نگاه عضو اسبق نمایندگی ایران در سازمان ملل به ونزوئلا

به گزارش جعبه مهر، عضو اسبق نمایندگی ایران در سازمان ملل با بیان اینکه ایران بیشتر با رودربایستی با مادورو روبرو شده است، تاکید نمود: ایران سرمایه گذاری ها و یاری هایی به ونزوئلا نموده و طبیعی است که نگران این سرمایه گذاری ها و یاری ها باشد.

نگاه عضو اسبق نمایندگی ایران در سازمان ملل به ونزوئلا

سید جلال ساداتیان در گفت وگو با ایلنا، با اشاره به تحولات ونزوئلا گفت: من از شخص مادورو حمایت نمی کنم. روش سیاسی دولتداری وی در ادامه هوگو چاوز بود و نوعی سوسیالیسم از سوی آنها در ونزوئلا پیاده شد که جواب نداده و رضایت عامه مردم را به همراه داشته است.

وی ادامه داد: نوع دولتداری مادورو موجب شده تا او به هر حال مخالفان زیادی داشته باشد، به گونه ای که رئیس مجلس نمایندگان این کشور در تظاهراتی، خود را رئیس جمهور موقت معرفی کند و بعضی از کشورها هم وی را به رسمیت بشناسند.

این کارشناس مسائل بین الملل با انتقاد از رفتار کشورهایی که خوآن گوایدو را به عنوان رئیس جمهور موقت شناسایی نموده اند، توضیح داد: اگر مردم در یک پروسه انقلابی یا در چهارچوب های دموکراتیک و براساس صندوق های رای دولتی را نمی خواهند و فرد دیگری را بر سر کار می آوردند، آنگاه دولت ها حق شناسایی یا عدم شناسایی آن دولت داشتند اما در شرایطی که هیچ چیز معین نیست و فردی در یک تظاهرات خود را رئیس جمهور اعلام می نماید و کشورها به شناسایی وی بپردازند، خلاف منشور سازمان ملل و قواعد بین المللی است.

ساداتیان اضافه نمود: اگر این عمل در ونزوئلا مجاز است پس چرا کشورهای غربی دولت منتخب انصارالله در یمن را شناسایی نکردند؟ آنجا هم مردم علیه عبدالربه منصور هادی تظاهرات کردند و وی را از کشور بیرون نموده و دولت انتخابی را تشکیل دادند. این مسئله نشان می دهد که غربی ها در برخورد با اعتراضات برخوردهای دوگانه دارد.

وی درباره حمایت ایران از مادورو هم اظهار داشت: به هر حال کشور ما روابط گرمی با ونزوئلا داشته و سرمایه گذاری هایی در این کشور انجام داده است. اکنون به نظر می رسد ایران بیشتر در رودربایستی با مادورو روبرو شده است.

این دیپلمات سابق کشورمان اضافه نمود: ایران سرمایه گذاری ها و یاری هایی به ونزوئلا نموده و طبیعی است که نگران این سرمایه گذاری ها و یاری ها باشد و اینچنین موضع گیری کند.

مسافرت رو: مسافرت رو: آگاهانه سفر کنیم تا بیشتر از سفر لذت ببریم

دور زمین: دور زمین: آشنایی با زیبایی های دنیا در مجله گردشگری

منبع: همشهری آنلاین
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 1043

به "نگاه عضو اسبق نمایندگی ایران در سازمان ملل به ونزوئلا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "نگاه عضو اسبق نمایندگی ایران در سازمان ملل به ونزوئلا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید