نخستین جایزه حکیم نظامی نوزدهم اسفند برگزار می گردد

به گزارش جعبه مهر، ایرنا/ براساس آخرین خبر و گزارش های منتشر شده، نخستین جایزه حکیم نظامی نوزدهم اسفند برگزار می گردد.

نخستین جایزه حکیم نظامی نوزدهم اسفند برگزار می گردد

عبدالمهدی مستکین، دبیر نخستین جایزه حکیم نظامی درباره جزئیات این رویداد فرهنگی گفت: کمیسیون ملی یونسکو ایران با هدف بازگشت به سرچشمه های اصیل زبان پارسی و احیای جایگاه ارزشمند و ممتاز حکیم نظامی در فرهنگ و ادب ایرانی، اقدام به برنامه ریزی برای برگزاری نخستین جایزه حکیم نظامی با هدف پاسداشت و معرفی هر چه پایدارتر این شاعر پارسی نموده است.

وی با اشاره به جزئیات برپایی این رویداد فرهنگی شرح داد: این جایزه در هفت حوزه ادبیات، نظامی پژوهی، خوشنویسی، نگارگری، هنرهای نمایشی، فرهنگ عامه و موسیقی طراحی شده و برگزیدگان این رویداد عصر پنجشنبه 19 اسفند در تالار وحدت با حضور چهره های ادبی، فرهنگی و هنری معرفی خواهند شد.

دبیر نخستین جایزه حکیم نظامی گفت: کوشش ما بر این بوده افراد و شخصیت هایی را که در طول دوران کاری و علمی و هنری خود سهم عمده ای در ترویج و معرفی آموزه ها و دستاوردهای حکیم نظامی داشته اند به منظور دریافت نشان کمیسیون ملی یونسکو ایران انتخاب کنیم.

وی گفت: سهم حکیم نظامی پس از حکیم فردوسی در حفاظت و پاسداری از گنجینه زبان و ادبیات پارسی بر کسی پوشیده نیست؛ خزانه واژگانی، تصویرگری های بی نظیر، بزم نامه سرایی ها و حکمت های جاودان او که در پنج گنج به یادگار نهاده؛ مرزهای زبانی و هویتی ایرانیان را در طول قرنها حفاظت و پاسداری نموده است.

منبع: همگردی
انتشار: 12 اردیبهشت 1401 بروزرسانی: 12 اردیبهشت 1401 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 11122

به "نخستین جایزه حکیم نظامی نوزدهم اسفند برگزار می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخستین جایزه حکیم نظامی نوزدهم اسفند برگزار می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید