منع تردد به بعضی شهرهای زرد مسافرپذیر اعمال می گردد ، شرط مسافرت مردم در نوروز 1400

به گزارش جعبه مهر، سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا گفت: موارد بستری و سرپایی کرونا در بعضی استانها شیب صعودی پیدا نموده و به همین علت از این پس در بعضی شهرهای زرد مسافرپذیر مانند شهرهای نارنجی سابق محدودیت تردد اعمال می گردد. همه مسافران خارجی نیز هنگام ورود به کشور تست می شوند.

منع تردد به بعضی شهرهای زرد مسافرپذیر اعمال می گردد ، شرط مسافرت مردم در نوروز 1400

به گزارش خبرنگاران از ایرنا، علیرضا رئیسی روز شنبه پس از جلسه ستاد ملی مقابله با کرونا که با حضور رئیس جمهوری برگزار گردید، اضافه کرد: شرایط کشور گرچه فرایند تقریبا با ثباتی شده اما آمارها نشان می دهد در بعضی استانها تعداد بیماران سرپایی در حال افزایش است و در بعضی استانها موارد بیماری با شیب کم در حال افزایش است که باید مراقب باشیم.

وی ادامه داد: از بیش از یکماه پیش رویکرد ما در وزارت بهداشت این است که همه علایم خیز بیماری در کشور چه سرپایی و چه بستری را رصد کنیم و فعال و تهاجمی به ویروس حمله می کنیم تا ویروس را در مراحل اولیه شناسایی و با قرنطینه و ایزوله کردن زنجیره انتقال ویروس را قطع کنیم.

رئیسی گفت: استان مازندران هنوز بالاترین میزان بیماری و بستری روزانه را دارد. البته با رعایت پروتکل های بهداشتی یکی دو هفته گذشته همکاری مردم و مسئولان این استان مشاهده می گردد و فرایند صعودی کرونا در این استان در خصوص موارد بستری متوقف شده و امیدواریم با همت مردم و مسئولان این استان فرایند نزولی گردد.

معاون بهداشت وزیر بهداشت اضافه کرد: استان های گیلان و گلستان هم به سمت نزولی شدن می فرایند و امیدواریم این شرایط ادامه دار باشد. فعلا شهر قرمز نداریم. 18 شهر نارنجی است که سه تا در گیلان و 15 تا در مازندران است. 124 شهر زرد و 306 شهر آبی هستند. در جلسه ستاد هم به بعضی استانها هشدارهایی دادیم تا بتوانند بهتر کنترل نمایند.

رئیسی گفت: یکی از استانهایی که به شدت علایم نگران نماینده دارد استان هرمزگان است. قشم، بندرلنگه و جاسک باید بیشتر مراقبت نمایند. فرایند بیماری در این شهرها رو به افزایش است. استان یزد به صورت ملایم در خصوص موارد بستری رو به افزایش است. خراسان شمالی هم همین طور کرونا خیز برداشته البته هنوز به مرحله بالا و بحرانی نرسیده اما ضروری است تمهیدات تشدیدی برای رعایت پروتکل های بهداشتی در این استان اعمال گردد.

سخنگوی ستاد مقابله با کرونا اضافه کرد: بر اساس مصوبه ستاد ملی کرونا منع تردد در بعضی شهرهای زرد مسافردپذیر نیز اعمال می کنیم مثل شهرهایی که قبلا نارنجی بودند و محدودیت داشتند.

شرط مسافرت مردم در نوروز 1400

وی گفت: اگر مردم در 6 هفته به جامانده خاتمه سال پروتکل های بهداشتی را رعایت نمایند امیدواریم بتوانیم نوروز آرامی داشته باشیم. در حوزه گردشگری نیز برای رونق سفرها برنامه هایی داریم که با رعایت پروتکل های بهداشتی، تسهیلاتی فراهم کنیم تا با اجرای پروتکل های سختگیرانه بعضی هتل ها فعالیت داشته باشند و حتی در ایام نوروز بعضی تورهای مسافرتی نیز فعالت نمایند.

رئیسی ادامه داد: اگر اوضاع تحت کنترل و نظارت باشد و مسافران کنترل شوند و هیچ فرد مثبتی در بین مسافران نباشد و در ورودی هتل ها کنترل شوند، هموطنان می توانند در تعطیلات نوروز به مسافرت بفرایند البته به شرطی که در یکی دو ماه مانده به خاتمه سال شرایط را ثابت نگه داریم.

معاون وزیر بهداشت ادامه داد: با وجود این در بعضی استانها متاسفانه عادی انگاری و ساده دریافت کرونا دیده می گردد. در بعضی مشاغل تجمعاتی اجرا شده و رعایت پروتکل ها افت نموده که باعث خیز بیماری می گردد.

وی تاکید نمود: از مردم خواهش می کنیم قدر این شرایط را بدانیم زیرا اگر غفلتی صورت گیرد دوباره بیماری افزایش پیدا می نمایند. همه نگران این مساله هستم زیرا ویروس ضعیف نشده و از بین نرفته بلکه با جهش ها قوی تر شده است. باید جدی برخورد و هوشیارانه عمل کنیم. این مساله بسیار مهمی است که همه باید به آن توجه کنیم.

خبر مجوزهای واردات واکسن کرونا

رئیسی گفت: در خصوص واکسن هم در جلسه امروز ستاد کرونا بحث هایی شد. امیدوارم فرایند فراوری واکسن در داخل که با کیفیت مناسب رو به جلو می رود ادامه پیدا کند. در خصوص مجوزهای واردات هم صحبت ها و تصمیم گیری های شد که به مردم اعلام می گردد.

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا با اشاره به فرایند رو به افزایش کرونا در جهان اضافه کرد: در اروپا و آمریکا میزان موارد ابتلا به کرونا به شدت در حال افزایش است. بیشتر تخت های بیمارستانی در این کشورها پر شده و به ویژه به خاطر ویروس جهش یافته کرونای انگلیسی میزان سرایت بیماری و میزان مرگ و میر و بستری در این کشورها خیلی زیاده شده است.

وی ادامه داد: باید کاملا مراقب باشیم. در داخل حفاظت کنیم. از مرزها هم با مشارکت مردم و رعایت پروتکل ها در اسرع وقت و به صورت زودرس اگر بیماری وارد کشور شد که مبتلا به ویروس انگلیسی یا سایر ویروس های جهش یافته بود باید سریع وارد عمل شویم و بیماران را پیدا کنیم.

همه مسافران خارجی باید تست منفی کرونا داشته باشند

رئیسی ادامه داد: برنامه هایی به وزارت راه و مسکن و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشور داده شد، با استانداران و روسای دانشگاههای علوم پزشکی نیز برای مراقبت بیشتر مرزهای هوایی، زمینی و آبی هماهنگ شده و باید به شدت کنترل گردد.

وی گفت: پروتکل های سختگیرانه ای برای مراقبت از مرزها ابلاغ شده است. همه افرادی که وارد کشور می شوند از این همگی تست می شوند. قبلا فقط برای کشورهای اروپایی بود که باید با تست منفی وارد کشور می شدند اکنون همه مسافران خارجی حتی کشورهای همسایه باید تست پی سی آر منفی داشته باشند و دوباره در داخل از آنها تست گرفته می گردد.

رئیسی ادامه داد: اگر مسافری از اروپا وارد می گردد علاوه بر در دست داشتن تست منفی و تستی که از او در داخل گرفته می گردد باید 14 روز در منزل قرنطینه باشد.

وی گفت: در خصوص شرایط افرادی که در انگلیس مانده اند و منتظر ورود به کشور هستند نیز بحث شد در روزهای آینده برای ورود این افراد به کشور پروتکل های سختگیرانه ابلاغ می گردد و در صورتی که تست منفی داشته باشند و مجدد در کشور تست شوند و بلافاصله در قرنطینه وارد شوند با تمهیدات نیروی انتظامی، سازمان هواپیمایی و وزارت راه برای آنها تسهیلاتی قائل می شویم اما باید پروتکل های سختگیرانه را حتما اجرا کنیم.

مجله سرگرمی: مجله سرگرمی و گردشگری

منبع: جام جم آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 9050

به "منع تردد به بعضی شهرهای زرد مسافرپذیر اعمال می گردد ، شرط مسافرت مردم در نوروز 1400" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "منع تردد به بعضی شهرهای زرد مسافرپذیر اعمال می گردد ، شرط مسافرت مردم در نوروز 1400"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید