نخست وزیر لبنان: شرایط کنونی کشور بازتاب بحران بی سابقه ای است

به گزارش جعبه مهر، حسان دیاب گفت: شرایطی که هم اکنون با آن روبرو هستیم، بازتاب بحران بی سابقه ای است که لبنان را در یک نقطه سرنوشت ساز قرار داده است.

نخست وزیر لبنان: شرایط کنونی کشور بازتاب بحران بی سابقه ای است

به گزارش به نقل از المیادین، حسان دیاب، نخست وزیر لبنان طی سخنانی در مقر نخست وزیری این کشور در بیروت گفت: مردم لبنان بر چالش ها پیروز شدند. شرایطی که هم اکنون با آن روبرو هستیم، بازتاب بحران بی سابقه ای است که لبنان را در یک نقطه سرنوشت ساز قرار داده است.

وی اضافه کرد: آیا ممکن است کشوری که غرق در قرض و بدهی است آزاد باشد؟ ما در حال پرداخت هزینه سیاست های دوره های گذشته هستیم.

نخست وزیر لبنان با بیان این که حفظ وحدت تنها راه عبور از بحران کنونی در کشور است، تأکید کرد: اختلاف و چند دستگی منجر به شکست می گردد و با حفظ وحدت بر همه سختی ها غلبه خواهیم کرد. نخستین دشمن ما اختلاف است و برای عبور از بحران کنونی باید به سلاح وحدت مسلح شویم.

حسان دیاب با اشاره به مسائل و مسائل مالی لبنان گفت: منابع درآمدی دولت در سال های گذشته مرتب در حال کاهش بوده در حالی که تدابیر واقعی برای متوقف کردن این فرایند کاهشی اتخاذ نشده است. طبق ارزیابی های بانک دنیای، 40 درصد مردم لبنان خود را زیر خط فقر خواهند یافت. تحولات به سویی پیش می رود که لبنان در آستانه تبدیل شدن به بدهکارترین کشور دنیا است.

دیاب تأکید کرد: نظام بانکی کنونی تورم زا و یک نمونه ناکارآمد است چرا که فقط یک اقلیت کوچک از آن سود می برند. از این پس نمی توان به فرایند وام گیری از مراجع بین المللی که در خدمت افزایش فساد است، ادامه داد. لبنان بازپرداخت اوراق قرضه اروپایی به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون دلار را به حال تعلیق در می آورد. تصمیم به تعلیق بازپرداخت بدهی ها نتیجه کوشش ما برای تأمین منافع همه مردم لبنان است. چگونه می توان بدهی های خارجی را پرداخت کرد در حالی که شهفرایندان ما در داخل کشور نمی توانند به دارایی های خود در بانک ها دست یابند؟ دولت لبنان برای تقسیط مجدد بدهی های خود به وسیله مذاکرات منصفانه با وام دهندگان کوشش خواهد نمود.

نخست وزیر لبنان گفت: تعهد می دهیم مانع محکمی در مقابل فرایند فرار مالیاتی ایجاد کنیم. ما تدوین یک راهبرد برای مبارزه با فساد را شروع نموده ایم. ما به یک بخش بانکی که حجم آن چهار برابر حجم اقتصاد کشور است احتیاج نداریم، از این رو باید در ساختار این نظام بانکی بازبینی صورت گیرد. ما در اقدامی دیگر، پیش نویس قانون لغو محرمانه بودن حساب های بانکی مدیران کل را پیشنهاد داده ایم.

دیاب خاطر نشان کرد: از این فرصت استفاده می کنم و به شرکای بین المللی اطمینان می دهم که ما در جهت اصلاحات شجاعانه گام برمی داریم، اما این مسئله به زمان و اتخاذ تدابیر سخت احتیاج دارد. فساد و هدر دادن اموال عمومی، دولت لبنان را ضعیف نموده است و این مسئله بر اقتصاد و مدیریت عمومی کشور تأثیر گذاشته است. ناکارآمدی راه حل های مالی در دولت های گذشته به اثبات رسیده است. در حال حاضر بدهی های عمومی لبنان به بیش از 170 درصد فراوری ناخالص ملی کشور رسیده است.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 6 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 5100

به "نخست وزیر لبنان: شرایط کنونی کشور بازتاب بحران بی سابقه ای است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نخست وزیر لبنان: شرایط کنونی کشور بازتاب بحران بی سابقه ای است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید