مانور مشترک آمریکا و فیلیپین در دریای جنوبی چین

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران: نیروهای نظامی آمریکا و فیلیپین در حالی قصد دارند طی ماه جاری مانور مشترک دریایی را در دریای جنوبی چین برگزار نمایند که این اقدام بی شک با مخالفت و خشم مقام های چینی روبرو می گردد.

مانور مشترک آمریکا و فیلیپین در دریای جنوبی چین

با تور چین سفری خاطره انگیز را تجربه کنید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز، تصمیم آمریکا برای برگزاری مانور مشترک دریایی با فیلیپین در شرایطی است که تنش های مرزی در دریای جنوبی چین بین کشورهای منطقه با چین به شدت افزایش یافته و نگرانی ها نسبت به تبدیل تنش های سیاسی به درگیری های نظامی بیشتر شده است.

بر اساس این گزارش چین ادعای مالکیت 90 درصد دریای جنوبی چین و ذخایر نفت و گاز طبیعی آن را مطرح نموده است ولی فیلیپین، مالزی، ویتنام، برونئی و تایوان نیز ادعاهایی را در مورد مالکیت ذخایر نفت و گاز و جزایر منطقه مطرح نموده اند.

چین بر این باور است که حمایت آمریکا از ادعاهای ویتنام و فیلیپین در مورد مالکیت جزایر و ذخایر نفت و گاز دریای جنوبی چین اقدامی تحریک آمیز است. قرار است 5 فروند ناو جنگی آمریکا شامل یک فروند ناو شکن و حدود 1000 سرباز در این مانور مشترک نظامی با فیلیپین شرکت نمایند.

ژانویه 2013 میلادی فیلیپین با طرح شکایتی در دادگاه لاهه نسبت به سیاست های چین در دریای جنوبی چین به شدت اعتراض نموده و امیدوار است تا دادگاه لاهه به کشتی های چینی دستور دهد تا از اطراف جزایر مورد اختلاف دو کشور عقب نشینی نمایند.

ع

منبع: تسنیم
انتشار: 10 آبان 1398 بروزرسانی: 7 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3199

به "مانور مشترک آمریکا و فیلیپین در دریای جنوبی چین" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مانور مشترک آمریکا و فیلیپین در دریای جنوبی چین"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید