مردم ایتالیا خواهان اخراج برلوسکونی از سنا شدند

به گزارش جعبه مهر، خبرنگاران: نتایج جدیدترین نظرسنجی نشان می دهد حدود سه چهارم مردم ایتالیا بر این باورند که سیلویو برلوسکونی نخست وزیر سابق این کشور باید از سنا اخراج گردد.

مردم ایتالیا خواهان اخراج برلوسکونی از سنا شدند

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ در حالی که دادگاهی در ایتالیا برلوسکونی را به جرم کلاهبرداری اقتصادیاتی به حبس محکوم نموده و حزب انریکو لتا نخست وزیر ایتالیا خواهان اخراج برلوسکونی از سنا شده این مساله به شدت ثبات سیاسی این کشور را به خطر انداخته است.

حزب برلوسکونی نیز تهدید نموده است که در صورت اخراج وی از سنا وزرای خود از کابینه انریکو لتا را خارج خواهد نمود و این مساله منجر به فروپاشی دولت خواهد شد.

ادامه بی ثباتی سیاسی در ایتالیا سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو، ثبات اقتصادی و اقتصادی این کشور را نیز به خطر انداخته است.

قرار است سنای ایتالیا ماه آینده رای گیری نهایی خود در مورد اخراج برلوسکونی را انجام دهد. برلوسکونی تاکنون 4 بار نخست وزیر ایتالیا بوده است.

نشست ابتدایی کمیته ویژه سنا برای آنالیز وضعیت برلوسکونی در قرار است هفته جاری برگزار گردد. نظرسنجی تازه موسسه اس دبلیو جی نشان می هد که 73 درصد مردم ایتالیا بر این باورند که سنا باید به اخراج برلوسکونی رای دهد.

بیش از 60 درصد مردم ایتالیا نیز اعلام کردند، حزب برلوسکونی حتی در صورت اخراج وی از سنا باید همچنان به حمایت خود از دولت انریکو لتا ادامه دهد.

انریکو لتا تاکنون بارها تاکید نموده است که در شرایط کنونی سخت اقتصادی ایتالیا تشدید بحران سیاسی یک اقدام غیر مسئولانه خواهد بود.

ایتالیا با بحران بدهی سنگین 2 هزار میلیارد یورویی روبرو است و با طولانی ترین رکود اقتصادی پس از جنگ جهانی دوم روبرو شده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2508

به "مردم ایتالیا خواهان اخراج برلوسکونی از سنا شدند" امتیاز دهید

1 کاربر به "مردم ایتالیا خواهان اخراج برلوسکونی از سنا شدند" امتیاز داده است | 4 از 5
امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مردم ایتالیا خواهان اخراج برلوسکونی از سنا شدند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید