هاکوپیان چگونه هاکوپیان شد!

به گزارش جعبه مهر، برای رسیدن به پیروزیت باید خود را لایق پیروزیت و توانگری بدانید. بیشتر افراد پیروز خود را لایق این شرایط می دانند. چگونه می خواهید به هدفی برسید که خود را لایق آن هدف نمی دانید یا خود را در رسیدن به آن ناتوان می دانید؟ پس در قدم اول به توانابودن خود ایمان داشته باشید تا بتوانید قدم های بعدی را با اطمینان و قدرت تمام بردارید. بدانید که ذهن شما دارای قدرت نهفته ای است که اگر به آن دست یابید، می توانید کارهای فوق العاده ای انجام دهید. لازمه دستیابی به این قدرت درونی باور آن است.

هاکوپیان چگونه هاکوپیان شد!

خبر خوب این که شما هم می توانید... همچون سمبات هاکوپیان که خواست و توانست! به پیروزیت دست یابید.

به عقیده او آینده زیباست و نگاه به گذشته نیز حکایت از هزاران تجربه دارد که هریک از آنها می تواند آینده ای زیباتر را ترسیم کند و بر همین اصل در یکی از روزهای بهاری سال 1349 شرکت هاکوپیان را با امکانات و سرمایه بسیار اندک، ولی با رویاهای بزرگ و اندیشه فرامرزی به عنوان یک مزون بنا کرد که در کمتر از سه سال به شهرت رسید و در ردیف بهترین های آن موقع نهاده شد و بیش از 3 دهه قبل، با انتشار اولین ژورنال مد ایران به پیشینه افتخارآمیز هنر طراحی و رنگ آمیزی در نساجی پوشاک کشورمان اشاره نمود و هشدار داد که شایسته نیست که یان صنعت و هنر گرانبها را به حال خود رها سازیم، زیرا فردا برای بازنمایی آن دیر خواهد بود. با برگزاری نمایش مد آذرماه سال 1354 و انتشار اولین ژورنال مد ایران و گزارشی که رویترز از این نمایش مد به سراسر دنیا مخابره نمود، شهرت هاکوپیان از مرزهای ایران عبور کرد و رویای وی یکی پس از دیگری به واقعیت پیوست.

او از همان ابتدا ارکان اصلی کسب و کار را به درستی شناخته بود و می دانست که پول، اطلاعات و تکنولوژی در اختیار همگان قرار خواهد گرفت. آنچه سازمان ها را از یکدیگر متمایز خواهد نمود، خلاقیت، نوآوری، زیبایی شناسی، انتخاب صحیح نیروی انسانی و آموزش مستمر آنان و درنهایت صداقت با مشتری است.

او این تفکر را چنان نهادینه کرد که امروزه همه همکارانش در سازمان، گوش به فرمان مشتری هستند و هر طرحی که به نظرشان می رسد ابتدا منافع و رضایت مشتری را در آن می بینند. بدین سبب سرمایه گذاری برای آموزش های گوناگون جهت رشد و بالندگی نیروی انسانی در بخش های مختلف با روش های نوین دنیای انجام می گیرد.

شرکت هاکوپیان در عمر 40ساله خود از فراز و نشیب های فراوانی عبور نموده، ولی از آنجا که همیشه دارای برنامه های مدرن درازمدت، کوتاه مدت و میان مدت بوده، همیشه توانسته است به شایستگی از همه بحران ها عبور کند و نقش خود را به عنوان یک سازمان مسئولیت پذیر در کشور ایفا نماید.

هاکوپیان یک شرکت خانوادگی است و پیروز به دریافت 20 جایزه بین المللی از سال 1994 تا 2009 و دو جایزه ملی در سال 84 و 85 شده است و اینک با ایجاد زنجیره ای با سبک متفاوت در سراسر کشور، طراحی سیستم مشتری مداری نوین، استقرار تکنولوژی هزاره سوم، توسعه بخش های طراحی فراوری و توزیع با ایجاد دو کارخانه فراوری کت و شلوار کلاسیک و اسپرت و یک کارخانه فراوری پیراهن که هریک در نوع خود در دنیا کم نظیر می باشند و نیز همکاری با دانشگاه های کشور در رابطه با آموزش این رشته به وسیله تدریس و نشر کتب حرفه ای و برقراری و حفظ ارتباط با تمامی مراکز مد اروپایی توانسته موجب ایجاد فرصت های مساعد برای سایر علاقه مندان به سرمایه گذاری در این رشته بود.

این برند توانسته است زمینه رشد این صنعت پاک و ارشمند را در کشور فراهم کند.

اینک در آستانه خاتمه دهه اول از هزاره سوم و شروع دهه پنجم عمر پوشاک هاکوپیان، این برند به درستی می داند که سلیقه مشتریان در دنیا به طور شگفت انگیزی تغییر یافته و مشتریان از فراوریات انبوه صنعتی قرن بیستمی به شدت خسته شده و در حال منسوخ کردن آن هستند و همه مشتریان در سطح دنیا خواهان کالا و خدمات سفارشی می باشند که روحی هنری در آن احساس گردد و این خواسته ها باعث به چالش کشیدن خلاق ترین شرکت ها در دنیا شده اند.

هاکوپیان مردم را می شناسد، پوشاک را می شناسد، از بالاترین حد گرفته تا سنتی ترین لباس ها و این هنر و تخصص را دارد که این دو را با هم تلفیق کند. این نتیجه نیم قرن کار و هنر هاکوپیان است و با اتکا به این توانمندی، بخش طراحی فراوری را به یک باره دگرگون نموده، به گونه ای که هنر دستی و تکنولوژی نوین را با هنرمندی تمام درهم آمیخته و فراوریات را در سطح لباس های دست دوز سفارشی ارتقا داده است، به گونه ای که می توان آنها را با عالی ترین مارک های اروپایی به ویژه ایتالیایی مقایسه کرد. ویژگی آنها استفاده از بهترین مواد اولیه طبیعی از پارچه تا نخ است که همه آنها از میان زیباترین کلکسیون های کارخانجات معتبر نساجی دنیا به ویژه ایتالیا برگزیده شده اند.

در طراحی و دوخت، مد، زیبایی و سبکی وزن لباس، راحتی و آرامش را در سطح عالی برای مشتریان به ارمغان آورده که امروزه خواسته های اساسی مشتریان در سطح بین المللی است.

در گذر این 40 سال، نام هاکوپیان از یک مارک تجاری عبور نموده و به یک نماد و سرمایه ملی مبدل شده است.

هاکوپیان در بخش مسوولیت های فرهنگی نیز ضمن اداره نشر کتاب های حرفه ای ساخت 12 مدرسه دخترانه را در دستور کار خود قرار داده که نخستین آن در شهر زلزله زده بم احداث شده است.

آنچه این شرکت را بیش از پیش توانمند می نماید، قرار دریافت بیش از 300 هزار مشترک و بیش از 700 نفر پرسنل شاغل و وفادار به عنوان خانواده بزرگ هاکوپیان در کنار هم و در زیر یک سقف می باشد.

منبع: روزنامه مالی آسیا

باز نشر: مجله اینترنتی Bartarinha.ir

دور زمین: دور زمین | سفر به دور زمین هیچوقت اینقدر آسون نبوده! تور ارزان، تور لحظه آخری، اروپا، تور تایلند، تور مالزی، تور دبی، تور ترکیه

منبع: برترین ها
انتشار: 30 مرداد 1400 بروزرسانی: 30 مرداد 1400 گردآورنده: mehrbox.ir شناسه مطلب: 2780

به "هاکوپیان چگونه هاکوپیان شد!" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "هاکوپیان چگونه هاکوپیان شد!"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید