نامزد جانشینی نخست وزیر مستعفی انگلیس از آمادگی برای تعویق برگزیت اطلاع داد

به گزارش جعبه مهر، وزیر محیط زیست و نامزد جانشینی نخست وزیر مستعفی انگلیس گفت که اگر امکان توافق با اتحادیه وجود داشته باشد، آمادگی دارد تا توافق برگزیت را به تعویق بیندازد.

نامزد جانشینی نخست وزیر مستعفی انگلیس از آمادگی برای تعویق برگزیت اطلاع داد

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران، مایکل گوو وزیر محیط زیست انگلیس و نامزد جانشینی نخست وزیر مستعفی انگلیس گفت که برای تاخیر در زمینه برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) آمادگی دارد.

وی در این مورد به خبرگزاری بی. بی. سی گفت که در صورتی که بریتانیا به شرایطی برسد که به دستیابی به توافقی برای خروج از اتحادیه اروپا نزدیک گردد در این صورت، او آمادگی دارد تا برگزیت را چند روز و یا حتی چند هفته از تاریخ 31 اکتبر (9 آبان ماه) به تعویق بیاندازد.

مردم بریتانیا (انگلیس، ایرلند شمالی، اسکاتلند و ولز) سوم تیر ماه سال 1395 در یک همه پرسی به خروج این کشور از اتحادیه اروپا رأی مثبت دادند. قرار بود فرآیند خروج تا پیش از ابتدای سال جاری تکمیل گردد، اما ناکامی لندن و بروکسل در توافق در مورد وضعیت رابطه سیاسی و مالی پس از اجرای برگزیت، به تعویق در این فرآیند منجر شد.

ترزا می در دوران نخست وزیری، به دنبال کسب ضمانت از سوی اتحادیه اروپا برای به اصطلاح ترتیبات پشتیبان در مورد مرزهای ایرلند شمالی بود. ترتیبات پشتیبان نوعی سیاست ضمانتی است که پس از اجرایی شدن برگزیت از ایجاد مرز سخت بین ایرلند شمالی که استانی از بریتانیاست و جمهوری ایرلند که عضو اتحادیه اروپا است جلوگیری می نماید.

خانم می، سه بار توافق با اتحادیه اروپا را که ترتیبات پشتیبان را نیز در بر می گرفت سه بار به مجلس ارائه کرد اما قانون گذاران هر سه بار این طرح را رد کردند.

او سوم خرداد سال جاری با اعلام شکست کوشش هایش برای حصول توافق با بروکسل برای خروج از اتحادیه اروپا استعفای خود را گفت و در تاریخ هفتم ژوئن (17 خرداد) رسماً از سمت خود استعفا داد.

انتهای پیغام/

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: خبرگزاری فارس
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1926

به "نامزد جانشینی نخست وزیر مستعفی انگلیس از آمادگی برای تعویق برگزیت اطلاع داد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نامزد جانشینی نخست وزیر مستعفی انگلیس از آمادگی برای تعویق برگزیت اطلاع داد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید