نشست وبیناری الکاظمی و بن سلمان

به گزارش جعبه مهر، نخست وزیر عراق و ولی عهد سعودی دیشب به وسیله ویدئو کنفرانس جزئیات دور چهارم نشست شورای هماهنگی عربستان و عراق و همچنین توافقات و نتایج جلسات سه دوره قبلی نشست این شورا را مورد بحث و آنالیز قرار دادند.

نشست وبیناری الکاظمی و بن سلمان

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از خبرگزاری دولتی عربستان واس، مصطفی الکاظمی نخست وزیر عراق و محمد بن سلمان ولی عهد سعودی سه شنبه شب در یک نشست وبیناری به آنالیز جزئیات دور چهارم نشست شورای هماهنگی عربستان و عراق و تایید نتایج کار شورا در جلسه چهارم و همچنین توافقات حاصله در جلسات سه دوره قبلی نشست آن پرداختند.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال تلگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در کانال اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

دو طرف سعودی و عراق در نشست مجازی دیشب بر عزم و اراده بغداد و ریاض برای تقویت روابط دو کشور در همه زمینه ها تاکید کردند. در این نشست بیانیه ای 9 بندی صادر شده است که به توضیح زیر است:

1-تاکید بر اهمیت توسعه چشم انداز همکاری دوجانبه و تقویت آن بر اساس تامین منافع دو کشور در زمینه های مختلف از جمله سیاسی، امنیتی، تجاریف سرمایه گذاری و گردشگری.

2-تاکید دو طرف بر اهمیت همکاری در زمینه های انرژی، تبادل اطلاعات کارشناسی، اتخاذ مواضع همسو در زمینه نفت در چارچوب برنامه های اپک و پایبندی کامل به همه تصمیماتی که بر سر آن توافق شده است.

3-ادامه همکاری مشترک عراق و عربستان در مبارزه با خطر تروریسم و افراطی گری و توافق بر ادامه حمایت از کوشش های عراق برای همکاری با ائتلاف بین المللی ضد داعش و همچنین تامین امنیت مرزهای دو کشور.

4-گسترش همکاری ها و تبادل نظرات در مورد مسایل منطقه ای و بین المللی و ضرورت دور کردن منطقه از تنش و کوشش برای برقراری امنیت پایدار و همچنین ادامه دیدارهای مقامات عالی رتبه عربستان و عراق.

5. تقویت هماهنگی در زمینه حمایت های متقابل در چارچوب دیپلماسی چند جانبه بویژه برای مناصب و مشاغل سازمان های بین المللی.

6-تمجید کویت از حضور و تعهدات عربستان سعودی در کنفرانس کویت درباره بازسازی عراق جمهوری عراق که در بازه زمانی 12 تا 14 فوریه 2018 برگزار گردید.

7- توافق بر سر بازگشایی گذرگاه مرزی جدید عرعر و آغاز به کار قریب الوقوع وابسته تجاری عربستان در بغداد

8- توافق عربستان و عراق برای آغاز به کار برنامه کاری مشترک و کوشش برای اجرای بندهای توافقنامه منطقه تجارت عربی آزاد به شکل دوجانبه و تشکیل یک گروه مشترک بین دو کشور.

9- تشکر بغداد از ریاض بابت ساخت یک ورزشگاه ورزشی در عراق و همچنین همکاری وزارت بهداشت عربستان با وزارت بهداشت عراق در زمینه مبارزه با ویروس کرونا و تهیه لوزام بهداشتی برای مقابله با این ویروس.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 19 آذر 1399 بروزرسانی: 19 آذر 1399 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 8155

به "نشست وبیناری الکاظمی و بن سلمان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نشست وبیناری الکاظمی و بن سلمان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید