مومنی: گریه فتاحی روی سکوی جهانی اشکم را درآورد، کسی باورش نمی شد بانوان ایران قهرمان شده باشند

به گزارش جعبه مهر، رئیس کمیسیون کشتی های سنتی شورای کشتی آسیا گفت: مسابقات آلیش قهرمانی بانوان دنیا تمام نشده بود که نماینده اتحادیه دنیای به من گفت تیمتان قهرمان شده، اما کسی باورش نمی شد.

مومنی: گریه فتاحی روی سکوی جهانی اشکم را درآورد، کسی باورش نمی شد بانوان ایران قهرمان شده باشند

عیسی مومنی درگفت وگو با خبرنگار ورزشی خبرنگاران، درباره قهرمانی تاریخی تیم کشتی آلیش بانوان ایران در مسابقات دنیای قزاقستان گفت: اتفاق خوب و ویژه ای بود. هنوز مسابقات تمام نشده بود که عبدالله اف نماینده اتحادیه دنیای در این رقابت ها آمد و به من گفت تیمتان قهرمان شده اما کسی باورش نمی شد. او هم با تعجب این را گفت. امتیازها را دوباره حساب کردیم و دیدیم که طلای نماینده سنگین وزن مان خیلی کار را به نفع تیم ملی بانوان نموده است. موضوع مهمتر این بود که این تیم حذفی نداشت و هر 6 نماینده ما امتیاز گرفته بودند. همین مسئله یاری کرد که قهرمان دنیا شویم.

وی با اشاره به مدال طلای هانیه عاشوری دروزن 75+ کیلوگرم تاکید نمود: در این وزن کشتی گیران شاخصی حضور داشتند، کشتی گیر قرقیزستانی چند سال قهرمان دنیا شده، اما عاشوری او را نبرد، بلکه کُشت! مبارزه جانانه ای مقابل این حریف داشت و فوق العاده کار کرد. بیشتر نفرات حاضر در این وزن جودوکار یا آزادکار بودند و تبحر زیادی داشتند، اما عاشوری همه مبارزه هایش را عالی پشت سر گذاشت.

مومنی درباره دو مدال آور دیگر تیم بانوان توضیح داد: زهرا یزدانی که به مدال برنز رسید، فاطمه فتاحی جویباری هم خوب مبارزه کرد. برای اهدای مدال او، من پای سکو رفتم، چنان روی سکو اشک می ریخت که من هم گریه ام گرفت. امیدوارم آنها باز هم بتوانند در مسابقات شرکت نمایند. حیف است با این همه استعداد رقابت های شان تعطیل گردد.

عضو کمیته کشتی با کمربند اتحادیه دنیای در خصوص نایب قهرمانی تیم مردان گفت: اگر این تیم با نفرات اصلی اعزام شده بود، قهرمان می شد. همین تیم هم اگر یکی از فینال ها را در دو ثانیه پایانی نمی باخت نتیجه مورد نظر را به دست می آوردیم. این باخت ها به خاطر کم تجربگی، کمی تمرین و اردو بود.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 4367

به "مومنی: گریه فتاحی روی سکوی جهانی اشکم را درآورد، کسی باورش نمی شد بانوان ایران قهرمان شده باشند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "مومنی: گریه فتاحی روی سکوی جهانی اشکم را درآورد، کسی باورش نمی شد بانوان ایران قهرمان شده باشند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید