نت فلیکس شبکه نمایش خانگی نماوا را متهم به دزدی کرد

به گزارش جعبه مهر، از روز چهارشنبه سایت های ایرانی که کاربران می توانستند از آن ها فیلم های خارجی دانلود نمایند، بسته شده است. شایعات حاکی از این بود که شبکه های نمایش خانگی (vod) از این سایت ها شکایت نموده اند و بنا بر شکایت آن ها این سایت ها بسته شده اند. از آن جایی که هیچ کدام از سایت های فعال در ایران، چه آن هایی که قانونی هستند و چه آن هایی که فیلم ها را برای دانلود می گذارند قانون حق امتیاز را رعایت نمی نمایند بسیاری معترض شده اند که اصلا شبکه های نمایش خانگی چه حقی برای شکایت از این سایت ها داشته اند. پای نتفلیکس هم به ماجرا باز شده است.

نت فلیکس شبکه نمایش خانگی نماوا را متهم به دزدی کرد

طبعا بسته شدن سایت هایی که فیلم های خارجی را برای دانلود می گذاشتند برای سینمادوستان که این سایت ها تنها منبع شان برای وصل شدن به سینمای روز دنیا و دیدن فیلم های خارجی بود، در حد یک فاجعه است در نتیجه مردم از روز چهارشنبه آغاز به ریپورت کردن صفحه های شبکه های نمایش خانگی در شبکه های اجتماعی کردند. اولین نتیجه اش این شد که شبکه های نمایش خانگی مجبور شدند صفحات شان را پرایوت نموده و از حالت عمومی خارج نمایند.

اما دومین نتیجه که مهم تر بود واکنش صفحه اینستاگرامی نتفلیکس آمریکا به این ماجرا بود. شبکه نت فلیکس که گویا تا امروز نمی دانسته که شبکه های نمایش خانگی ایرانی بدون اجازه فیلم ها و سریال های این شبکه را پخش می نمایند نوشته که: ظاهرا سایت نماوا از ما دزدی می نماید.

آن ها طعنه ای هم زده اند و عکسی از پل راد، بازیگر نقش اصلی فیلم مرد مورچه ای (Ant man) گذاشته اند و به طعنه آن را Aunt man (مرد خاله ای) معرفی نموده اند و به شبکه نماوا تقدیمش کردند.

کاربران ایرانی هزاران کامنت زیر این پست نتفلیکس گذاشته اند و سایت فیلیمو را هم به این فهرست اضافه نموده اند. به علاوه همگی از این که این سایت ها بدون حق انتشار این آثار را پخش می نمایند ابراز عصبانیت یا ناراحتی نموده اند.

به نظر می رسد که هدف این شبکه های از بستن سایت های دانلود خارجی نه تنها برآورده نشد که خشم بیشتر کاربران را هم به دنبال داشت.

نکته بامزه دیگر این که وزیر ارتباطات، آقای جهرمی در توییتر مورد حمله قرار گرفته بود که خودش با انتشار پستی نوشت که در ماجرای قطع سرورهای این سایت ها هیچ نقشی ندارد.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: دیجیکالا مگ
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 3332

به "نت فلیکس شبکه نمایش خانگی نماوا را متهم به دزدی کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نت فلیکس شبکه نمایش خانگی نماوا را متهم به دزدی کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید