معرفی کامل روش های مهاجرت به استرالیا

به گزارش جعبه مهر، مهاجرت به استرالیا

یکی از پرطرفدارترین کشورهای جهان برای مهاجرت، استرالیا بوده که به دلایل مختلفی همه افراد را از تمام کشورها به سمت خود جذب می نماید. با این که روز به روز روش های مهاجرت به استرالیا تغییر کرده و قوانین سختگیرانه ای در این کشور راجع به مهاجرت گرفته می گردد، اما باز هم داستان مهاجرت به استرالیا ادامه دارد. مجله گردشگری خبرنگاران برای آن دسته از افرادی که می خواهند به دلایل گوناگونی وارد استرالیا شده و اقامت این کشور را دریافت نمایند، مطلبی پیرامون روش های مهاجرت به استرالیا آماده کرده است. اگر هر یک از شرایط ویژه گفته شده را برای مهاجرت دارید، می توانید به سفارت این کشور مراجعه کنید.

معرفی کامل روش های مهاجرت به استرالیا

شیوه های مختلفی برای مهاجرت به استرالیا یا دیگر کشورها می توان نام برد که لیستی از این روش ها را در زیر خواهیم آورد:

مهاجرت به استرالیا به وسیله تولد | مهاجرت افراد بازنشسته به استرالیا | مهاجرت به وسیله خانواده به استرالیا

مهاجرت به وسیله ازدواج به استرالیا | مهاجرت کاری به استرالیا | مهاجرت تحصیلی به استرالیا

مهاجرت با سرمایه گذاری و کار آفرینی | مهاجرت به وسیله خرید ملک در استرالیا | مهاجرت با روش پناهندگی به استرالیا

مهاجرت به وسیله تولد در استرالیا

در گذشته به این صورت بود که هر کودکی که در خاک استرالیا متولد می شد، تابعیت این کشور را دریافت می کرد اما امروزه این قانون به قانون تابعیت خون تغییر پیدا کرده است. به این صورت که یکی از والدین باید حتما تابعیت کشور استرالیا را داشته باشند تا فرزند بتواند تابعیت این کشور را دریافت نماید. در مجموع کسانی که از این طریق می خواهند مهاجرت به استرالیا داشته باشند، شرایط متفاوت خواهد بود. به طور مثال اگر یکی از والدین کودک استرالیایی باشد اما کودک در خارج از خاک این کشور به جهان بیاید، تا قبل از 18 سالگی می تواند برای اقامت دائم این کشور اقدام نماید.

اگر به مدت 10 سال در استرالیا زندگی کنید و فرزند شما هم همین زمان را در این کشور اقامت داشته باشد، پس از 10 سال اقامت استرالیا به فرزند شما داده می گردد.

مهاجرت افراد بازنشسته به استرالیا

بسیاری از افراد آرزو دارند که پس از بازنشستگی، در کشور دیگری باقی عمر خود را بگذرانند. استرالیا برای این افراد، ویزای بازنشستگی را ارائه داده است. افرادی که سنی بالای 55 سال داشته باشند و می توانند هزینه های زندگی خود را پرداخت کنند، می توانند با این روش به استرالیا مهاجرت کنند. این افراد تنها برای همسر خود می توانند ویزای اقامت به همراه خود بگیرند. این نوع ویزا، از جمله ویزاهای موقت در استرالیا است که اگر می خواهید آن را تبدیل به اقامت دائم کنید، باید به وسیله سرمایه گذاری اقدام نمایید. ویزای موقت را بسته به شرایطی که دارید، می توانید تمدید کرده و همچنان در این کشور زندگی کنید.

مهاجرت به وسیله خانواده به استرالیا

این نوع شیوه مهاجرت به استرالیا برای افرادی مناسب است که یکی از اعضای خانواده آن ها از قبل، در استرالیا اقامت دائم داشته و هم اکنون می خواهند کل خانواده با هم باشند. به طور مثال اگر شما به عنوان والدین در استرالیا اقامت دارید، می توانید برای فرزند خود برای اقامت ویزای فرزندی را در استرالیا دریافت کنید. همچنین فرزندان ساکن در این کشور، می توانند برای والدین خود ویزای مهاجرتی بگیرند. ویزای ازدواج را می توان زیر مجموعه ای از این نوع ویزا دانست که در ادامه بیشتر به شما معرفی خواهیم نمود.

مهاجرت به وسیله ازدواج به استرالیا

برای مهاجرت به استرالیا با ازدواج افراد، دو نوع ویزای ازدواج و ویزای نامزدی برای افراد بسته به شرایطی که دارند، صادر می گردد. در این مورد شرایط اقتصادی همسر در استرالیا سنجیده می گردد تا در نهایت ویزای اقامت 2 ساله برای همسر غیر استرالیایی خود را دریافت نماید. ویزای ازدواج استرالیا تنها 9 ماه به این افراد اجازه می دهد تا پس از مهاجرت به استرالیا، ازدواج خود را در دفاتر رسمی این کشور، به ثبت برسانند. برای این نوع ویزا، امتحان زبان هم گرفته می گردد.

یکی از پرطرفدارترین مهاجرت ها به استرالیا: مهاجرت کاری

از دیگر روش های مهاجرت به استرالیا در سال های اخیر، مهاجرت به وسیله تخصص هایی است که دارید. کشور استرالیا هر ساله لیستی از مشاغل و تخصص های مورد احتیاج را ارائه می دهد که اگر شما هم در این زمینه ها مهارت داشته باشید، می توانید برای مهاجرت کاری به استرالیا اقدام کنید. ویزای کاری که به افراد در این زمینه تعلق می گیرد متفاوت بوده و با شماره هایی مانند ویزای 186، ویزای 189، 190، 489، 187 و 476 معرفی می شوند. هر یک از این ویزاها شرایط مخصوص به خود را داشته و البته بسته به سال اقدام شما متفاوت خواهد بود.

این قوانین و مقررات هر ساله به روز شده و گاهی برخی از مشاغل (همانند آرایشگری) از لیست مشاغل احتیاجمندی های استرالیا در سال های اخیر حذف می شوند.

  • در میان انواع ویزای کار استرالیا اگر بتوانید کارفرمایی پیدا کنید که اسپانسر شما گردد، می توانید اقامت دائم استرالیا را دریافت نمایید و این ویزا، ویزای 186 نام دارد.

ویزای 189 برای افرادی است که برای مهاجرت به استرالیا می توانند امتیازی بالای 65 را دریافت کنند. این افراد احتیاجی به اسپانسر نداشته و از امتیازبندی های استرالیا در خصوص سن، تحصیلات، سوابق کاری، تسلط به زبان انگلیسی، امتیاز همسر و فرزند و بسیاری دیگر می تواند ویزای شماره 189 استرالیا را دریافت نماید.

  • اگر به جز داشتن تمام این امتیازها، اسپانسر هم داشته باشید، ویزای 190 استرالیا مناسب شما بوده و به راحتی می توانید اقامت دائم استرالیا را دریافت کنید.

ویزای 489 به افرادی تعلق می گیرد که بتوانند اسپانسری یک ایالت یا منطقه کم جمعیت یا یکی از بستگان خود را در استرالیا دریافت کنند. با این ویزا به شما اجازه اقامت 4 ساله در این کشور داده می گردد.

همچنین اگر کافرمایی در مناطق کم جمعیت استرالیا تقاضای نیروی کاری شما را داشته باشد، به شما ویزای 187 استرالیا تعلق خواهد گرفت.

ویزای شماره 476 نیز برای افرادی خواهد بود که از دانشگاه های معتبر درون ایران یعنی دانشگاه های امیرکبیر و دانشگاه تهران مدرک فنی مهندسی دارند و در نهایت می توانند 18 ماه را در استرالیا زندگی کرده و کار کنند. به این شیوه برای پیدا کردن اسپانسر در استرالیا اقدام کنند.

هر ساله لیست مشاغل مورد احتیاج استرالیا دوباره ارائه می گردد. چرا که تغییر کرده و اگر می خواهید برای مهاجرت به استرالیا اقدام کنید، باید حتما اطلاعات خود را در این زمینه به روز نمایید.

مهاجرت تحصیلی به استرالیا

در سال های اخیر رتبه و رنکینگ دانشگاه های استرالیا بسیار بالا رفته که نشان دهنده رجحان و امکانات ویژه تحصیلی این دانشگاه ها بوده است. دانشگاه هایی مانند دانشگاه ملبورن یا دیگر دانشگاه های معروف این کشور، هم اکنون از نظر دانش و مدارج علمی، صندلی بالایی داشته که همین موضوع باعث انتخاب استرالیا از طرف دانشجویان دیگر کشورها برای ادامه تحصیل خواهد بود.

با اینکه هزینه تحصیل هم در استرالیا در سال های اخیر بیشتر شده اما مزیت اجازه کار دانشجو به افراد اجازه می دهد تا بتوانند تا حدودی از پس پرداخت هزینه های تحصیل و زندگی در استرالیا برآیند. هر جوانی برای دوره های مختلف تحصیلی می تواند برای دانشگاه های این کشور درخواست بدهد. برای آموزش در دوره های تحصیلی، کارآموزی یا یادگیری زبان انگلیسی می توانید درخواست ویزای تحصیلی استرالیا را بدهید.

این نوع ویزا از 6 ماه آغاز شده و بسته به دوره تحصیل شما متفاوت خواهد بود.

دانشجویان می توانند در طول دوره تحصیل خود در این کشور، هر دو هفته، 40 ساعت به صورت پاره وقت کار کنند. در مدت تعطیلات نیز، اجازه کار تمام وقت را خواهند داشت.

مهاجرت با سرمایه گذاری و کار آفرینی

یکی از آسان ترین و راحت ترین روش های مهاجرت که زودتر از دیگر روش ها به نتیجه می رسد، مهاجرت به وسیله سرمایه گذاری در کشور مورد نظر است. اینکه توان تجارت و سرمایه گذاری در دیگر کشورها را داشته باشید به شما اجازه خواهد داد تا در مدت زمان کمتری بتوانید ویزای کاری و سپس ویزای کار آفرینی را بگیرید. در خصوص کشور استرالیا باید ابتدا بتوانید ویزای اقامتی 4 ساله آن را دریافت نمایید. ویزای اقامت استرالیا به نام ویزای 188 شرایط شما را سنجیده و براساس توانایی و میزان سرمایه گذاری تان به شما امتیاز می دهد. این نوع ویزا چندین زیر گروه داشته که بسته به شرایط افراد و متفاوت خواهد بود.

شرایطی که باید برای دریافت ویزای 188 استرالیا داشته باشید:
  • شرایط سنی که در این مورد باید فرد درخواست دهنده زیر 55 سال باشد.
  • میزان دارایی شخص سرمایه گذار شامل تمام اموال منقول و غیرمنقول بوده که باید حداقل 800 هزار دلار استرالیا باشد.
  • داشتن گردش اقتصادی حداق به مقدار 500 هزار دلار استرالیا در دو سال، (این گردش اقتصادی دو ساله بایستی در 4 سال اخیر صورت گرفته باشد.) گردش اقتصادی هر دو گزینه برداشتی یا واریزی را شامل می گردد.
  • ارائه مدارکی مربوط به نحوه سرمایه گذاری در استرالیا که می تواند شامل مواردی قیمت گذاری املاک، طرح کسب و کار، گزارش های اقتصادی و هر آنچه که ضروری است، باشد.
  • همچنین باید توانایی اثبات کارفرما بودن خود را در ایران برای حداقل دو سال اقتصادی داشته باشید.

اگر چنین شرایطی را دارید و در نهایت مهاجرت به استرالیا برای شما با موفقیت همراه بود؛ بایستی برای راه اندازی کسب و کار خود با ثبت شرکت در استرالیا اقدام نمایید. ویزای سرمایه گذاری استرالیا ابتدا به صورت موقت 4 ساله ارائه شده که به آن ساب کلاس 188 گفته می گردد. این نوع ویزا خود به 3 گروه زیر تقسیم می گردد:

  • ویزای کارآفرینی
  • ویزای سرمایه گذاری معمولی
  • ویزای سرمایه گذاری ویژه

تمام این ویزاها اگر برای شما صادر شوند، می توانید بر طبق قوانین جدید مهاجرت به استرالیا برای 4 سال و 3 ماه به همراه تمام اعضای خانواده خود در استرالیا زندگی کنید. همچنین به اعضای خانواده شما اجازه کار داده می گردد. همچنین اگر فرایند دریافت ویزای 888 اقامت دائم استرالیا برای شما راحت تر خواهد شد. برای این شرایط مهاجرت بر طبق قوانین این کشور، بایستی حداقل امتیاز 65 را دریافت کنید و هرچند که نمره زبان چندان اهمیت ندارد اما داشتن IELTS 5 می تواند امتیاز بهتری برای شما به همراه داشته باشد.

در صورتی که تمام شرایط بالا را داشتید، می توانید برای دریافت ویزای اقامت 188 و در نهایت ویزای کارآفرینی اقدام نمایید. پس از آن اگر بخواهید دیگر اعضای خانواده خود را به استرالیا و محل اقامت خود بیاورید، بایستی شرایط دیگری داشته باشید. این شرایط نه تنها برای شما بلکه برای تمام اعضای خانواده تان امکان اقامت دائم را به همراه خواهد داشت. به این ویزا، ویزای 888 استرالیا می گویند و چنین شرایطی دارد:

  • سرمایه گذاری حداقلی به میزان 200 هزار دلار استرالیا در تجارت
  • 2 سال فعالیت کسب و کاری
  • و در نهایت داشتن حداقل 300 هزار دلار گردش اقتصادی سالیانه در این زمینه

مهاجرت به وسیله خرید ملک در استرالیا

یکی دیگر از روش های مهاجرت که می توان آن را از زیر مجموعه های مهاجرت به استرالیا به وسیله سرمایه گذاری دانست، خرید ملک در استرالیاست. هر چند که خرید خانه و ملک در استرالیا و بسیاری از شهرهای آن گران خواهد بود اما اگر می خواهید از این طریق اقامت این کشور را دریافت کنید، بایستی پفرایند خود را به سازمان FRIB ارائه دهید تا مورد ارزیابی قرار بگیرد. در نهایت می توانید برای مهاجرت به استرالیا به وسیله خرید ملک اقدام کنید.

مهاجرت با روش پناهندگی به استرالیا

در مجموع روش مهاجرتی به وسیله پناهندگی را به هیچ یک از افراد پیشنهاد نمی دهیم. این شیوه به عنوان آخرین راهکار برای افرادی توصیه می گردد که مجبور به پناهندگی شده و هیچ راه دیگری پیش رو ندارند. افرادی که برای نجات جان خود، درخواست پناهندگی می دهند، می توانند بسته به نوع پناهندگی، ویزاهایی که شرایط آن ها با شماره های 200، 201، 203 و 204 تعیین شده است، را دریافت کنند. هر یک از این ویزاها به ترتیب برای پناهندگی، بشر محبت آمیز، نجات اضطراری و زبان در خطر داده می گردد. خود ویزای پناهندگی باز به سه زیرمجموعه ویزای حفاظتی (866)، حفاظت موقت (785 و پناهگاه امن (790) تقسیم می گردد.

در طی سال های اخیر با شرایط نامناسب مهاجرت به این شیوه و کمپ هایی با مسائل فراوان برای مهاجران به هیچ عنوان این نوع روش را برای مهاجرت به استرالیا پیشنهاد نمی دهیم. چرا که بسیار خطرناک است.

برای اطلاعات بیشتر و به روز شده درباره مهاجرت به استرالیا می توانید به سایت روبرو مراجعه کنید: immi.homeaffairs.gov.au

منبع: الی گشت
انتشار: 24 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5803

به "معرفی کامل روش های مهاجرت به استرالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معرفی کامل روش های مهاجرت به استرالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید