا سفر کند.

به نوشته خبرگزاری روس اسپوتنیک، ماس روز پنجشنبه در پست توئیتری خود نوشته بود که او میخواهد تا برای گسترش آتش بس و احترام به حقوق کُردها در شمال سوریه، ترکیه را تحت فشار قرار دهد.

پیش از این آلمان حمله ترکیه به شمال سوریه را مورد انتقاد قرار داد و وزیر دفاع آلمان نیز روز دوشنبه از پیشنهاد این کشور برای تشکیل یک منطقه امن بین المللی در شمال سوریه اطلاع داد.

ارتش ترکیه 9 اکتبر (17 مهر) عملیات نظامی خود را در شمال سوریه و با هدف تسلط بر مناطق تحت نفوذ شبه نظامیان کرد سوریه آغاز کردند. این عملیات پس از آن آغاز شد که آمریکا نظامیان خود را از این منطقه خارج کرد. هفته بعد در روز 17 اکتبر (25 مهر) آنکارا و واشنگتن توافق کردند که ترکیه به مدت 120 ساعت عملیات خود را متوقف کند تا شبه نظامیان ی پ گ از منطقه امن خارج شوند. پس از آن نیز روز سه شنبه، رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه و ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه جلسه تاریخی را در سوچی برگزار کردند. سپس آنکارا و مسکو به توافقی دست یافتندکه طبق آن شبه نظامیان ی پ گ در طول 150 ساعت، 30 کیلومتر از مرز ترکیه و سوریه عقب نشینی می نمایند و نیروهای امنیتی ترکیه و روسیه گشت زنی های مشترکی را در این منطقه انجام می دهند.

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 20 آذر 1398 بروزرسانی: 19 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3716

به "ماس امروز برای مذاکره درباره بحران سوریه، به آنکارا می رود" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ماس امروز برای مذاکره درباره بحران سوریه، به آنکارا می رود"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید