محافظه کاران استرالیا در انتخابات پارلمانی پیروز شدند

به گزارش جعبه مهر، تهران - خبرنگاران - ائتلاف حاکم استرالیا بار دیگر در انتخابات سراسری این کشور به پیروزی رسید و بدین ترتیب محافظه کاران توانستند قدرت را در دستان خود حفظ نمایند.

محافظه کاران استرالیا در انتخابات پارلمانی پیروز شدند

به گزارش آسوشیتدپرس، پیروزی ائتلاف محافظه کاران درحالی است که نظرسنجی ها نشان می داد که چپگرایان میانه در انتخابات پارلمانی به پیروزی دست خواهند یافت. از همین رو، اسکات موریسون رهبر حزب لیبرال و نخست وزیر استرالیا پیروزی مجدد ائتلاف محافظه کاران تحت امرش را به معجزه تشبیه کرد و گفت: همواره به معجزه باور داشتم.

مجلس نمایندگان استرالیا 151 کرسی دارد و انتظار می رود که محافظه کاران بتوانند با کسب بیش از 76 کرسی اکثریت پارلمانی را تصاحب کند. کمیسیون انتخابات استرالیا اظهار داشت که بیش از دوسوم آرا شمارش شده و محافظه کاران تاکنون 72 کرسی را به دست آورده اند.

بیل شورتن رهبر جناح مخالف دولت پیش از خاتمه شمارش آرا، شکست را پذیرفت و اظهار داشت: متاسفم برای مردمی که به حزب کارگر امید بسته بودند.

درصورت پیروزی حزب کارگر، شورتن نخست وزیر استرالیا می شد. اما با این شکست، وی اظهار داشت که از ریاست حزب نیز کناره گیری می نماید. شورتن و هم حزبی هایش در مبارزات انتخاباتی وعده داده بودند که گازهای گلخانه ای را کم نمایند. اما موریسون و هفکرانش عمدتا بر اصلاحات در حوزه بیمه های درمانی و کاهش مالیات تمرکز نموده بودند.

شبک**9423**1392

جعبه مهر: قدرت گرفته از سیستم مدیریت محتوای بانیما

منبع: ایرنا
انتشار: 25 مرداد 1400 بروزرسانی: 25 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1782

به "محافظه کاران استرالیا در انتخابات پارلمانی پیروز شدند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "محافظه کاران استرالیا در انتخابات پارلمانی پیروز شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید